Gå till innehåll

ARTIKEL: Blåst på pokervinsten


Ving

Recommended Posts

Jag har svårt att tro att, om allt varit spelarens egna fel, B2B skulle fälla kommentaren

 

Något i Bet24:s pokerklient hade gått fel, och Peter kopplades direkt till en fun money-miljö, dolt i Bet24-klientens miljö. De erkänner att olika datormiljöer innebär ett problem.

 

- Det är ett problem att våra spelare har varierad IT-kompetens och använder en mängd olika hårdvaror och mjukvaror som tyvärr kan leda till konflikter med vår mjukvara, säger Pär Jonsson, produktchef på B2B-poker.

 

************************

 

Men har han gjort fel själv så har vi årets tomte utsedd... och vem vet vilka program och datamiljöer den här Peter har kört som skapar konflikterna i B2B. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Helt riktigt Nickefik och Matteprof. Vi får sansa oss lite.

 

När han visade bilder från sin bildskärm, på spelandet, anklagades han för förfalskning.

 

Om han bara satt vid play money-borden skulle nog Bet24 upplyst honom om det (och skrattat åt honom lite på fikarasten), inte anklagat honom för förfalskning. Det måste vara någonting som HAR gått snett.

 

Det är nog många här som valde att tro att han är en tomte för att det vore roligare, mig inkluderad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han ska vara jävligt glad att han hamnade fel! Nu fick han ju spela en hel del och för ett ögonblick tro att han kunde vinna. Hade han gått in med sina 200 riktiga dollars hade han fått spela nån timme och pumpat in mer när han gulat gång på gång. Kompensation!?? Jo jag tackar jag... han ska tamejtusan få efterskänka de $200 för att ha kommit lindrigt undan!! :shock::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faaan, jag har oxå blivit lurad, jag har massor med pengar på mitt unibetplaymoneykonto, jag får inte lösa in dem och supporten säger att de inte kan betala kontanter för playmoney, shiiiiiiiit, jag blir så knäckt, funderar på att gå till Se & Hör så kanske jag kan få lite kompensation.

 

 

 

Ken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Altså om man läser artikeln så tolkar jag det som att man skall kompensera spelaren ifråga för att supporten betett sig otrevligt, anklagat honom för förfalskning etc. och det är väl helt i sin ordning tycker jag.

 

Pokernätverket tjänar nog tillräckligt för att slänga ut ett par tusen på goodwillkontot utan att blinka. Sedan i och med att man inte tänker kompensera honom för den uteblivna vinsten i sig utan bara för "sveda & värk" så lär väl kompensationen mest bestå av diverse fringisar såsom sponsorjacka, extra bonusar och liknande.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En väldigt skum sak dock var att han inte syntes på borden han spelade. Testade ett par gånger att gå in på samma bord som honom, men kunde aldrig se honom. Vi hade även olika motståndare vid "samma" bord.

 

Tex bord Linköping. Vi kunde båda se spelare, det sjuka var dock att vi såg olika spelare. Verkade nästan som han hade hamnat på något annat än B2B nätverket, nån "mirror site". Alla bord hade samma namn och hans lobby var identisk med min.

 

Aldrig hört talas om liknande "bugg", någon annan som har erfarenheter från något i stil med detta?

'

 

Han satt väl och spelade på playmoney borden, skulle tro att dom heter detsamma som dom riktiga borden men ligger på en "mirror site" där det bara finns playmoney bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ganska komiskt då personen i fråga, Peter Johansson, för en tid sedan var VD på det företag jag jobbar.

 

:shock::shock: Vad heter företaget man skall passa sig för?

 

Jag tror att meningen "för en tid sedan" gör att företaget förmodligen har ett ganska gott omdöme.

Det har blivit bättre men han har ju blivit anställd en gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har omvänt problem. Jag har trott att jag spelat på playmomneybord, och så har jag tydligen spelat för riktiga pengar... kan jag få tillbaks mina förluster, tack?

 

(Ironi)

 

Den pokersajt som erbjuder det kommer jag att byta till! :lol:

"Vaddå riktiga pengar? Jag trodde att det var krav på €500 i insättning för att lira om låtsaspengar!!!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...