Hade nog missat att du har tjej, därav min tvekan...
Gastro är väl det "finaste" vi har.
http://www.gastro.nu/index_gastro.html
Mysigast är obv att äta på färjan till Danmark men det är mer basic mat.
http://www.scandlines.se/farja/tura/aurora/tema-aktuellt/
Själv föredrar jag en standard köttbit med något potatisaktigt och bea...min favorit:
http://www.lecardinal.se/
Ballin' on a budget:
http://www.haket.nu/
Billigt och jävligt prisvärt. God mat.