-
Innehåll Antal
1 608 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Imfromsweden
-
Allt är positiv med robotutveckling förutom en sak. Hur fördelar man rikedomarna? Rikedomarna kommer totalt sett att öka, men fördelning kan bli skev, företagen som byter ut människor mot robotar kommer att tjäna mer pengar än förut. Om vi antar att utveckling går mot att alla fabriker och alla jobb sköts av maskiner, då kommer endast de som äger dessa fabriker att tjäna rikedomar, trots att vi totalt sett är långt mycket rikare än någonsin tidigare. Tidigare har inte detta varit något problem, eftersom man helt enkelt har hittat nya jobb för dessa människor att utföra. Fler tjänster idag än någonsin tidigare osv. Men ponera att alla jobb vi kan tänka oss kan utföras av maskiner, blir det inte svårt fördelningsmässigt då? Misstänker dock att jag missar någon grundläggande detalj som gör att rikedomarna automatiskt sprids ut över tid, kan någon förklara?
-
Används inte guld i datorer/smartphones/rymdutrustning? Isåfall kan ju priset öka pga det!
-
Studierna rullar på, fick mitt första A i det mest oväntade ämnet - marknadsföring. Spendera 5% av tiden på det ämnet som jag gjorde på flervariabelanalysen, ändå fick jag A i den ena och D i den andra. Pokern är som pokern är, upp ibland ner ibland Märks att gamesen inte är lika bra i år som förra året, speciellt på microgaming där unibet/ladbrokes lämnat. Min brorsa ska för övrigt börja på tandläkarlinjen i Göteborg, kom in nu efter att ha stått som reserv. Hur gör man bäst för att få tag på en bostad? Det verkar vara enorm efterfrågan på de få hyresrätter som finns, annonserna försvinner efter bara någon dag och ofta får de in så många ansökningar att de inte ens svarar på alla. Hur bär man sig bäst åt här?
-
Sjukt att historien verkar återupprepa sig så ofta med dessa massindoktrineringar (nazityskland/nordkorea/sovjet/etcetc). Ligger det i människans natur att vilja känna ett syfte mer än att söka kunskap? Eller finns det någon helt annan anledning till varför denna historia verkar upprepa sig om och om igen genom historien?
-
upp o ned, mest ned.
-
Jag baserar det mest på att priserna på bostäder i snitt har ökat typ 10% per år under många många år. Den reala värdeökningen kan omöjligt vara lika hög, så antingen var bostäder väldigt underprisat förut, eller så är det överprisat nu.
-
Säg inte det, kommer den rödgrönrosa hydran till makten finns det risk att fastighetsskatten återinförs och då jävlar blir det nog kollaps så det heter duga.
-
arrrrhhh kan det inte bara bli en sprucken bubbla nån j*** gång så man kan köpa en lägenhet!
-
Du tror inte det skulle kunna vara så att de som har en redan osund relation till alkohol är mer troliga att låta barnen dricka alkohol i hemmet också...? "Vetenskapligt undersökt", lol.
-
Vad är problemet om en pol får 50%+?
-
håller på att öppna account på bitstamp, vad i hela friden är ID document number?
-
Tycker ärligt talat inte att det är någonting fel med vänstern förslag på 6 timmars arbetsdag. Vad är egentligen det magiska med just 8 timmars arbetsdag? Det har vi haft i 80 års tid, och under dessa 80 år har vår effektivitet skjutit i höjden. Vi skulle idag kunna jobba 6 timmar alla människor och fortfarande leva bra liv. Ökar verkligen de där 2 timmarna välståndet i samhället i form av större produktion mer än det kollektiva livsnjutandet av 2 timmar extra ledigt? Jag är inte övertygad. Ett annat liberalt alternativ vore att alla arbetsgivare är fria att sätta sina egna tider, men jag misstänker att det skulle kunna leda till vissa skeva saker.
-
usch, bara jag eller går det inte att vara på facebook nuförtiden? Det blåser extremvänster-vindar på min facebook-wall fyllda av slagord, ologiska/icke befinitliga argument och floskler. Men kanske värst av allt, all den elitism de besitter, trots ett mycket ringa intellekt. Att bli länkad till en skräpnyhetssida (nyheter24) där uppenbara vänstermarionetter skriver objektiva (!) artiklar om politik är också någonting som snabbt blir uttjatat. Blir bara tiltad, någon annan som märker samma sak?
-
Oj vilket katastrofval. Sd 9.9%. Fi 5.4%. Men kanske mest oroande av allt - MP 16%. Hur dränkte tokboken sina sorger igår?
-
vore ju roligare om dom fick tag på snitt-intelligensen på de som röstar på de olika partierna...
-
62/38 till höger. testet verkar dock lite lol..
-
nicka ironiskt och byt samtalsämne. Ingenting gott kan komma av den debatten om du inte känner personen bra imo
-
Den där burgaren ser magiskt god ut
-
Fast om du gör studien ett givet år borde du väl få med företag i alla livscykler? Några som är i startup, några som är i sina gyllene år, och några som är i slutfasen. Givet att sample sizen är stor nog borde det väl ändå ge ett bra medelvärde väl?
-
Förs det någon invandrings-debatt av de andra partierna eller har SD ensamrätt på den frågan? Har aldrig hört det debatterats utan det är alltid samma skola, omsorg skatter osv. Vad står de andra partierna för?
-
Jag känner inte till en enda skola där man har någon form av nivågruppering nuförtiden, det har nog försvunnit helt.
