Gå till innehåll

Imfromsweden

Members
  • Innehåll Antal

    1 608
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Imfromsweden

  1. Det är tur att vi har dig som kan berätta för oss vad vi behöver och inte behöver. Men ungefär här brukar diskussioner med vänstermänniskor sluta. Det finns en anledningen till att jag normalt sett aldrig diskuterar politik med vedebörande
  2. Ja och det är det jag menar kan bero på sample size. Det finns andra saker som spelar in för om mcDonalds vill utöka sin verksamhet i Sverige än enbart resturangmomsen. Du förstår naturligtvis att två mandatperioder är alldeles för lite för att utvärdera den verkliga EV:n av en sänkt skatt osv. En annan sak är att det är skillnad i kvaliten på jobben. Om vi sänker resturangsmomsen och mcdonalds eller liknande bygger ut sin verksamhet i form av fler resturanger med fler anställda, då är det jobb som består i framtiden, och som inbringar skatteintäkter för lång tid framöver. Det är ett hållbart system för framtiden. Om vi beskattar dem hårdare och lägger pengarna på fler lärare, då kommer vi att behöva lägga ner lika mycket pengar varje år på dessa lärare. Den ena ger en positiv utveckling i det långa loppet, den andra inte. Jag har problem med dessa "studier" som dels aldrig beaktar sample size och externa orsaker till särskilt stor grad, och dels i princip alltid missar de sidoeffekter som finns. Har de te.x. tagit i beräkning att fler människor kommer att köpa från mcDonalds om de öppnar fler resturanger - mer moms? Att McDonalds omsättning ökar vilket ger ökade skatteintäkter? Att McDonalds gör mer vinst som måste gå någonstans - utdelning till aktieägarna ger ju också positiva effekter för samhället. Och så vidare, och så vidare. Det finns aldrig någon som kan ta allt i beaktning, vilket leder till att alla rapporter är mer eller mindre spekulation. Ang HSP så är det väl fullt rimligt att DN bara hade otur? De spelade väl max 10k händer över de säsongerna?
  3. Utan att ha läst rapporten: det är en självklarhet att ju billigare det är att anställa någon, desto fler är man villig att anställa. Det krävs mycket för att motbevisa en självklar sanning. Att resultateten i den sektorn över dessa år är annorlunda måste sårledes bero på andra orsaker och/eller sample size. Sample size på 1-2 mandatperioder är utsatt för mycket varians. Du som besöker detta forum bör om någon vara medveten om att man kan inte vara resultatorienterad på litet sample. Att folk i allmänhet inte greppar sådant, det är en annan sak. I deras sinne är allt bra/dåligt som skett de senaste 8 åren alliansens förtjänst/fel.
  4. Tänker i samma banor, vore definitivt kul med en framgång för LP.
  5. Någon som haft turen att hamna vid Åkessons bord? edit: Redan uppmärksammat Jag skulle bra gärna vilja veta vad media menar med "Har satsat 500 000 kronor". Är det omsättning då? För isåfall skulle ju alla vi framstå som världens största speltorskar med hundratals miljoner i satsningar
  6. Mp/V är väl lika stora som förut? Det är väl framför allt mittenväljare från S som bytt trodde jag. Löfven har ju inte direkt gjort något vidare intryck.
  7. Finns det några historiska exempel på denna nivå av privat lånande? Eller är detta första gången i historien som ett folk når en så hög nivå av privat belånande? Ifall det har inträffat, hur löstes det då?
  8. Vad tror du själv?
  9. Håller helt med, måste vara helt bortkastade pengar.
  10. Jo men det var någonting som pratades om på stream och som han var förberedd på. Tror knappast några mid/high-stakes spelare skulle följa runt Joey på playmoney-bord hela dagen, men om de gör det kan Joey naturligtvis bara byta bord till ett softare.
  11. jag har action mot joey, lite synd att han övergav livestreamingen så tidigt & aldrig postar updates. Dessutom är han hidden från search. Lite dåligt stil tycker jag att det är mot folk som har satsat hyfsat stora summor pengar
  12. Vad är tankegången? Han borde inte ha så många händer som innehåller T2/52/55/TT i den range som han 3bettar pre? Eller var det en misstänksam betsizing någonstans? Vi måste ha en bluff-range här, denna passar in, så det är bara att sluta ögonen och shova? Eller något annat?
  13. Gillar att alla partier tycker att programledarna var orättvisa mot just deras partiledare =] Anna Hedenmo kan dock tjäna på att motstå frestelsen att hånskratta över svaren, framstår som lite osympatiskt!
  14. Stort grattis!
  15. Javafan, men det går ju att snacka med support. Har spelat semi-högt på ladbrokes tidigare så det borde ju gå! Edit: Nej det gick inte, de har tydligen låga limits för sånt de inte har så bra koll på, allt för att försäkra sig om att de inte kan förlora så mycket . Jaja, då får man väl lasta in resten på att Fi inte kommer in i riksdagen, betydligt högre limits där iaf
  16. Oj, visste inte att de låg så högt under senaste opinionsmätningarna. Misstänker dock att betet fortfarande är +EV, om än inte lika mycket som förut. Avg mellan mätningarna verkar ligga runt 7%, och en del hotar förhoppningsvis bara med att rösta vpk. Tack för länken! Tror dock vi måste ta en en gamble o får in pengarna som en slight favorit här ändå =]
  17. Under 7,5% för vänsterpartiet till 2.1 låter som väldigt bra odds. Något jag bör veta innan jag dunkar in 10 papp?
  18. usch, vem granskar SVT egentligen? Det finns ingen som kan gå emot den statliga propagandamaskinen helskinnad
  19. Håller med, i början tyckte jag de var bättre. Lite väl mycket pajkastning/texter från dumma vänsterpartister som länkas för att löjliggöras.
  20. Absolut bra råd och skulle nog säga samma sak själv till någon som tänker börja på I. Alla är nervösa inför nollningen & vad det innebär men man ska inte ta saker för seriöst och bara go with the flow. Ang matten spelar det nog ingen roll hur många goda tips man får, matten kommer bli tuff, helt annat tempo från tidigare och man är inte längre smartast i klassen. Efter några veckor kommer nog alla in i det dock och inser att man behöver lägga ner lite arbete. *Brag* Har ju lyckats få B+ på alla mattekurser så det har ju ändå gått ganska bra!*endBrag* Umgås dock mest med folk från sektionen fortfarande, känns inte som att det sker supermånga aktiviteter mellan sektioner förutom nån arbetsmarknadsdag.
  21. Det har du nog en poäng i, men medicin är definitivt en lättare lösning än att lära sig meditation (även om det är nåt jag vill lära mig nån gång i framtiden)! Någon som följt yaarnys propbet på 2p2? Rätt så kul att följa, funderade på att ta en position i betet men bestämde mig mot det i slutändan. Ser ut o vart en bra beslut mtp yaarnys start. ChicagoJoey kör också livestream varje kväll för o raila. Nice o ha på i bakgrund till grind osv! Länk till stream Länk till 2p2 tråden
  22. Tack för hjälpen, ska prova det där och se om det hjälper!
  23. tack! Vi hittade till slut ett halvrisigt studentboende med 4 andra efter mycket sökande. Ser ut som att det kanske bor en o annan råttfamilj där också, men äsch det får han tåla. Sry för förmodat dum fråga, men here it goes: Har på senaste tiden insett att jag har ett problem med stress o adrenalin när jag spelar. När jag har swings, både upp och ner, får jag mer adrenalin än jag gjorde för några år sedan. Därefter är det betydligt svårare att tänka klart och vara rationell. Det verkar inte ge sig heller fören man avslutat sessionen. Det har pågått så att jag har märkt det i kanske 1 år, dessförinnan var det lugnt. Vet inte riktigt vad det beror på, kanske är det någon slags psykologisk orsak att man börjat inse att man kan köpa saker för spelmarkerna etc. Annars kan det ju vara fysiska med kost/träning. Hursomhelst, någon som upplevt liknande problem? Finns det någon medicin man kan köpa för att bli lite mer swing-tålig?
  24. Jag kan inte tänka mig att daytrading skulle vara enklare än poker. Daytrading är ju mer allmänt uppmärksammat, stora banker etc lägger ju ner stora pengar på att nå perfekt daytrading så i mitt sinne blir det svårt för gemene man att slå marknaden, även om man är en avdankad pokerspelare
  25. intressant dagbok, följes Håller också på och lär mig plo för tillfället (zoom på stars, inbillar mig att man ska se många händer i början). Än så länge känns det mest som plon förgriper sig på mig, men nån dag så! Detta med diet låter intressant också, finner att man titt som tätt mest bara lever som en gris. Problemet för mig är att jag bara tänker på vad jag ska äta när jag är hungrig, och då är klockan så sent/jag är så utmattad att det bara finns fryspizza/liknande tillgängligt. Har dock alltid varit lite skeptiskt till diet-kulturen, tyckt att den låtit lite som en kult men får väl ge det ett försök! glgl
×
×
  • Skapa nytt...