-
Innehåll Antal
1 608 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Imfromsweden
-
Ah, ajaz shakori tänker du på. Nä har aldrig hört av honom igen. Hoppas att han inte har hittat sig en ny identitet och fortfarande scammar folk. Varför fungerar detta? Vi skriver ju att Kvadrat är en klass som ärver egenskaperna hos klassen Rektangel, så det har väl med det att göra. Men vad exakt gör super i denna kod? Jag vet att super har att göra med att man inte skriver över koden i Rektangeln, men förstår inte riktigt vad detta innebär. Kan någon förklara hur det hänger ihop? class Rektangel(object): def __init__(self,kant1, kant2): self.kant1 = kant1 self.kant2 = kant2 def area(self): return self.kant1 * self.kant2 class Kvadrat(Rektangel): def __init__(self, kant): super(Kvadrat,self).__init__(kant, kant) k = Kvadrat(4) print("kvadratens area är", k.area()
-
En stor skam att jag behöver fråga detta, men vilken grabb som blåste mig?, har ju råkat ut för det några gånger nu. Om du syftar på Girah, så ja, fick tillbaka 11k€, och dessutom 30k€ i kompensation (mutförsök ) som vi splittade på de 6 inblandade.
-
Lägger till dig! Läste igenom de senaste sidorna och insåg hur tråkig min db har blivit =] Sorry guys, can bjuda på en dagsgraf som en token, men kan nog fortsätta att bli en del tråkigt skolmaterial även framöver. Nu närmast dataprov den 5e december som känns som ett oöverkomligt berg. http://img69.imageshack.us/img69/1229/0do3.png Ser ut som att vi är på väg mot ännu en medelavlönad akademikers inkomst från pokerhållet även denna månad. Ska väl inte klaga, men inget dagboksmaterial direkt
-
Tack igen för bra tips, sidan som du länkade mecklenburgare verkar guld. class Bil(object): def __init__(self, tankVol, aktVol=0): self.tankVolym = tankVol self.aktuellVolym = aktVol def tanka(liter=5): self.aktuellVolym = self.aktuellVolym + liter over = self.aktuellVolym - self.tankVolym if over > 0 : self.aktuellVolym = self.tankVolym else: over = 0 return over print (Bil.tanka(80)) print(Bil.aktuellVolym) Detta blir fel av någon anledning, och uppgiften går ut på att lista ut varför. Man måste även använda sig av instansmetoden och inte klassmetoden (vad nu instansmetoden är för något, har precis börjat förstå klassmetoden) Det står "line 7, in tanka self.aktuellVolym = self.aktuellVolym + liter NameError: global name 'self' is not defined", i python, men oklart vad det betyder.
-
Jo jag vet att de gör lite, men materialet där är inte alls lika bra som det för algebra/envarre imo. Verkar mest vara fokus på matematiska funktioner inom python
-
uhh, programmering är verkligen inte min grej, ligger så långt efter i python att jag blir mörkrädd när jag ser uppgifterna som jag bör klara av. Vad innebär detta egentligen? Vilket eller vilka av följande kodsnuttar skapar en instans av klassen Book? class Book(object): def __init__(self, titel, author): self.titel=titel self.author=author Förstår ingenting
-
Är inte ett enormt problem för bitcoins att alla bara hoardar den och nästan ingen faktiskt köper/säljer något (förutom några drug-addicts och en och annan liberal som köper kaffe i bitcoin bara för att)? Är inte detta ohållbart för vilken valuta som helst? Vad innebär det för en ekonomi om folk är ovilliga att investera i projekt för att de tror att de kan investera i samma projekt om en vecka för ett billigare pris?
-
20 år fängelse för poliserna? Lol wut? Bli av med brickan + kompensation låter rimligt imo
-
EN subway eller kedjan subway? Det senare vore onekligen väldigt stort edit: Läste precis att det bara var en affär. Oh well, small steps En annnan sak jag har tänkt på, är det inte osmidigt att använda bitcoin som betalningsmedel för dessa stora kedjor i och med att valutan svänger så mycket? Det är inte ovanligt att bitcoin svänger +-10% på en dag. Detta innebär ju att kedjorna måste uppdatera sina priser i BTC på sina hamburgare eller vad det nu är, VARJE dag. Eller gör man så att man helt enkelt skriver ut priset i dollar, men sen får man betala i BTC om man vill, och då görs det helt enkelt automatiskt i den aktuella kursen? Men detta skulle ju i så fall åtminstone innebära att de inte kan göra reklam eller liknande i sina priser i BTC, på ett långt håll framöver.
-
Fick resultatet från första envarre-tentan idag! Blev ett B! Vet inte om det är B-leh eller B-ra? Hur stor är hetsen på I egentligen, hur många A behöver man för McKinsey? Väntar idogt på statistiken, ett B känns bättre om 30% har failat än om 30% har fått A
-
Bra länk tack! ja titta så kan man göra =)
-
ja titta du, när jag skriver y=x.*x och plot(x,y) på det så får jag något som ser mycket bra ut! Tack =]
-
Tack så supermycket för råden. Har efter två timmar lyckats ladda ned och installera denna best En sak förstår jag dock inte, när jag skriver sin(pi) får jag ">> sin(pi) ans = 1.2246e-16", inte noll. Beror detta på att matlab använder ett närmevärde till pi? Haha, kör fast igen! Ska plotta y=x^2, och börjar med att skriva x=[-10:0.1:10], men sen får man tydligen inte skriva y=x^2 (sjukt oklart). Hur ska jag få min vackra graf om jag inte får upphöja x i två? Edit: Hah, provade en fuling och skrev y=x*x. "Inner matrix dimensions must agree." Wut lol
-
Nu efter första perioden drar programeringen igång! Först ut är "matlab", och vi har redan laboration (vilket jag gissar är något seminarieliknande?) efter en föreläsningen. Förstår ingenting och lyckas inte ens ladda hem programmet Är dock meningen att jag ska ha hunnit svara på 8 frågor innan klockan 8 imorgon, bland annat beräkna arean av en cirkel med radien 12, och definera variabeln y, i y = ln(5+e^3). Någon som har några tips?
-
39k på 15k nävar + tentaplugg. Hah!
-
Säga vad man vill, man kan inte förneka att svenska fonder och aktier i allmänhet har gått imponerande bra under en lång tid.
-
vilken nit investerar bara 10%? Jag skulle sätta 25% i svenska fonder, 10% i lovande aktier, 10% i något uppstarts-land och 5% i bitcoin. In it to win it osv
-
Den rike snubben är också poker-fantast? kul!
-
Finns det regler för hur FBI ska agera om de beslagtar bitcoins? Måste de sälja direkt, eller får de sitta och hålla på de om de spekulerar att de kommer stiga i värde (lol)? Får de åtminstone vara smarta när de säljer av sina bitcoins, alltså tror ni att de kommer sälja av i små mängder för att inte störta marknaden, eller är FBI för oinsatt/bakbundna för sådant?
-
Guld, tack än en gång! Typiska bra pluggtips! Vettefan hur mycket jag tror på utomstående faktorer (sova/äta/träna) dock, rent empiriskt sett verkar ingen av dessa ha någon påverkan på hur jag mår/presterar...
-
Tack så mycket!
-
åååååååååååhhhhh orkar inte mer, har suttit tio timmar med matten idag och snittat 0.2 uppgifter/timme. Har tre seminarieuppgifter kvar som måste göras innan 10.00 imorrn. Någon som kan förklara hur hela taylorserien kring origo ser ut för sinx/x? Det står i tipset att man ska börja med att hitta taylorserien för sinx (och sedan x antar jag), men hur kan man hitta hela taylorserien för sinx egentligen, den har ju inget slut???? (x - x^3/3! + x^5/5! - x^7/7! ...osv). Hur är det ens meningen att jag ska tänka här? Om jag hittar en närmelinje för sinx, och en närmelinje för x, ska jag bara dela den för sinx med den för x och se om jag blir något klokare? Förstår inte vad det är meningen att jag inse här :( :(
-
Försiktigt gissar jag mig till att det är avkastning i % senaste... säg 2 åren? senaste året kanske?
