Gå till innehåll

TV: High Stakes Poker *** inget piratsnack ***


dropbass

Recommended Posts

Jag tycker det borde ge upphov till tightare spel iom att det är ante också.

Jag är rätt trött nu, men du får gärna utveckla det där.

 

Jag kan mycket väl ha fel här men det känns som det bara blir högre stakes fast med en lägre ante jämfört med blindsen. Om man jämför 300/600 + 100 ante med 600/1200 +100 ante så är det senare ju bara högre stakes fast med en proportionellt lägre ante och borde således ge upphov till tightare spel. Nu finns det iofs en small blind också men den kan väl inte väga upp halveringen av anten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 631
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tycker det borde ge upphov till tightare spel iom att det är ante också.

Jag är rätt trött nu, men du får gärna utveckla det där.

 

Jag kan mycket väl ha fel här men det känns som det bara blir högre stakes fast med en lägre ante jämfört med blindsen. Om man jämför 300/600 + 100 ante med 600/1200 +100 ante så är det senare ju bara högre stakes fast med en proportionellt lägre ante och borde således ge upphov till tightare spel. Nu finns det iofs en small blind också men den kan väl inte väga upp halveringen av anten.

 

Poängen måste väl vara hur mycket man kan vinna på en hand jämfört med blindar och ante (normalt stackstorleken, men här kör de ju med en cap). Taket är satt till 100k per hand och alltså är det dyrare att spela med straddlen och den borde ge lösare spel. Förhållandet till anten är irrelevant tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det borde ge upphov till tightare spel iom att det är ante också.

Jag är rätt trött nu, men du får gärna utveckla det där.

 

Jag kan mycket väl ha fel här men det känns som det bara blir högre stakes fast med en lägre ante jämfört med blindsen. Om man jämför 300/600 + 100 ante med 600/1200 +100 ante så är det senare ju bara högre stakes fast med en proportionellt lägre ante och borde således ge upphov till tightare spel. Nu finns det iofs en small blind också men den kan väl inte väga upp halveringen av anten.

 

Poängen måste väl vara hur mycket man kan vinna på en hand jämfört med blindar och ante (normalt stackstorleken, men här kör de ju med en cap). Taket är satt till 100k per hand och alltså är det dyrare att spela med straddlen och den borde ge lösare spel. Förhållandet till anten är irrelevant tycker jag.

 

Dom kör inte med nån cap, dom kan satsa mer än 100k under en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom kör inte med nån cap, dom kan satsa mer än 100k under en hand.

 

Mysko det där.. jag har för mig att man fick se/kunde lista ut ifrån all ins och pottstorleken att var en cap på 100k i något av de första avsnitten.. men i det 10:e avsnittet var det ju upperbarligen ingen cap.

 

Avsnitt 10:e var för övrigt det klart bästa hittills! massa roliga hand "matchups" och bara roliga/bra spelare även om sheiky kunde ha bytts ut mot fahra. Vi slapp ju iaf se stupak-bonus-horan :lol:

 

Men det roligaste var ju just yumm-yumm snacket innan Hellmuth började spela och att han också losa rakt ut. Alla skrattade och retades med Phil när han kom men stämningen blev lite mer "tryckt" efter att han losat några händer. Inte så poppis att dra till med kommentaren "What a suprise.." där kanske :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man säger now he got what he deserved när man har spelat en JJ dåligt och den andra har spelat sin AA klockrent, då får man en dålig smak i munnen. Nu vet man ju inte historien bakom iofs, men men...

 

Gällande Phils spel så känns det som om kommentarer är överflödiga, det måste vara fruktansvärt att ha sådan prestationsångest som den mannen/pojken har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning för nedladdning genom piratebay om ni ska göra det.

 

Då en brandvägg på min kompis dator blockerade en trojan samtidigt som han klickade på länken att ladda ner därifrån.

 

(Hoppas det här är okej, länkar inte eller något men kändes tillräckligt viktigt för att tänja lite på reglerna)

Är detta något man ska oroa sig för? *oroad*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen måste väl vara hur mycket man kan vinna på en hand jämfört med blindar och ante (normalt stackstorleken, men här kör de ju med en cap). Taket är satt till 100k per hand och alltså är det dyrare att spela med straddlen och den borde ge lösare spel. Förhållandet till anten är irrelevant tycker jag.

 

Dom kör inte med nån cap, dom kan satsa mer än 100k under en hand.

 

Okej, det är möjligt. Jag fick för mig det efter allt snack om det tidigare i tråden, men det har egentligen ingen betydelse för mitt resonemang kring lösare/tajtare spel med en straddle som var huvudsaken med mitt inlägg.

 

En jämförelse, du sitter med en miljon stora blinds i stacken och kan vänta i evigheter på en bra hand. Om spelarna runt bordet (du också) har en big blind var i stacken så kan du antingen spela handen du har nu eller en hand inom fem händer då du tvingas spela vad du än får för kort i stora blinden. Små stackar (eller dubblade blinds alternativt en straddle) borde alltså ge upphov till lösare spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antonio spelade mycket imponerande. Med AA speciellt, synd att klonken skulle komma bara. :)

 

Phil borde nog hålla sig till turneringar. Iofs gick han på några ordentliga minor, noll timing i de flesta situationer och då är det inte svårt att torska ett inköp.

 

Negranu har ju inte så mycket av sin miljon kvar heller, ska bli kul att se om han till slut har torskat hela millen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning för nedladdning genom piratebay om ni ska göra det.

 

Då en brandvägg på min kompis dator blockerade en trojan samtidigt som han klickade på länken att ladda ner därifrån.

 

(Hoppas det här är okej, länkar inte eller något men kändes tillräckligt viktigt för att tänja lite på reglerna)

Är detta något man ska oroa sig för? *oroad*

 

Ja. Håll inte på med olagliga saker om du inte vet vad du gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utdrag ur Daniel Negreaneus blog:

 

The final tally was a $347,400 win. Add that to the $50,000 I won playing props over three days, and the whole show cost me $264 100. While that's a lot of money, it felt like a win since I was losing about $750,000 at one point.

 

The players were also paid an hourly rate to be part of the show that ended up being about $1250 per hour. So with that bonus, I ended up losing less than a quarter million. Not great, but not all that horrible either.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen måste väl vara hur mycket man kan vinna på en hand jämfört med blindar och ante (normalt stackstorleken, men här kör de ju med en cap). Taket är satt till 100k per hand och alltså är det dyrare att spela med straddlen och den borde ge lösare spel. Förhållandet till anten är irrelevant tycker jag.

 

Dom kör inte med nån cap, dom kan satsa mer än 100k under en hand.

 

Okej, det är möjligt. Jag fick för mig det efter allt snack om det tidigare i tråden, men det har egentligen ingen betydelse för mitt resonemang kring lösare/tajtare spel med en straddle som var huvudsaken med mitt inlägg.

 

En jämförelse, du sitter med en miljon stora blinds i stacken och kan vänta i evigheter på en bra hand. Om spelarna runt bordet (du också) har en big blind var i stacken så kan du antingen spela handen du har nu eller en hand inom fem händer då du tvingas spela vad du än får för kort i stora blinden. Små stackar (eller dubblade blinds alternativt en straddle) borde alltså ge upphov till lösare spel.

 

Jo jag håller väl med om att mindre stackar skapar lösare spel men skillnaden i löshet borde avta rätt snabbt i takt med att stackarna blir större. Sedan spelar ju anten visst roll. Om det t.ex inte är någon ante eller blinds alls så har stackdjupet ingen inverkan alls på lösheten på spelet. Och ditt exempel med en miljon bb i stacken verkar inte stämma speciellt bra heller. Hur menar du att man skulle kunna vänta i evigheter på en bra hand? Det förutsätter ju att du vinner massvis när du väl får din hand och därmed är det beroende av att motståndarna spelar dåligt.

 

Utan straddle är strukturen

 

3/6 + 1 ante med 166 bbs i stackarna. Alltså totalt 17 i potten från början.

 

Med straddle är strukturen

 

1,5/3/6 +1/2 ante med 83 bb i stackarna. Alltså totalt 14,5 i potten från början.

 

Intuitivt tycker jag att strukturen med straddle borde ge upphov till tightare spel men jag vet inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

INGET piratsnack här. De som inte kan följa det får foten. Ok?

 

5. Spridning av piratmaterial mm.

5.1 - Det råder ett strikt förbud mot spridning av piratmaterial då legaliteten är tveksam.

5.2 - Det är inte tillåtet att länka till piratkopierat material eller på andra sätt tipsa varandra om var dylikt material går att hitta. Även inlägg där man ber om informationen via PM är förbjudna.

 

Läs reglerna här forumregler om ni är tveksamma på vad som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hängde inte med på denna:

 

Handen där Greenstein har KT och Hellmuth 86 har Phil 91% equity efter floppen men går med på att ta 80% av potten, vilket verkar stenkorkat. Såvida inte kommentatorerna sa fel och menade att han får 80% av det som Greenstein lagt i potten samt får behålla 100% av det han själv stoppat in, vilket skulle göra det rättvist!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hängde inte med på denna:

 

Handen där Greenstein har KT och Hellmuth 86 har Phil 91% equity efter floppen men går med på att ta 80% av potten, vilket verkar stenkorkat. Såvida inte kommentatorerna sa fel och menade att han får 80% av det som Greenstein lagt i potten samt får behålla 100% av det han själv stoppat in, vilket skulle göra det rättvist!?

 

Eftersom dom tjafsade om det massa efteråt så fick han nog bara 80% av den totala potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar väl egentligen om att Hellmuth vill försäkra sig om att inte råka ut för ett badbeat och förlora hela potten om det skulle komma en 10:a. Han garanterar sig 80% av potten, oavsett vad som kommer på turn/river.

Visst är han storfavorit att ta hem potten med sina 91%, men skaffar sig "insurance" mot ett bad beat, och för detta ger han Barry 20% av potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...