Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, fick följande mejl nyss. Tror jag läst nånstans att andra fått liknande som varit scam, men ser seriöst ut. Ska dock tillägga att jag inte fått något mejl för 1 månad sen som jag enligt mejlet ska ha fått. Vad säger ni, är det riktigt eller bara skit?

 

Dags för kontoöversyn

Bästa xxxxx,

 

Vi skickade ett e-postmeddelande till dig förra månaden med information om att vi behöver uppdaterade ID-handlingar för att säkerställa att ditt konto. Enligt våra uppgifter har ditt konto inte veriferats än, och för att du ska kunna fortsätta använda NETELLERs tjänster måste du skicka dokumenten till oss senast 1 november 2008. Om vi inte har tagit emot uppdaterade handlingar från dig per detta datum kommer ditt konto att stängas av tillfälligt tills dina ID-handlingar uppdaterats.

 

Las på vår webbplats för mer information om varför du måste skicka in nya ID-handlingar.

 

Så här bekräftar du ditt konto

Det är enkelt att bekräfta ditt konto. Allt du behöver göra är att skicka två dokument via e-post till validate@neteller.com.

 

Följ bara dessa 3 enkla steg så sköter vi resten.

 

1. Bekräfta din identitet

Skicka in ett digitalfoto eller en skannad färgkopia av ett godkänt ID-kort, körkort eller pass som tydligt visar:

 

* Dokumentnummer (ID-nummer, körkortsnummer, passnummer), ditt fullständiga namn och födelsedatum

* Inga suddiga delar (alla detaljer måste vara tydliga)

* Dokumentets alla fyra hörn (dvs. ingen beskärning)

* Sista gilitighetsdag (som naturligtvis inte skall passerats)

* Fram- och baksida på ID-kort eller körkort

 

2. Bekräfta din adress

Skicka in ett digitalfoto eller en skannad färgkopia av en hushållsräkning eller ett saldobesked för bank-/kreditkort som skickats hem till dig, vilket tydligt visar:

 

* Ditt namn och din adress

* Ett utställningsdatum inom de senaste 3 månaderna

* Dokumentets alla fyra hörn (dvs. ingen beskärning)

 

Godkända hushållsräkningar omfattar fast telefon, värme, vatten, el, kabel-TV, Internet och myndighetskorrespondens.

 

3. Skicka dina digitalfoton eller skannade dokument som bilagor till validate@neteller.com.

Du måste skicka dessa dokument till oss från den e-postadress som du registrerade för ditt NETELLER-konto, annars kan vi inte behandla dem. Klicka här för att se exempel på godkända dokument.

 

 

NETELLERs betalningsnätverk

  • Svars 227
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jag fick oxå ett liknande mail häromdagen.

precis som du har jag inte fått mailet som de säger sig ha skickat för en månad sedan.

 

Uppdatera gärna när du vet mer.

Jag har mailat dem men inte fått svar än.

+1, men har inte orkat maila själv.

Postad

Jag har kontaktat dem, mailet är korrekt, det är en säkerhets "uppdatering" enligt deras live support så det är bara att skicka in till email adressen som står där. Tydligen är det nåt de gör nån gång vartannat år... har själv dock inte upplevt detta senaste 3 åren....

Postad
jag fick exakt samma mail igår!jag fick heller inget mail för en månad sedan,men jag gick in på hemsidan och chattade med någon och hon sa att det stämde,borde väl vara riktigt eller?

 

samma

+2, Fick ingen bra förklaring men skickat in handlingarna nu,

Postad

Orkar inte med alla jävla papper som varenda sida ska ha för verifiering och uttag. Liksom man sitter inte med Digitalkamera med hög upplösning, scanner, kopieringsmaskin, printer fax etc hemma.

Nu vill de ha kopia i färg. Ska jag tvingas springa ut och köpa någon jävla digitalkamera för 2000spänn för att kunna ta färgbilder eller???

 

Sen ska det inte vara mer än 3mån gammalt. Det betyder att man inte kan dra kopiorna och ha det liggande på hårddisken för att sedan skicka runt vid behov.

Nej nej, man måste fixa nya kopior vid varenda jävla verifiering.

Trots att ett ID är giltigt i fem år.

Postad

Jag har alltid använt mig av kameran i telefonen som sen läggs in i datorn och fixas till med hjälp av ngt gratisredigeringsprogram. Senaste gången tog det allt som allt 15minuter. Tror nog även att ni har tid med det.

Postad

Jag har fått samma. Fick ett mail på engelska ena dagen och ett på svenska dagen efter som hänvisade till ngt en månad gammalt mail som jag inte fått...

 

Jag e rätt säker på att jag skickade in detta när jag verifierade kontot...

Postad

Vet inte hur många megapixlar det är på den, men kvaliten på de mobilbilder jag har tagit är iaf urusel, trots att själva mobilen (Tre.) är bara typ ett år gammal. Tar jag en bild på ett bankpapper med den så syns inte texten. Man ser väl att det står någonting, men inte vad.

Postad

Jag fick mailet för typ en månad sen och jag skickade in det dom skulle ha. Hoppas det inte är en scam! Jag kan dock inte se vad dom kan göra med en kopia på ett körkor och en räkning där mitt kononummer inte står! Håller med om att det är drygt att fixa en ny räkning varenda gång! Det borde väl räcka med att namnet och adressen är rätt på räkningen tycker man!

Postad
Jag fick mailet för typ en månad sen och jag skickade in det dom skulle ha. Hoppas det inte är en scam! Jag kan dock inte se vad dom kan göra med en kopia på ett körkor och en räkning där mitt kononummer inte står! Håller med om att det är drygt att fixa en ny räkning varenda gång! Det borde väl räcka med att namnet och adressen är rätt på räkningen tycker man!

 

Men alltså, hur kan ni tro att några pirater har lyckats skaffa sig en epostadress på domänen neteller.com? Var bara noga med att kolla att länken inte är till en annan epostadress än den som står där.

Postad
Men alltså, hur kan ni tro att några pirater har lyckats skaffa sig en epostadress på domänen neteller.com? Var bara noga med att kolla att länken inte är till en annan epostadress än den som står där.

 

Det är väldigt lätt att förfalska avsändaren i e-mail utan att ha tillgång till servern.

Postad
Det är väldigt lätt att förfalska avsändaren i e-mail utan att ha tillgång till servern.

 

Hur skulle det hjälpa? De ber en skicka mailet till validate@neteller.com, och man får då ett autosvar från no-reply@neteller.com. Om det ursprungliga mailet var ett scam, så ligger dessa båda adresser ändå hos neteller.com.

 

Jag reagerade också på att det stod att det fanns ett tidigare mail - vilket jag inte fått. Men det är ju lätt att ha hemma en billig kombinerad scanner och skrivare - jag köpte en sådan just för sådana här ändamål. Så jag skickade omgående scan på passet (har inget id-kort).

 

Sedan var det utility bill. Inget av deras exempel är något som jag någonsin ser, allt går ju via internet. Av en händelse så har hyran inte ännu fixats automatiskt, så jag skickade en scan på den, och följande meddelande som neteller ännu inte besvarat:

"Hi. You write that "Acceptable utility bill statements include

landline phone, heating, water, electricity, cable TV, internet and

municipal government correspondence." The only thing I still get in

paper form is the rent for the flat, and that one will soon be through

internet too."

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...