Gå till innehåll

NLT - JJ, när ska jag sakta ner?


Recommended Posts

Som topic lyder, när ska jag sakta ner?

Ingen direkt read, bara lirat en runda.

 

Players:

Njaddot (EUR 19,90 in seat 2)

BlackCode (EUR 17,02 in seat 3)

Nisula (EUR 21,30 in seat 5)

Liffa (EUR 9,70 in seat 6)

 

Dealer: Nisula

Small Blind: Liffa (0,10)

Big Blind: Njaddot (0,20)

 

Njaddot was dealt: Jd - Js

 

BlackCode Fold

Nisula Call (0,20)

Liffa Call (0,10)

Njaddot Raise (0,75)

Nisula Call (0,75)

Liffa Fold

 

Flop 5d - 3d - 4c

 

Njaddot Bet (2,10)

Nisula Call (2,10)

 

Turn 5d - 3d - 4c - 8c

 

 

Njaddot Bet (6,25)

Nisula Call (6,25)

 

River 5d - 3d - 4c - 8c - 7s

 

Njaddot All-in (10,60)

Nisula Call (10,60)

 

Njaddot shows: Jd - Js (a pair of jacks)

Nisula shows: 4d - 4s (three of a kind, fours)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle nog vilja säga check-syn käns fel. motståndaren verkar ju vara en typiskt lose passive spelare som det finns ett par stycken av på dessa nivåer. checkar man turnen och motståndaren betar kan man ju vara väldigt säker på att man är slagen. möter man då en bet på >10% av potten är det bara och lägga sig och spara det lilla man har och fylla upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

checkar man turnen och motståndaren betar kan man ju vara väldigt säker på att man är slagen

 

Håller inte med alls. På microlimit skulle jag vilja säga att nästan alla bettar i ett sånt här läge och därför har jag inget emot check-raise all in på turn.

 

Skrev fel, skulle stå rivern och inte turnen. Så detta spel på turnen som du föreslår kan jag hålla med om.

 

Dock känns motståndaren (efter att man sett hur han spelade på turnen) som en väldigt passive kille. Och dom har ju en förmåga att bara beta väldigt starka händer efter rivern och har därför JJ med stor sannorlikhet slagen.

 

Spelar mest FL, så kan ju knappast kalla mig expert på NL. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

check-syna rivern, annars helt rätt spelat,

 

Gahlster skrev:

checkar man turnen och motståndaren betar kan man ju vara väldigt säker på att man är slagen

 

turn = river

 

känns det inte som det mycket troligt att han skulle kunna bluffa med missat färgdrag på river?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns det inte som det mycket troligt att han skulle kunna bluffa med missat färgdrag på river?

 

Beror ju på vad man har för notes på denna spelaren. Men med tanke på att vi inte har någon sådan information kan vi ju bara bedömma honom efter just denna handen, och här tycker jag han agerar väldigt passivt. När en sådan bryter sitt mönster betyder det, enligt min erfarenhet ivf, oftast en stark hand. Blir man tryckt all-in i detta fall måste bluffprocenten på spelaren vara över 25% vilket jag tycker känns lite väl mycket.

 

Tänk även att det är micronivå, så man ska nog inte överskatta spelarnas trixighet om man inte sett nått åt det hållet innan på spelaren.

 

Sen eftersom vi har facit i hand så kan man ju lätt lura sig själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns det inte som det mycket troligt att han skulle kunna bluffa med missat färgdrag på river?

 

Beror ju på vad man har för notes på denna spelaren. Men med tanke på att vi inte har någon sådan information kan vi ju bara bedömma honom efter just denna handen, och här tycker jag han agerar väldigt passivt. När en sådan bryter sitt mönster betyder det, enligt min erfarenhet ivf, oftast en stark hand. Blir man tryckt all-in i detta fall måste bluffprocenten på spelaren vara över 25% vilket jag tycker känns lite väl mycket.

 

Tänk även att det är micronivå, så man ska nog inte överskatta spelarnas trixighet om man inte sett nått åt det hållet innan på spelaren.

 

Sen eftersom vi har facit i hand så kan man ju lätt lura sig själv...

 

Eh... Vi visar ju styrka hela handen så bjuder inte riktigt in till någon semibluff, även om en bra spelare nog höjjer floppen med A-hög färg-drag. Hursomhelst så blir det rätt naturligt för många att försöka bluffa med missat drag eftersom vi checkar för första gången under hela handen på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...