Gå till innehåll

SAJT: PartyPoker.com


Caines

Recommended Posts

  • Svars 1,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det inte f*n. Har nyss övergivit Pacific för att jag tröttnat på att deras kassa klient.

 

Provar då i stället Party Poker. Vad händer? Jo, spelar en $20+2 SnG. Ligger 2:a med tre spelare kvar och tappar kontakten med servern. Får tillbaka den i 5 sekunder efter en stund och sedan dött. Hade just höjt med en bra hand - h*e också.

 

Fler som har strul med party?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hitta gömda användare på Party?

 

Vet någon om det finns något litet program som gör visar vilka bord folk spelar på trots att de har "hide me from search" ibockat? Mina tomtar jag hittar som jag lägger till på buddy list brukar efter ett tag inte vara så glada att folk jagar dem, så de gömmer sig.

 

 

Någon som vet något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte att minska bordens storlek på Partypoker? Min högsta skärmupplösning är 1280*1024 och borden lappar över varandra väl mycket tycker jag. Om det inte går på partypoker, finns det då nån annan sida i samma nätverk som man kan minska bordens storlek på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte att minska bordens storlek på Partypoker? Min högsta skärmupplösning är 1280*1024 och borden lappar över varandra väl mycket tycker jag. Om det inte går på partypoker, finns det då nån annan sida i samma nätverk som man kan minska bordens storlek på?

 

nepp, går inte.

 

Skaffa en skärm som du kan köra 1600*1200 på. Det är fint :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att Party blev hackad, utan att hackaren snodde spelarens lösenord på nåt sätt.

Kanske ett övervakningsprogram på spelarens dator som skickade allt han skrev (lösenord t.ex.) till hackaren.

 

Men visst ibland har man mer pengar på sitt pokerkonto än på banken och banken har mycket bättre säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte, hur kan de gå in och ändra killens lösenord bara genom att ha hackat sig in på hans webmail? Hade han lösenordet i ett mail? Inte skickar väl ngn sajt ut ens lösenord i ett mail när man reggar sig? Ja menar, man behöver väl FÖRST det nuvarande lösenordet för o komma in för att där ändra lösenordet, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte, hur kan de gå in och ändra killens lösenord bara genom att ha hackat sig in på hans webmail? Hade han lösenordet i ett mail? Inte skickar väl ngn sajt ut ens lösenord i ett mail när man reggar sig? Ja menar, man behöver väl FÖRST det nuvarande lösenordet för o komma in för att där ändra lösenordet, eller?
Tror det gick till såhär: De visste hans username på party, lyckades hacka hans hotmailkonto. Begärde en "change password" hos party som då skickade nytt password till hans hotmail (som de hade hacket)... Ändrade lösenord på party och gick in på hans konto där och kunde börja skicka hans pengar till andra konton samt, givetvis, spela upp den stackarns pengar... Nåt åt det hållet iaf... *usch*

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte, hur kan de gå in och ändra killens lösenord bara genom att ha hackat sig in på hans webmail? Hade han lösenordet i ett mail? Inte skickar väl ngn sajt ut ens lösenord i ett mail när man reggar sig? Ja menar, man behöver väl FÖRST det nuvarande lösenordet för o komma in för att där ändra lösenordet, eller?
Tror det gick till såhär: De visste hans username på party, lyckades hacka hans hotmailkonto. Begärde en "change password" hos party som då skickade nytt password till hans hotmail (som de hade hacket)... Ändrade lösenord på party och gick in på hans konto där och kunde börja skicka hans pengar till andra konton samt, givetvis, spela upp den stackarns pengar... Nåt åt det hållet iaf... *usch*

 

/TF

 

Allt verkar rimligt UTOM det att de skulle skicka ut ett nytt lösenord utan att begära det gamla lösenordet eller svaret på den hemliga frågan (THE SECRET QUESTION!)

Ett sådant uppförande borde strängeligen förbjudas då det orsakar diametrala inkonsistensproblem för de korresponderande sajternas adjungerande ledamöter som skall jämka mellan parternas juridiska ombud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte, hur kan de gå in och ändra killens lösenord bara genom att ha hackat sig in på hans webmail? Hade han lösenordet i ett mail? Inte skickar väl ngn sajt ut ens lösenord i ett mail när man reggar sig? Ja menar, man behöver väl FÖRST det nuvarande lösenordet för o komma in för att där ändra lösenordet, eller?
Tror det gick till såhär: De visste hans username på party, lyckades hacka hans hotmailkonto. Begärde en "change password" hos party som då skickade nytt password till hans hotmail (som de hade hacket)... Ändrade lösenord på party och gick in på hans konto där och kunde börja skicka hans pengar till andra konton samt, givetvis, spela upp den stackarns pengar... Nåt åt det hållet iaf... *usch*

 

/TF

 

Allt verkar rimligt UTOM det att de skulle skicka ut ett nytt lösenord utan att begära det gamla lösenordet eller svaret på den hemliga frågan (THE SECRET QUESTION!)

Ett sådant uppförande borde strängeligen förbjudas då det orsakar diametrala inkonsistensproblem för de korresponderande sajternas adjungerande ledamöter som skall jämka mellan parternas juridiska ombud.

 

hur rimligt verkar det att man ska svara på vad det gamla lösenordet var när man har glömt det och behöver ett nytt. Angående secret question kan jag inte mínnas att man behövde göra någon sådan vid signup.

 

partys säkerhet verkar vara under all kritik.

Bara det att inloggningen sker från ett annat land borde låsa ner kontot direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en märklig sak: varför är det möjligt att casha ut till ett bankkonto eller netellerkonto som är registrerat i ett annat namn än det namn som pokerkontot är reggat på? Bara där borde det finna en spärr. OCH ... de pengar som tjuvarna tog ut borde väl gå och spåra, för man kan väl inte regga ett netellerkonto helt inkognito, ordna med uttagskort osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.partypoker.com/games/how_to_play/side_bets.html

 

Grattis, nu kan alla speltorskar få lite till även vid pokerborden... :x

Usch vad tragiskt, någon som kan räkna ut EV på den? Måste vara riktigt dåligt, hela flopen röd eller svart för 8 gånger pengarna.

 

Enligt nån på 2+2:

 

For those interested in the EV, they're offering 8 to 1 but the chances are 8.5 to 1. So for every $1 that is wagered, party makes +$0.05(8823)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.partypoker.com/games/how_to_play/side_bets.html

 

Grattis, nu kan alla speltorskar få lite till även vid pokerborden... :x

Usch vad tragiskt, någon som kan räkna ut EV på den? Måste vara riktigt dåligt, hela flopen röd eller svart för 8 gånger pengarna.

 

jag lär ju inte vara så dum att jag sätter på röd om jag inte har två svarta kort på handen så vi utgår från det senariot.

 

Då finns det 26 röda och 24 svarta kvar i leken. totalt får vi (26 över 3) kombinationer som ger en helt röd flopp. Och (50 över 3) totala antalet floppar.

 

vi kommer alltså få en röd flopp ~13,3% av gångerna.

och då blir det ju positivt väntevärde för 8x pengarna :shock:

det måste vara nått fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...