Gå till innehåll

Mejl från Neteller


Bluwajt

Recommended Posts

Har säkert att göra med namnbytet,vill säkert börja om med "clean sheet"

länk: http://www.alltomspel.info/publish/article_6808.shtml

 

Sen är det ju sjukt hur efterblivet dom beter sig.

 

Hänvisar till brev som ingen fått,om dom överhuvudtaget svarar så blir det "invalid utility bill" även om det är en "godkänd" räkning.

Att man redan har verifierat sig när man öppnade kontot verkar dom också skita i.

 

När dom är så dyra som dom är så borde man ge en betydligt bättre kundvård.

 

Hur länge har ni väntat på verifieringen?

Mitt första inskick svarde dom på efter 3dgr -invalid utility bill type,givetvis

andra inskicket har nu gått snart 3 veckor -inte ett ljud.

 

Nu försöker jag (liksom många andra) att använda neteller så lite som möjligt pga hutlösa avgifter,men man vill ju ha skiten igång.Tröttsamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 227
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

min fetmarkering

 

Det slog mig - kan detta vara ett sätt för dem att mildra en likviditetskris? Få lär ju bli misstänksamma, utan skylla på sig själva och säga 'ok de stängde mitt konto, men det är mitt eget fel, och det är ju bra att de har säkerhet'. Så får de kraftigt ned utbetalningarna och kan klara sig ett tag till. Det skulle också förklara varför det första brevet hänvisar till ett obefintligt brev månaden innan. Det passar också bra in med att de svarar " Invalid Utility bill type" vad man än skickar till dem.

 

Jag har också fått tanken att denna masskontroll kan bero på likviditetsproblem. De kanske vill låsa och konfiskera de konton som har typ övergivits eller glömts bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag väntat i 8 dagar på svar från Neteller, efter att ha sänt scan på ett kontoutdrag från banken, med både stämpel och underskrift. Är det dags att lämna skutan?

 

Du kan nog vara lugn. Jag fick min verifierad för någon dag sedan. Desutom har det tillkommit lite nya funktioner så som nytt mastercard med engångsnummer som slumpas vid användning.

 

Tycker det neteller verkar förbättras.:-D

 

Men jag tar det fortfarande lugnt med att ha för mycket liggandes där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag väntat i 8 dagar på svar från Neteller, efter att ha sänt scan på ett kontoutdrag från banken, med både stämpel och underskrift. Är det dags att lämna skutan?

 

Har också väntat ett tag nu, dom har väl mkt att göra antagligen.. man kan tänka sig det är många som skickar in så här "i sista stund".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också väntat ett tag nu, dom har väl mkt att göra antagligen.. man kan tänka sig det är många som skickar in så här "i sista stund".

 

Har pratat med supporten via telefon, dom hör av sig om det INTE är ok annars é allt lugnt.

 

Så har ni inte hört något inom 1 vecka så är det lugnt. (lär knappast dröja längre än så även om det är många på en gång)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad godkänner de som "utility bill"? Lite svårt när man inte betalar hyra, el etc... Funkar det med kvitton man fått när man köpt över internet eller är jag helt fel ute?

Står klart och tydligt i emailet:

 

Verify your address

Provide one digital photograph or scanned colour copy of a paper utility bill or paper bank/credit card statement that clearly displays:

 

* Your name and address

* An issue date within the last 3 months

* All four corners of the bill/statement (i.e. no cropping)

 

 

Acceptable utility bill statements include landline phone, heating, water, electricity, cable TV, internet and municipal government correspondence.

 

Har du ingen sådan räkning ber du helt enkelt din bank att skicka dig ett kontoutdrag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick också svar idag, men av en annan karaktär...

Två veckor efter att jag mailat så meddelar dom att de har tagit emot brevet:-D

 

Jag fick ett ännu konstigare brev idag. Jag har använt samma epost-adress hela tiden, en bredband.net, som jag har kopplat till gmail.

 

"Unfortunately, we cannot respond to your request. For security reasons, we only reply to account-specific messages from the email address registered with your NETELLER account.

 

Please send your request from the email address registered with your NETELLER account and a NETELLER representative will respond as soon as possible."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett ännu konstigare brev idag. Jag har använt samma epost-adress hela tiden, en bredband.net, som jag har kopplat till gmail.

 

"Unfortunately, we cannot respond to your request. For security reasons, we only reply to account-specific messages from the email address registered with your NETELLER account.

 

Please send your request from the email address registered with your NETELLER account and a NETELLER representative will respond as soon as possible."

 

Fick samma mail trots att jag skickade från min reggade email, jag svarade nått med att det visst var min reggade mail, de bad mig skicka in dokumententen igen tillsammans med mitt Account ID och då var det lungt.

 

Fick för övrigt också pappersbrevet igår, reagerade även jag på att det var en stockholms adress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta med allt det här är att det inte finns något säkert sätt att skicka ID handlingarna och andra dokument till NETELLER.

 

Efter som jag är VIP hos neteller så skickade de ut krav redan i Juli om att skicka in dokument så att man skulle hinna före massorna.

 

Dock vägrar jag skicka ID handlignar med epost... kan i praktiken läsas av vem som helst som sitter inkopplad på nätet mellan min dator och netellers router.

 

Man kan tycka att de åtminstone borde ha en https:// site där man kunde ladda upp fotona via krypterad förbindelse.... men icket. Eller en secure ftp site...

 

Var i kontakt med både complaints, vip samt data-avdelningen...

 

Slutade med att jag krypterade bilderna med PGP till ett SDA - Self Decrypting Archive... dock blir SDA en .exe fil och de går inte skicka med hotmail så jag döpte om den till .qqq och bad dem ringa på telefon för att få tillgång till lösenordet. (de har dock inte ringt ännu)

 

Men de "vet" själva att de bryter mot reglerna om att känslig information skall hanteras på ett säkert sätt. De hintade om att hanteringen måste ses över och göras om (till nästa gång *SUCK*)

 

Synd bara att man inte har tid och pengar att processa mot dem i domstol... Skulle säkerligen vinna.

 

I have looked into this matter and given careful consideration to the concerns raised by you and believe that NETELLER UK Ltd has acted properly in this matter.

 

I have been in contact with NETELLER's VIP department and have confirmed that they did receive your original E-mail. When they received your E-mail they did not respond right away as they needed to contact some of NETELLER's other departments to determine how you would be able to send your documents to then in an encrypted format. However I agree that the VIP department should have responded to you letting you know they were looking into the situation and would get back to you. I have advised the manager of the VIP department and all necessary actions will be made to ensure that this does not happen again and that you will be informed in the future when further time is needed to look into your inquiries. I sincerely apologize for the inconvenience this has caused you.

 

As for the matter of sending in encrypted documents I have looked into the matter at this time and currently the only method available is to send the documents in a password protected encrypted file. Once NETELLER receives the E-mail and agent will contact you by phone in order to retrieve the password, or you can call NETELLER yourself to give the password.

 

If you would like to discuss any matters arising from this correspondence, then you may contact me using the contact details provided below.

 

I would like to advise you that if you are unhappy with this response then you may wish to contact the Financial Ombudsman Service (FOS). Their contact details are contained within the attachment sent with our previous e-mail and further details can be found at http://www.financial-ombudsman.org.uk/publications/consumer-leaflet.htm. You have six months from the time of receiving this response to report your complaint to the FOS

 

Har dock inte kontaktat Financial Ombudsman Service (FOS) ännu...

 

Stenåldershanteringen med kopior av legitimation och räkningar *SPY & KRÄK*

 

Oh well.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...