Gå till innehåll

TV: High Stakes Poker *** inget piratsnack ***


dropbass

Recommended Posts

Att tillskriva implicerade odds till varenda suited-hand bestående av låga kort tror jag är fel. Du träffar helt enkelt alldeles fär sällan med 74s för att det ska vara vinnande i längden att spela den.

 

Sannolikheten att få träff är lika stor med vilka kort man än håller.

 

 

Ehh, nej. Om träff menas att man träffar antingen sin 7:a eller sin 4:a, så ja, men det är väl inga träffar man direkt letar efter.

 

76s gör fler stegar än 74s. AJs gör högre färger än 74s. KQ gör högre tvåpar än 74. Träffar du par med A, K, Q är det mycket oftare bäst hand än när du träffar par med 7,5,4 osv. Allt detta talar emot att spela 74s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 631
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bästa är när Phil säger, jag visste det jag visste det efter att han har räknat upp 10 olika händer som Barry kan ha, men som alla fiskar så hittar han all in ändå. Han måste vara bra inkörd på att all publicitet är bra publicitet, får han extra pengar av UB för att sitta där månne?

 

Om han spelar alla händer för att han måste vara i centrum hela tiden eller om det är för att han är tiltad det är ju frågan. Hade varit kul att få se alla händer de spelar och inte bara de som produktionen tycker är intressantast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tillskriva implicerade odds till varenda suited-hand bestående av låga kort tror jag är fel. Du träffar helt enkelt alldeles fär sällan med 74s för att det ska vara vinnande i längden att spela den.

 

Sannolikheten att få träff är lika stor med vilka kort man än håller.

 

 

Ehh, nej. Om träff menas att man träffar antingen sin 7:a eller sin 4:a, så ja, men det är väl inga träffar man direkt letar efter.

 

76s gör fler stegar än 74s. AJs gör högre färger än 74s. KQ gör högre tvåpar än 74. Träffar du par med A, K, Q är det mycket oftare bäst hand än när du träffar par med 7,5,4 osv. Allt detta talar emot att spela 74s.

 

Uppenbarligen så spelar Goehring, Sammy Farha, Tuan Lee, mm helt fel. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han spelar alla händer för att han måste vara i centrum hela tiden eller om det är för att han är tiltad det är ju frågan. Hade varit kul att få se alla händer de spelar och inte bara de som produktionen tycker är intressantast.

Jag tror nästan det är så att han anser sig vara bättre pokerspelare än alla andra i rummet (eller universum, beroende på hur brett man ska kolla) och därför inte behöver några kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att de spelar med 300/600 i blinds, plus 100 i ante. Det bäddar för löst spel det.

Det som även spelar in är juh hur stora stackar alla har.. anta Daniel vs mr x som var har 800k, då gör det inget ifall öppningsraiset blir 4k.. inte många % av stacken. Skulle själv antaligen inte folda allt för mkt preflop (mumma att lira mkt sc:ers m.m.) om jag satt på 1 mille :D mkt fint när man väl klonkar och håvar in pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tillskriva implicerade odds till varenda suited-hand bestående av låga kort tror jag är fel. Du träffar helt enkelt alldeles fär sällan med 74s för att det ska vara vinnande i längden att spela den.

 

Sannolikheten att få träff är lika stor med vilka kort man än håller.

 

 

Ehh, nej. Om träff menas att man träffar antingen sin 7:a eller sin 4:a, så ja, men det är väl inga träffar man direkt letar efter.

 

76s gör fler stegar än 74s. AJs gör högre färger än 74s. KQ gör högre tvåpar än 74. Träffar du par med A, K, Q är det mycket oftare bäst hand än när du träffar par med 7,5,4 osv. Allt detta talar emot att spela 74s.

 

Fördelen med 74s är att du ofta är ensam när du träffar samt att det är svårare att sätta dig på den handen. Därför många proffs spelar den då o då. Hade de bara spelat den vanliga starhands-strategin hade de blivit sönderlästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att tillskriva implicerade odds till varenda suited-hand bestående av låga kort tror jag är fel. Du träffar helt enkelt alldeles fär sällan med 74s för att det ska vara vinnande i längden att spela den.

 

Sannolikheten att få träff är lika stor med vilka kort man än håller.

 

 

Ehh, nej. Om träff menas att man träffar antingen sin 7:a eller sin 4:a, så ja, men det är väl inga träffar man direkt letar efter.

 

76s gör fler stegar än 74s. AJs gör högre färger än 74s. KQ gör högre tvåpar än 74. Träffar du par med A, K, Q är det mycket oftare bäst hand än när du träffar par med 7,5,4 osv. Allt detta talar emot att spela 74s.

 

Fördelen med 74s är att du ofta är ensam när du träffar samt att det är svårare att sätta dig på den handen. Därför många proffs spelar den då o då. Hade de bara spelat den vanliga starhands-strategin hade de blivit sönderlästa.

 

Förstår mycket väl varför proffsen spelar 74s och likande händer. Vara oförutsägbar, bygga image osv. men knappast för värdet i handen.

 

Varför SuperTequila spelar den förstår jag dock inte om han nu inte spelar på väldigt höga nivåer där ABC-poker blir mosad. (sen är det ganska stor skillnad på vanlig starthandsstrategi och 74s som är ganska mycket sämre än en suited connector)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad tequila spelar, men jag lirar 5/10$ och tycker att det är en bra hand att spela, som tequila redan nämnt tjänar man fina pengar när man träffar. Och lätt att slänga när man inte träffar. Och precis som du säger ökar det ens egen bluffmöjlighet då de senare i spelet inte har en aning vad jag kan ha då jag spelar alla typer av händer. Samt att de kan bli tiltade och försöka göra överbet o bluffar mot mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

74s vinner i genomsnitt 9.5% av gångerna om 10 spelare går all in med alla händerna. I genomsnitt vinner en hand 10% av gångerna. Så det är en lite marginell hand att spela.

 

75s vinner 10.5% av gånger så det är en hand som är bättre än genomsnittet och därmed spelbar.

 

Ytterpolerna är AA som vinner 30.9% av gångerna och 72o som vinner 4% av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några av dom nyrika pokerkisarna kan ju snacka en hel del...hehe :)

 

Vilka skulle passa där då förresten? Sagström kanske?

 

Resten då....? Skulle gärna se en stejkad Mikael Thuritz.... (han har väl iofs råd med inköpet men ändå) Kan ni inte skicka dit nån från Martins gäng??

 

 

 

Antonius eller Prahlad hade oxå vart kul att se... Finns ju många man skulle vlija se vid det bordet när man börjar spåna...hehe :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite nyfiken på att få reda på vad de som spelar har för ungefärlig inkomst. Då menar jag inte amatörerna, då de tjänar pengar på ett helt annat sätt, utan proffsen. I avsnitt fyra såg vi Negreanu låna Buss $50 000 utan att tveka. Samtidigt vet jag att det är mycket pengar för dem också. Men en del verkar kunna punga upp hur mycket som helst, så fort de har förlorat sitt inköp - då kommer det bara mer, de kanske förlorar det också, $100 000 till osv.

 

Any ideas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite nyfiken på att få reda på vad de som spelar har för ungefärlig inkomst. Då menar jag inte amatörerna, då de tjänar pengar på ett helt annat sätt, utan proffsen. I avsnitt fyra såg vi Negreanu låna Buss $50 000 utan att tveka. Samtidigt vet jag att det är mycket pengar för dem också. Men en del verkar kunna punga upp hur mycket som helst, så fort de har förlorat sitt inköp - då kommer det bara mer, de kanske förlorar det också, $100 000 till osv.

 

Any ideas?

 

Har för mig att Negreaneu tjänade runt 4 mille dollar i turneringsvinster bara under 2004.

 

Många proffs har pengar investerade i olika projekt, såsom fastigheter, för att ge mervärde till de pengar i bankrollen som inte aktivt nyttjas till pokerspelet. Så den aktiva bankrollen ligger kanske runt 1000 BB för jag tror inte att de räknar med mer än 10 inköp i förlust. Spelet postflopp var ju ganska tight ändå, med undantag för vissa pottar.

 

Jag tror dessutom att Daniels inköp på 1 milj dollar vid bordet var lite för TV.ns skull. I vanliga fall så köper han nog inte in sig för så mycket.

 

Det är som sagt vad jag tror, o har inga fakta som backar upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite nyfiken på att få reda på vad de som spelar har för ungefärlig inkomst. Då menar jag inte amatörerna, då de tjänar pengar på ett helt annat sätt, utan proffsen. I avsnitt fyra såg vi Negreanu låna Buss $50 000 utan att tveka. Samtidigt vet jag att det är mycket pengar för dem också. Men en del verkar kunna punga upp hur mycket som helst, så fort de har förlorat sitt inköp - då kommer det bara mer, de kanske förlorar det också, $100 000 till osv.

 

Any ideas?

 

Pokerproffsen har ju ingen inkomst (okej då, dom flesta har ju andra sidoprojekt just nu, mitt i pokerpeaken) men huvuddsakligen lever dom väl på pokervinster och det varierar ju väldigt mycket från år till år. vissa år kanske går dåligt och andra lysande, som natt och dag. Lite svårt att räkna ut ett rättvist snitt också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är lite nyfiken på att få reda på vad de som spelar har för ungefärlig inkomst. Då menar jag inte amatörerna, då de tjänar pengar på ett helt annat sätt, utan proffsen. I avsnitt fyra såg vi Negreanu låna Buss $50 000 utan att tveka. Samtidigt vet jag att det är mycket pengar för dem också. Men en del verkar kunna punga upp hur mycket som helst, så fort de har förlorat sitt inköp - då kommer det bara mer, de kanske förlorar det också, $100 000 till osv.

 

Any ideas?

 

Menar du att 50.000$ är mkt pengar för Buss?? Han äger ju ett basketlag bl.a... Skulle tro att det är ungefär samma sak som när du köper in dig på ett cashgame för 50spänn... Han spelar för att det är kul och vet att han är sämre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerproffsen har ju ingen inkomst (okej då, dom flesta har ju andra sidoprojekt just nu, mitt i pokerpeaken) men huvuddsakligen lever dom väl på pokervinster och det varierar ju väldigt mycket från år till år. vissa år kanske går dåligt och andra lysande, som natt och dag. Lite svårt att räkna ut ett rättvist snitt också..

 

Eftersom proffsen lever på sitt spel i USA och skattar för det så borde det finnas inkomstuppgifter på dom nånstans...lämnar dom ut sånt därborta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att proffsen har en skapligt tilltagen rulle för 300/600.. för dom lirar juh högre i "the big game" på bellagio (?). Sen tex hellmuth som är MTT lirare kanske inte har lika mkt tillgodo som Daniel som har råd att punga upp 1 mille bara sådär och slaska med :P

 

EDIT: Sen att daniel skicka över 50k till buss på 1 sec kan juh ha med att han utan tvekan vet att buss är god för x antal millar? Tror dom har rätt så stort förtroende för han iaf.. sen vill dom juh att han ska vara med och leka såklart, då han inte klassas som "proffs" :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt vet jag att det är mycket pengar för dem också.

 

Skrev du ju...

 

 

Med tanke på att Negrenau har en mille framför sig så är inte 50tusen$ så mkt... Och kreditvänligheten på Buss är det nog inget fel på heller, Det verkar ju inte va nån knarkande opålitligt typ som Stu Ungar direkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...