Gå till innehåll

Mecklenburgare

Members
  • Innehåll Antal

    3 030
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Mecklenburgare

  1. Om det är en MC-parkering bredvid 88 så känns den ganska bra.
  2. 1. 71, verkar ligga fri och bra avstånd till vägg 2. 96. Bara att köra rakt in 3. 83. Bra med rum vid förarsidan kanske lite knepig att komma in/ut i 4. 85. Ingen bil på sidorna, lätt att komma in. Dock inte så opti med passagerare imo Sen spelar platsen av din trappuppgång givetvis roll.
  3. Hade för mig att de skulle kosta $100-$150? Beställer nog ett par någon dag
  4. 1,5-2 kanske
  5. Rush, bästa filmen jag sett på länge.
  6. Det är variabler. li = [243, 423, 223 ,123] #deklarera en lista med de sekvenser du vill ha. sequence = 123 #Här sker din kod för att fånga upp knapptryckningar osv du får ut en integer som innehåller din sekvens (123 säger vi). index = getindex(sequence, li) #Hämta index för din sekvens med hjälp av funktionen getindex(). Skicka in din sekvens samt din lista checksequence(index) #Kalla på funktionen checksequence(). Skicka med index för din sekvens. def getindex(sequence, li): #Definiera en funktion som tar två inparametrar, sequence och li for i in range(len(li)): #Loopa över din lista if sequence == li[i]: #Jämför sequence med position i i listan return i; #Om de överenstämmer, retunera i (index). else: #Om sequence inte finns i lista, retunera -1 return -1; def checksequence(index): #Definiera en funktion som tar en inparameter, index if sequence == -1: #Kolla vilket index din sequence har Är sequence -1 så fanns den inte i din lista print "no valid sequence" #Skriv ut att sekvensen inte finns eller något elif index > 2: #Är sequence större än 2 så är de en dålig sekvens och djuret ska krympa shrink() #Kalla på funktionen för att krympa else: #Annars ska det växa grow() #Kalla på funktionen för att växa
  7. On the top of my head: Skapa en lista som innehåller de kombinationer du vill ha. Säg att du har fyra olika kombinationer: festa = 1 plugga = 2 tenta = 3 sova = 4 243 423 223 123 Kombinationer över n är dåliga. Iterera över listan, får du träff och i <= n. Så är det det bra. Får du träff i > n är det dåligt. Kan inte python men typ: def grow(sequence, li): index = getIndex(sequence, li) if sequence == -1: print "no valid sequence" elif index > 2: shrink(); else grow(); def getindex(sequence, li): for i in range(len(li)): if sequence == li: return i; else: return -1;
  8. Förstår inte denna hets kring att första våningen är dåligt. Köpte lägenhet på första våningen. Inga jävla trappor. Har uteplats så jag grilla varje dag. Bara positivt.
  9. Hehe, jag hade inte heller något lånelöfte när jag började leta. Blev lite panikartat när min bank hade handläggningstid på tre veckor. Men det löste sig.
  10. Hur gick det med lägenheterna?
  11. Så det blev en Hublot Big Bang. Vet inte riktigt vad jag tycker om dem, men det är en cool klocka iaf. Var inne och kolla på klockan jag suktat efter i åtta månader nu som blivit försenad flera månader. Men blev inget köp. Väntar tills de får in modellen med läder.
  12. Skulle tippa på att hans Portuguese kosta mellan 55-65k. Kan också tänka mig att ta över den!
  13. Yees, gött att det var en ny klocka. Väntar med spänning. Ska själv ner på stan och titta på en ny idag eller imorgon.
  14. Gillade första. Andra förstod jag inte riktigt, ser ut som två lägenheter på bilderna? Tredje är väl bra om du ska öppna affär.
  15. pics
  16. Det där blir du inte stark och biff av!
  17. I vilken värld då?
  18. Hoppas det är en klocka!
  19. 21-22 hade varit nice
  20. Fyfan vad värdelöst organiserat det var. Förstår inte hur SPG kan misslyckas så fatalt varje gång. Tycker de borde lära sig. Men annars var det en bra tillställning. Hade riktigt skoj. Usel match av Liverpool
  21. Ja
  22. Skillnad på att jobba inom den egna organisation och som konsult.
  23. Jo klart det kommer finnas mer jobb inom ERP då det är en mer omfattande marknad. Samtidigt så finns det mer arbetskraft som du själv säger. Är du en duktig säkerhetskonsult finns det garanterat jobb. Så ser inte det som ett hinder. Okej, jo det är ju ganska omfattande. vilken bransch?
  24. Tycker fluffutbildningen är slöseri med tid. Förstår inte riktigt vad din poäng är Katt3n. Och vilket affärssystem?
  25. Wow, någon som vill administrera Sharepoint. Jag tycker den utbildningen du länka innehåller mycket fluff. Speciellt med tanke på att du förmodligen redan har en massa erfarenhet. Hade jag skullat plugga något idag hade jag valt denna: http://www.du.se/sv/Utbildning/Utbildningsplan/?programkod=DIGEG Trist att behöva åka till Dalarna emellanåt bara.
×
×
  • Skapa nytt...