Gå till innehåll

Konto övertaget och tömts, kräva skadestånd?


Spinx

Recommended Posts

Skulle din flickvän må bättre av att du åkte i fängelse i några år?

 

Det handlar om att utdela ett straff. När man väl utdelat straffet kan man gå vidare i livet och lägga det tråkiga bakom sig. Om våldtäktsmannen får några månader i fängelse (i bästa fall), kommer man att gå och tänka på hur mycket skada han orsakat och att han inte fått något straff.

 

Hur skulle du själv känna om någon våldtog din dotter/flickvän? Det finns bara ett sätt att komma över händelsen och det är att utdela ett mycket kännbart straff. Sedan går man vidare med livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 150
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nivån är lika hög som vanligt här på forumet men det ä alltid lika roligt att läsa alla inlägg. :?

 

För det första är straffsatsen för våldtäkt 2- 6 år.

 

För det andra så vet man att de flesta människor inte mår bättre av hämd.

 

Nu tycker jag själv att det värsta buset skall låsas in. Mer i preventivt syfte.

 

Den här 17 lilla ynglingen lär knappast räknas inom den kategorin.

 

Det mest intressant med denna tråd är hur människor moral ser ut. Personligen tycker jag att slå av någon knäslålarna är ett 10* värre brott än att stjäla 12 lax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med gdaily.

 

har man någon gång blivit blåst på en seriös mängd pengar vet man vad det handlar om. brott och straff. och tyvär är det så att varken polis eller domstol kommer lyfta ett finger för att fixa dina pengar tbx eller straffa denna yngling. finns ju fan fall där folk erkänner misshandel osv där de ändå skiter i att ta upp det till rätten. Dock tycker är väl avslagna knäskålar lite väl och ta i men men nåt straff ska han ju ha. dela ut aftonbladet tills skulden e betald kanske :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade det varit jag som hade blivit av med cashen hade jag bankat skiten ur snubben men som gdaily säger skicka nån balder e bara löjligt väx upp för helvete......

 

Vad är skillnaden med att skicka balter för att misshandla, eller att du misshandlar?

 

Snacka med föräldrarna och låt dem komma på något vettigt straff, verkar han vara en normal grabb i vanliga fall och inte någon som redan har 72893123 prickar i registret så borde det räcka.

 

Var glad att du fick pengarna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck, är halva pokerforum jävla pacifister eller? för helvete.. klart han ska få smaka.. han har medvetet tagit 12000 spänn av er... om en tjuv tog eran plånbok på stan och sprang iväg med den och ni hann ikapp och fällde han och gav han ett par snytingar, skulle det vara helt fel? Inte i min mening ivf...

 

Men uppenbarligen så tror ju vissa lite för mycket på rättsväsendet, jag menar inte att man ska ge snubben handikapp för livet.. men han kan väl få smaka lite ivf, och ge tillbaka pengar igenom hot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst en del trådar och kommit fram till hur det skulle kunnat gå till beroende på om siten har aktivering via mail eller inte.

 

Du tar reda på personens mailadress och vilken sajt han spelar på sedan skapar du en snarlik adress.

 

ex.

 

johan11@hotmail.com som är kopplat till pokerkontot

 

skapar en ny adress

 

johan111@hotmail.com

 

Sedan skickar du mail från det falska mailkontot och säger till supporten att du glömt lösenordet och inget nytt skickas till dig via funktionen "forgot password"

 

Redan där kanske dom kollar upp det och ser att du glömt skriva en "1" för lite vid registrering.

 

Om inte, hör du av dig igen och säger samma sak och frågar om dom verklligen har skickat nytt lösenord och isåfall till vilken adress.

 

resten orkar jag inte förklara .... ni fattar säkert!

 

Detta är ej beprövat och skall inte användas i kriminellt syfte.

 

Tror det har gått till så här ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju en jävla skillnad på att ge nån på käften i stridens hetta och att gå å fundera i nån vecka på ett internetforum å sedan slå tillbaka.

Ok, vad är skillnaden?

 

Visserligen tycker jag att det är en rätt dålig idé (om man nu inte jobbar som lånehaj och har ett rykte att tänka på), men moraliskt är skillnaden inte direkt glasklar. Givet att identiteten är känd även i första situationen alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det ena fallet kan man säga att man var/handlade i excess och därför inte riktigt var i sina sinnens fulla bruk. I det andra fallet har man tänkt ut hur man ska straffa en person med våld.

 

I min bok är det ungefär lika stor skillnad som att skjuta nån av misstag på en skjutbana och att skjuta nån avsiktligt på öppen gata

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gdaily

 

jag har stor respekt för dig för ditt pokerkunnande och intressanta artiklar...

 

Men... det är skrattretande att läsa dina inlägg i den här tråden? du skämtar va? snälla säg att du gör det? Du har väl själv aldrig gjort en fluga förnär? Absolut inte varit nära att själv slå någon på käften va? Försöker spela fräck i forumet... hahaha supertönt.. sluta skriv i den här tråden, du gör ju bort dig....

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det ena fallet kan man säga att man var/handlade i excess och därför inte riktigt var i sina sinnens fulla bruk. I det andra fallet har man tänkt ut hur man ska straffa en person med våld.

Ah, det är alltså fortfarande inte ok som ett rationellt val utan bara om man antingen var oförmögen att tänka klart eller hade otillräcklig information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat, vet du vem det är så antingen snacka med killen direkt och lägg fram dina bevis alternativt snacka med hans föräldrar. Hjälper inte det så hetsta supporten på siten och sist polisanmälan. Som det verkar på ditt inlägg så är det ju trots allt dom som gjort fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det ena fallet kan man säga att man var/handlade i excess och därför inte riktigt var i sina sinnens fulla bruk. I det andra fallet har man tänkt ut hur man ska straffa en person med våld.

 

I min bok är det ungefär lika stor skillnad som att skjuta nån av misstag på en skjutbana och att skjuta nån avsiktligt på öppen gata

 

Man handlar inte i excess. Däremot kan lagen i vissa fall tillåta en viss excess om situationen är sådan att man svårligen kan besinna sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gdaily

 

jag har stor respekt för dig för ditt pokerkunnande och intressanta artiklar...

 

Men... det är skrattretande att läsa dina inlägg i den här tråden? du skämtar va? snälla säg att du gör det? Du har väl själv aldrig gjort en fluga förnär? Absolut inte varit nära att själv slå någon på käften va? Försöker spela fräck i forumet... hahaha supertönt.. sluta skriv i den här tråden, du gör ju bort dig....

 

japp. Gdaily förlorade all respekt. Och trovärdighet.

 

Förstår inte att så många försöker vara sånna moraltanter och visa sig så duktiga..

För att det är dåligt EV på att få folks knäskålar avslagna.

 

Hjort, jag förstod att du var klok men nu har du uppnått hjältestatus i min bok. Så resonerar en sann pokerhjälte. \o/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...