Gå till innehåll

Mejl från Neteller


Bluwajt

Recommended Posts

  • Svars 227
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Får dom inte heller att acceptera något av papperna.

Kopian av ID-kortet vill de ha i färg. När jag tar det i färg med mobilkameran så är kvaliten för dålig.

Min bank statement accepterar dom inte heller av någon anledning.

De svarar bara att det är en ogiltig utility bill. Att det inte finns någon utility bill med mitt namn på verkar inte gå in i skallen på dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får dom inte heller att acceptera något av papperna.

Kopian av ID-kortet vill de ha i färg. När jag tar det i färg med mobilkameran så är kvaliten för dålig.

Min bank statement accepterar dom inte heller av någon anledning.

De svarar bara att det är en ogiltig utility bill. Att det inte finns någon utility bill med mitt namn på verkar inte gå in i skallen på dom.

 

Ja, dom är mardrömslika. Jag skrev så här:

"But now I would like to point you to a discussion about your recent

demands, and the question of you demanding paper bills for things one

do not get in the mail nowadays. Your rules seem very old-fashioned to

me, as people use internet these days.

 

 

Here it is, discussion at a swedish poker forum

http://pokerforum.nu/forum/neteller/50344-mejl-fran-neteller-3.html

"

 

och vad svarar dom? jo så här:

 

"Dear xxxx,

 

 

 

Thank you for your email. Unfortunately we cannot accept your document to validate your address for the following reason(s):

 

 

 

Invalid Utility bill type"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deras krav på en bank statement är att det ska vara daterat och vara stämplat med frimärke. Så det blir ju svårt att fixa då alla svenska banker kör med "porto betalt".

De papprerna jag får från banken står bara årsbesked 2007, inte något exakt datum heller för den delen.

 

Jag kröp till korset och bad skandiabanken skicka mig ett kontoutdrag med fina stämplar på idag. Jag sade att det var just för att visa neteller. Vi får se vad dom hittar på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle väl ev kunna funka om någon på skandiabanken är hygglig och kostar på extra frimärken istället för de vanliga porto betalt kuverten.

 

Känns mer och mer som att man har att göra med en mongofirma med meningslösa stenåldersregler som de måste följa till varje pris.

Hur osmidig får man vara egentligen? Sitta och insistera på att det måste vara stämplade frimärken.Vilken extra säkerhet ger ett jävla frimärke?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle väl ev kunna funka om någon på skandiabanken är hygglig och kostar på extra frimärken istället för de vanliga porto betalt kuverten.

 

Känns mer och mer som att man har att göra med en mongofirma med meningslösa stenåldersregler som de måste följa till varje pris.

Hur osmidig får man vara egentligen? Sitta och insistera på att det måste vara stämplade frimärken.Vilken extra säkerhet ger ett jävla frimärke?

 

Frimärke? Menar du allvar? Jag har hela tiden utgått från att dom syftar på bankens logo/stämpel på själva kontoutdraget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stamp var det kärringen sa, så det kan ju varit jag som fattat fel, då det både betyder frimärke och stämpel. Hade hon menat bankstämpel så borde hon väl ha sagt Bank-stamp tycker man.

 

Går det att få ut det direkt på en datafil från banken?

 

Haha. Självklart är det inte specialfrimärken de frågar efter utan en stämpel som verifierar att det är från banken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alla fått det här eller?

 

Jag har lusläst mailkorgen men hittar ingenting från neteller ang detta.

 

Missade nog de två första mailen om det men men har sett de tre senaste. De skickar många mail så du borde inte missa det om de skickat till dig. Maila och fråga lär väl inte skada iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stamp var det kärringen sa, så det kan ju varit jag som fattat fel, då det både betyder frimärke och stämpel. Hade hon menat bankstämpel så borde hon väl ha sagt Bank-stamp tycker man.

 

Går det att få ut det direkt på en datafil från banken?

 

Nej, bättre ringa banken. Jag fick min både stämplad och signerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Självklart är det inte specialfrimärken de frågar efter utan en stämpel som verifierar att det är från banken.

 

Ger väl ungefär samma extra säkerhet som en kopia av ett frimärke ändå.

De vet ju inte hur stämpeln från tex skandiabanken ser ut ändå och lär knappast kolla upp det heller. Det är det ju inte direkt svårt att klippa in en bankstämpel från ett annat papper heller för den delen...

 

 

Fick springa ut och köpa en digitalkamera så jag får väl hoppas skiten går igenom nu, men det lär väl ta två veckor innan de orkar titta på det och svara på emailet så de lär väl hinna låsa kontot ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ger väl ungefär samma extra säkerhet som en kopia av ett frimärke ändå.

De vet ju inte hur stämpeln från tex skandiabanken ser ut ändå och lär knappast kolla upp det heller. Det är det ju inte direkt svårt att klippa in en bankstämpel från ett annat papper heller för den delen...

 

 

Fick springa ut och köpa en digitalkamera så jag får väl hoppas skiten går igenom nu, men det lär väl ta två veckor innan de orkar titta på det och svara på emailet så de lär väl hinna låsa kontot ändå.

 

min fetmarkering

 

Det slog mig - kan detta vara ett sätt för dem att mildra en likviditetskris? Få lär ju bli misstänksamma, utan skylla på sig själva och säga 'ok de stängde mitt konto, men det är mitt eget fel, och det är ju bra att de har säkerhet'. Så får de kraftigt ned utbetalningarna och kan klara sig ett tag till. Det skulle också förklara varför det första brevet hänvisar till ett obefintligt brev månaden innan. Det passar också bra in med att de svarar " Invalid Utility bill type" vad man än skickar till dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...