Elvis Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Jag fick bra synpunkter på förra handen jag postade, så här är en till. Det är återigen $2/$4 NL på Party (inte samma bord dock). Jag har inte spelat så länge vid bordet. Hero ($413) Button ($392) SB ($556) BB ($396) UTG ($334) MP ($709) Preflop: Hero is CO with A:spade:, K:club:. SB posts a blind of $2. BB posts a blind of $4. UTG calls $4, 1 fold, Hero raises to $17, Button calls $17, 2 fold, UTG calls $13. Inga konstigheter. Med en limper före är $17 min standardhöjning. Flop: ($57) 2:diamond:, 4:club:, K:spade: (3 players) UTG checks, Hero bets $40, Button folds, UTG calls $40. Mycket trevlig flopp för AK. Jag bettar ut så klart och får en mystisk syn av UTG, som varit tajtast vid bordet så här långt (vilket iofs kan bero på att han haft dåliga kort). Turn: ($137) 4:diamond: (2 players) UTG checks, Hero bets $100, UTG calls $100. Ofarlig turn. Jag bettar igen (kanske lite för mkt?), UTG "tänker" länge och synar sedan. Usch, jag börjar få dåliga vibbar. River: ($337) Q:spade: (2 players) UTG bets $177 and is all-in. Jaha, han checksynar hela vägen och går sedan all-in (efter en ny tankepaus) på rivern. Ska/kan man folda här? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 En flop som inte är dragvänlig, bordets tajtaste spelare som synar ner dig på två gator och ställer på rivern... mjae, luktar trubbel. Att fyran parade gör saker lite mer komplicerade - minskar risken för 44 som annars är en trolig hand. Just att han är tajt... mjae, han spelar väl inte K4/42/4x ur position mot en höjning då. Jag har svårt att sätta Fi på en rimlig HD här - vad ska han egentligen ha? KQ är väl rätt rimligt - skulle han kallsyna QQ ur pos mot en raise? 22 är såklart möjligt. Jag vet inte, om han är tajt och väntat på bra kort har han väl som sämst AK i detta läge. Personligen tycker jag att en fold är helt okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Ja, spelar han sådär tight som du beskriver så finns det ju inte en chans i världen att du kan leda där om han inte kört världens sjukaste tokbluff. Utan damen på river hade jag varit mer synbenägen, även om du troligen är slagen då också. Tror han sitter på fyrtalet och hoppas på KK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trolldeg Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Det finns egentligen inga drag ute (35?) så det känns rätt svårt att sätta han på en hand som inte slår dig. Du får dock riktigt bra odds så är han det minsta donkig så är det bara att blunda och syna. Tror det finns en rätt lik hand den här i PL&NL av Ciaffone och Reuben. Skillnaden i den handen är att han har över ett potbet kvar på rivern. Där rekommenderar dom fold starkt med kommentaren "Om information senare i handen inte stämmer med den du har fått tidigare är det oftast den senare som är rätt". Nått åt det hållet iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 instasyn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Arab_Airlines Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Fold! K Q tror jag mest på Men... det finns en A Q möjlighet (väldigt liten dock) där han utnyttjar sin table-image för att ro hem potten. QQ/22 tror jag inte på då skulle han nog raisa flopen för att kolla dig! Fyrtalet!? njaaa tvivlar lite på den Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 QQ/22 tror jag inte på då skulle han nog raisa flopen för att kolla dig! Vad vill han kolla om han har 22 på den floppen och vad ska han göra med den informationen? Säg inte KK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Fasicken, den var lurig. MEn ändå, vad ska han ha lixom. QQ läre ju inte vara, enda jag skulle va rädd för är KQ men att allina direkt med den på parad bräda känns inte bra. Nej, antingen har han stål lr inget och du har hyggliga pottodds ändå. 177 för att vinna ca 800. Syna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 177 för att vinna ca 800. Syna. Den där stämde väl ändå inte riktigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Ja e nyvaken, låt mig tänka lite.... Tamtaram, eiffeltorn, féer, goblins samt en ostburgare. Ja jäklar...177 för att vinna runt 600 blire ju Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elvis Postad 3 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 177 för att vinna runt 600 blire ju 514 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Ja e nyvaken, låt mig tänka lite.... Tamtaram, eiffeltorn, féer, goblins samt en ostburgare. Ja jäklar...177 för att vinna runt 600 blire ju Potten är ju 17+17+17+40+40+100+100+177 Alltså 177 för att vinna 508? (huvudräkningen fallerade nog, men poängen är tydlig) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Arab_Airlines Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Vad vill han kolla om han har 22 på den floppen och vad ska han göra med den informationen? Säg inte KK. Jo om han satt på Kungen för vad gör han då turn parar bordet och låt oss säga att en kung till skulle komma på rivern? Då är han ju rökt! Klart han skulle försvara sin 22 senast på turn. Eller... vad är din teori då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Haha, fan jag suger verkligen på att räkna, ett under jag klarade både analys o linalg , jag borde fått gå om matte A Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elvis Postad 3 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 4-2 för en fold hittills. Jag kan berätta att jag själv foldade trots de fina pottoddsen, så vi får aldrig veta vad han hade... Checksyn hela vägen följt av all-in på rivern brukar betyda 1) galning eller 2) stål. Bluffbenägna brukar försöka ta potterna lite tidigare för att i alla fall ha några outs vid en oönskad syn. Jag la också märke till att UTG fortsatte att spela tajt under resten av sessionen, vilket kändes skönt. Han hade nog stål. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Hade höjt till 20 preflop (höjer alltid 4bb+1bb/limper förutom från mörkarna om ingen höjt före) men 17 funkar bra. Flopbeten är helt ok i mina ögon. Hade starkt övervägt att checka bakom på turn för att hålla potten nere samt kanske få in en bluff från honom på rivern eller syn av värdebet från dig med en sämre K eller mellanhögt PP. Antagligen drar du dött, eller nära dött eller så har han 2-4 outs (förutom om fi har den osannolika 53). Som du spelade är en kvidsyn på rivern nog ett måste med tanke på oddsen, fast jag hade inte tyckt om det och en fold kan knappast vara jättefel. EDIT: Såg nu att det kom ett möjligt BD-flushdrag på turn vilket förändrar en del ang. möjliga outs men står ändå fast vid mitt resonemang ovan /EDIT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Jo om han satt på Kungen för vad gör han då turn parar bordet och låt oss säga att en kung till skulle komma på rivern? Då är han ju rökt! Klart han skulle försvara sin 22 senast på turn. Eller... vad är din teori då? Ja, parar sig bordet på turn och det kommer en kung till på rivern så ligger 22 illa till. *sarkasm på Så, det är nog bäst om 22 går allin på floppen varje gång han settar oavsett vad som händer för att skydda sig ifall någon har träffat toppparet. Han kan ju bli utdragen och all deg måste in när han till 99% säkerhet leder. *sarkasm av Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Arab_Airlines Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Jo om han satt på Kungen för vad gör han då turn parar bordet och låt oss säga att en kung till skulle komma på rivern? Då är han ju rökt! Klart han skulle försvara sin 22 senast på turn. Eller... vad är din teori då? Ja, parar sig bordet på turn och det kommer en kung till på rivern så ligger 22 illa till. *sarkasm på Så, det är nog bäst om 22 går allin på floppen varje gång han settar oavsett vad som händer för att skydda sig ifall någon har träffat toppparet. Han kan ju bli utdragen och all deg måste in när han till 99% säkerhet leder. *sarkasm av Jag fattar inget av vad du skriver... Låt oss säga att man sitter på AA-JJ och klonkar på turn/river skulle han lägga sin ankor då eller? Nä jag tror fortfarande K Q Med all respekt för dina åsikter men, du snackar mycket men säger lite... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonklar Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Tror garanterat han hade stål. Men om man skall folda eller inte i det här läget beror även hur andra ser dig. Om du massakerat varje pott på sistone så kan någon faktiskt köra en move mot dig, eftersom dom är rätt övertygad att du bara bluffar. Killen ovan tror jag inte körde en move. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 4-2 för en fold hittills. Vet inte om jag var inräknad i fold-gruppen där? Jag skrev inte rakt ut: Fold, helt enkelt eftersom jag inte foldar varje gång där. Jag tror att du oftast är slagen, men givet pottoddsen så måste man ta den där synen emellanåt. Säger som nån annan sa: en fold känns aldrig fel. Men man kan ta en syn också. Hade han däremot bettat typ 6/5's pott eller nåt, givet djupare stackar, då hittar jag sällan synen där. QQ finns ju inte på världskartan att han sitter med iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elvis Postad 3 Januari , 2006 Författare Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 4-2 för en fold hittills. Vet inte om jag var inräknad i fold-gruppen där? Ja, jag räknade med dig i fold-gruppen. Jag tolkade din kommentar "finns det ju inte en chans i världen att du kan leda där" som "fold". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Ja, jag räknade med dig i fold-gruppen. Jag tolkade din kommentar "finns det ju inte en chans i världen att du kan leda där" som "fold". LOL - då förbisåg du nog tyvärr det faktum att jag gillar att ge bort pengar. Ouppmärksamt och klantigt av dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Kanske lite OT, men varför skulle han vilja slå om med 22/44 på floppen för att veta var han står? Känns oerhört ologiskt att slå om med ett set på en så pass torr och icke-dragig flop för att få veta var man står. Eventuellt slår vissa spelare om för värde, särskilt om de tror sig kunna få fin action av AK/AA, men jag tror att många spelar 22/44 på exakt samma sätt som spelaren gör i denna hand. Sedan kan man ju sjunka in i resonemang som "han vet att jag vet att han är tajt och att jag därför vet att han borde ha mig slagen vilket gör att en bluff i det läget är +EV och därför borde jag vara mer benägen att syna", men sånt är bara trist och jobbigt Tycker inte heller det är en 100%ig fold, en viss % av gångerna måste du ju syna ner även tajta spelare på sådana bord, dock lutar jag åt fold för det mesta. (Om jag sedan var tillräckligt bra för att själv lägga ner TPTK mot tajta spelare som ställer på rivern istället för att bara råda andra att göra det så skulle jag till och med kunna plussa på pokern ibland...) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 Jag fattar inget av vad du skriver... Låt oss säga att man sitter på AA-JJ och klonkar på turn/river skulle han lägga sin ankor då eller? Nä jag tror fortfarande K Q Med all respekt för dina åsikter men, du snackar mycket men säger lite... Ok då säger jag det så du förstår: du har fel. Du vet inte vad du pratar om. Du ger tips som är fullständigt felaktiga. Om han klonkar så får man förlora inköpet i majoriteten av fallen. Så fungerar poker. Bara så du fortfarande minns, detta handlade om hur han skulle spela 22 på den brädan. DU HAR FEL. DIN TANKEGÅNG ÄR KONSTIG. Tillräckligt sagt nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Arab_Airlines Postad 3 Januari , 2006 Rapport Share Postad 3 Januari , 2006 DU HAR FEL. DIN TANKEGÅNG ÄR KONSTIG. Tillräckligt sagt nu? Ok ja ibland är det bra att slowplaya sitt set men låt oss säga att han hade raisat på turn till 200$ (77$kvar) skulle nån sätta han (supertaight spelare) på en 4:a? Nej! som i sin tur ger en call av AK och AA eller flushdraget. Och ställa in (77$) på rivern i en pott på över 700$, allt för att få en syn på river. Detta spel gav ingen syn på river så jag hade INTE spelat den så som han! Eller finns det någon som, i det här fallet, skulle foldat AK på turn mot en Check-Raise? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts