Gå till innehåll

GG

Members
  • Innehåll Antal

    2 636
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av GG

  1. topset med KK... Eller så var det bara skitsnack det var bara skitsnack. haha. hade skithand som blev till färg på river. Den dagen Fled är ärlig när han berättar vad han har för hand kommer nog aldrig komma. Tro mig.
  2. Började med $10 gratis från parbet för lite mer än ett år sedan. (tack pf) Lever nu på pokern och grindar för tillfället NL400 med en rulle på nånstans runt $30k. Har tagit ut ungefär 150k sek under denna gångna tid och bränt på livsnödvändiga ting såsom alkohol, samt även fylletiltat bort halva rullen nåstans under vintern och jobbat mig tillbaka.
  3. Ok
  4. Japp, siktar du på att nå top 4 så får du nog vara beredd att backa upp med stacken även om nån öppnat innan. Först in är det givetvis push.
  5. Limpa inte pre där, höj om du ska spela. Fold ligger nära till hands tycker jag dock såhär tidigt i en MTT. Floppen tvingas du vika nu när du spelat som du gjort.
  6. Stars har iallafall flest satelliter mig veterligen. Subsateliter till lördagarnas satelliter går hela veckan. På lördagarna kör de $475 satelliter till de flesta events.
  7. Japp, något annat än allin finns inte där. Ställ in och blunda!
  8. Jepp GL
  9. Sluta reraisa mig i 55 rebuyen pls
  10. Metallica - To live is to die, 4:59 in i låten. Smärta
  11. Spelar miljongarantierna. Party: gretkoo Stars: gretko
  12. Höj och gråtsyna eventuellt 3-bet
  13. Älskar att hitta diverse oläsliga meddelanden dagen efter.. Haha
  14. Säger du att de inte ska syna shortstackens ställ med AK? snälla
  15. HEJ JIMMY JAG GILLLARL DIN DAGBOK MEN LALLA SPRIT PÅ TRÄFDGÅRN ÄR SLUT. SKOJAR INTE ENS.A GALLIANON ÄR SLUT SÅ VI FICK TILL SLUT INTE KÖPOA HOT SHOTS. MVH GULADE ~3K PÅ TRÄGÅRN. HOPPPAS LÅRENS ÄR GLAD
  16. hej bu har fel och all sprit är sltu...... ALL SPRIT slut. ok?... han hade 25o. MVH GRETKO.. känner ni ades? hej de alla.
  17. Och även om han har AA och KK i sin hd så ligger du bra till ändå equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 47.9152 % 41.93% 05.99% { 66+, ATs+, AJo+ } Hand 2: 52.0848 % 46.09% 05.99% { AKo }
  18. Nåt sånt här kanske hans hd är. equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 45.3298 % 38.92% 06.41% { QQ-66, ATs+, AJo+ } Hand 2: 54.6702 % 48.26% 06.41% { AKo }
  19. Den synen tar du alla dagar i veckan. Vill du inte vinna? Du leder stort mot alla Ax och har en 50/50 mot alla pp under KK och AA. Tror du han skulle ställa in rakt av med KK och AA i detta läget? De flesta vill få ut lite mer betalt av dig med de händerna och skulle nog höjt mindre än allin.
  20. För övrigt ger jag 100€ till den som gissar rätt på vilken hand Ades har. Endast de 5 första posterna med gissningar är giltiga. Seså, tänk stort nu pojkar. Ps. Nej Jimmy, du får inte gissa. Fast iofs kanske du var för spritförgiftad för att minnas hans hand.
  21. Du bettade ju typ 80% på river.. Ja, det är ju dundervekt i vårt sällskap. Standard riverbet var ju helst 200% oavsett hand. Mvh
  22. Nja ville verka vek på rivern för att få syn av lite sämre händer såsom 9x, Tx och Jx. Så jag bestämde mig för att underrepresentera min hand genom att beta halvvekt där. Är otroligt nöjd med hur jag spelade hela handen.
  23. 5-5 NLT, slask på lokala klubben. Stämningen är aningen slaskig då det trots allt sitter 4 tomtar runt bordet. Majoriteten av deltagarna har en viss mängd alkohol i sitt blodomlopp vilket gör stämningen ännu slaskigare. Vidare följer en presentation av våra legender Ades, : Känd under nicket ades_va här på pf. Är som alla vet en enormt spelberoende trasig människa vars stora nöje är att syna ner bluffar. Ett tydligt exempel på detta är hans syn på mitt överbetsställ på turn med A5 på bräda AJ82, Ades hittar synen med 25s i en pott på över 400bb. Standardsyn för honom. Jimmy: Känd under nicket All in på detta eminenta forum. Spelar 995h i månaden, så många bord som möjligt samtidigt. Har överbetsbluffat xx antal gånger på river och aldrig fått syn och visat upp varenda bluff i ansiktet på oss, främst vår kära Watoz. Watoz: Förmodligen fullast i sällskapet och även mest tiltad. Vidare presentation är överflödig, har vikt ner stål såsom tredjeparet på river mot Jimmys överbetsbluffar och blivit allt mer knäckt över detta. Ägnar sig allt mer åt öldrickandet istället för det fina spel som förekom på bordet. Och så till sist jag, GG som jag går under namnet när det vankas slask. Den person som trots allt är nyktrast vid bordet, skulle nästan påstå att jag var spiknykter. Men inga vittnen som var vid sina sinnes fulla bruk kan bekräfta så lägg inte allt för stor vikt vid denna fakta. Jag är trots allt inte känd för att vara nykter, speciellt inte en onsdag. Vidare måste givetvis vår pizzabagare Omar, som äger pizzerian ovanför lokalen nämnas. En av de stabilaste grinders vi alla sett. Denna session var han dock otroligt kall och lyckades backa runt 3k på en halvtimme innan han drog sig hemmåt. Handen som gud hade överseende med: VARNING! Känsliga spelare rekommenderas att inte fortsätta läsa Vi har nu suttit i ett antal timmar och slaskigheten har urartat till något som de flesta skulle drömma mardrömmar om. Det ligger sällan mindre än 50bb i potten preflop eftersom det 90% av händerna åtminstone reraisas preflop, ofta smälldes trebeten in från något håll vilket ofta resulterade i ett par syner. Stackarna är hyffsat djupa på de flesta håll där den kortaste stacken har ~300bb och Jag och Jimmy båda har över 800bb, Ades har nånstans därimellan, omöjligt att hålla koll på eftersom hans stack på något vis svänger med åtminstone 100bb per hand, oavsett vad som händer. Ades (Button) Gretko (sb) WAS DEALT THE ALLMIGHTY KT ofsuiiit Watoz (bb) Jimmy allin (UTG) PREFLOP Jimmy slår till 20, standard för honom, Ades slår upp till 75 totalt och jag hittar givetvis kallsynen med KTo. Vi är tre som ser flopen, vilken ger mig mer eller mindre nötterna mot dessa två. FLOP: 4d, 4c, 6c Som ni ser floppar jag K hög, en hand jag kan tänka mig att slowspela mot dessa två. Väljer därför att checka för att trappsyna och planerar in en checkraise på turn. Allt går som planerat det checkas fram till Ades som betar en okänd summa. 100 kanske, eller nåt sånt. Jag synar och Jimmy hittar folden. TURN 2s Drömkortet kommer, som förbättrar min hand avsevärt, men kan dock vara ett scarecard för Ades, vilket iofs han aldrig tänkt på tidigare i sitt liv. Det kliar tyvärr allt för ofta i hans syntarm för att han ska kunna släppa något, oavsett bräda. Så jag bestämmer mig följdaktligen för att checka och dundra in en checkraise efter hans bet. Han betar mycket väntat 150 eller liknande fjollig summa. Jag slår om 200 till för värde och en syn kommer snabbt. Perfekt tänker jag, han kommer betala av river också. RIVER 7 of cluuuubs Rivern fyller färgen, vilket kan få honom att eventuellt vika händer så starka som J hög, men tror han kan hitta synen med dessa så jag betar 500 riksdaler med min kvalitetshand. Vad tycker ni pojkar? Är mitt värdebet tillräckligt stort eller ska jag mjölka genom att beta säg 3-400 med min Kung i detta läge? Eller ska jag checka och låta honom bluffa med överpar och sen ställa för värde? Tack på förhand för alla kommentarer!
  24. Tilt-Janne är fisk. Dessutom gillar han att överbetsbluffa mot vektajta gretko.
  25. Bra natt igår Vilket spel: NLTH Antal spelare: ~165 Antal platser betalda: 18st Inköp: 109 + 1 rebuy 1 addon Site: Stars Placering: 5:a Pris: ~$3,3k Vilket spel: NLTH Antal spelare: ~260 Antal platser betalda: 27st Inköp: 55+ 4 rebuys 1 addon Site: Stars Placering: 1:a Pris: $11,467.50 Är het nu, tog en åttonde plats i 55 rebuyen i förrgår samt en femteplats i 35k gar på party ett par dagar sen. Äntligen hittat tillbaka till turneringsklonken
×
×
  • Skapa nytt...