Gå till innehåll

TV: High Stakes Poker *** inget piratsnack ***


dropbass

Recommended Posts

  • Svars 631
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

...spelarna fick 1200 dollar i timmen för att medverka i showen, så helt godtyckligt verkar det inte vara vilka som sitter vid bordet....

 

Bonushoror?

 

LooooooooooooooooooooL och Stupak är den värsta , sitter och väntar på AA och flörtar med servitriserna medans han drar in 1200$/h.

 

Najs deal, vad är det för kod för att vara med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...spelarna fick 1200 dollar i timmen för att medverka i showen, så helt godtyckligt verkar det inte vara vilka som sitter vid bordet....

 

Bonushoror?

 

LooooooooooooooooooooL och Stupak är den värsta , sitter och väntar på AA och flörtar med servitriserna medans han drar in 1200$/h.

 

Najs deal, vad är det för kod för att vara med?

 

Ingen kod, dock måste du sätta dig ner med minst $100k på bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast Stupak lär väl blindat bort en del med. Vad är big blind på egentligen?

 

Synd att Negreanu synade hans AA, borde gett honom cred för hans übertighta spelstil. Som i ett av de tidiga avsnitten när Buss raisar preflop och alla blixtfoldar. :D

 

Det roliga är ju att negreanu frågar hur mycket han har kvar innan han calar ;) igentligen kunde han lika gärna frågat hur mycket får jag av dig om jag träffar mitt set ? lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Casper skrev:

Fast Stupak lär väl blindat bort en del med. Vad är big blind på egentligen?

 

Synd att Negreanu synade hans AA, borde gett honom cred för hans übertighta spelstil. Som i ett av de tidiga avsnitten när Buss raisar preflop och alla blixtfoldar.

 

Blinden låg på 300-600 dollar med 100 dollar ante.

 

Negreanu spelade rätt. Han hade pocketpar och träffar set runt en gång på tio. Höjningen var mindre än 10 procent av hans stack vilket berättigade synen. Om du ser efter så checkade N floppen blint och lät Stupak ta initiativet.

 

N satte just Stupak på ett högre par, ev AK, men förmodligen högre par, och Stupak satte N på lägre pocketpar. När Stupak gick all in så tittade han direkt på N och man såg att han tänkte: Snälla ha inte set.

 

Hade N träffat set så hade han tagit alla Stupaks pengar varför synen preflop var värt det.

 

När det gäller Buss så hade inte någon pocketpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Negreanu spelade rätt. Han hade pocketpar och träffar set runt en gång på tio. Höjningen var mindre än 10 procent av hans stack vilket berättigade synen. Om du ser efter så checkade N floppen blint och lät Stupak ta initiativet.

 

Vet jag inte om jag vill hålla med om. DN höjde till 2600, Farha synade och Stupak höjde 20000 till, dvs 22600 och hade ca 80000 kvar efter det.

 

Sen om han skulle träffa settet köper stupak tillbaka ca 8-9% av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...spelarna fick 1200 dollar i timmen för att medverka i showen, så helt godtyckligt verkar det inte vara vilka som sitter vid bordet....

 

Bonushoror?

 

HAHA!! Det var fanimej dagens garv.

:lol:

Tror jag vet vad Deeb gjorde när han "gick south" - den jäveln multitablar för att cleara snabbare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ytterligare en sak som jag har lagt märke till är hur precisa och träffsäkra Kaplans kommentarer är.. "

 

Det ryktas ju förvisso att kommentarerna är satta i efterhand så det kan ju förklara lite... Så om Kaplan säger mmm nu funderar han, svårt beslut men han borde folda.. Då vet man att spelaren kommer att folda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"övermörka" eller "straddle" måsta man göra innan man tittar på korten, nästa person kan övermörka igen osv. så sitter det gamblers vid bordet som gillar sånt så kan det bli höga blinds ;)

 

 

När jag lirade på klubben övermörkades det från 5/10 till 5/10/20/40/80 en runda :P

 

På sviten har det övermörkats från 5/10 till 320

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...spelarna fick 1200 dollar i timmen för att medverka i showen, så helt godtyckligt verkar det inte vara vilka som sitter vid bordet....

 

Bonushoror?

 

HAHA!! Det var fanimej dagens garv.

:lol:

Tror jag vet vad Deeb gjorde när han "gick south" - den jäveln multitablar för att cleara snabbare.

 

HAHAHAHA!!! :lol::lol::lol: Klockren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elbostero skrev:

"Ytterligare en sak som jag har lagt märke till är hur precisa och träffsäkra Kaplans kommentarer är.. "

 

Det ryktas ju förvisso att kommentarerna är satta i efterhand så det kan ju förklara lite... Så om Kaplan säger mmm nu funderar han, svårt beslut men han borde folda.. Då vet man att spelaren kommer att folda...

 

Jag tänkte faktiskt på det också, för han är för klockren. Men jag gick igenom filmerna en gång till, inte för att sätta åt Kaplan (kanske lite), men för att jag gillar filmerna.

 

När Negreanue går all in med färg och Greenstein funderar på syn med klöver Ess och knekt i annan färg så säger Kaplan:

- jag skulle bli väldigt förvånad om Greenstein synar. Oj, han synar visst.

 

Så där känns inte som om kommentaren är satt i efterhand.

 

Var har du förresten hört ryktena om att kommentarerna är satta i efterhand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Casper skrev:
Fast Stupak lär väl blindat bort en del med. Vad är big blind på egentligen?

 

Synd att Negreanu synade hans AA, borde gett honom cred för hans übertighta spelstil. Som i ett av de tidiga avsnitten när Buss raisar preflop och alla blixtfoldar.

 

Blinden låg på 300-600 dollar med 100 dollar ante.

 

Negreanu spelade rätt. Han hade pocketpar och träffar set runt en gång på tio. Höjningen var mindre än 10 procent av hans stack vilket berättigade synen. Om du ser efter så checkade N floppen blint och lät Stupak ta initiativet.

 

N satte just Stupak på ett högre par, ev AK, men förmodligen högre par, och Stupak satte N på lägre pocketpar. När Stupak gick all in så tittade han direkt på N och man såg att han tänkte: Snälla ha inte set.

 

Hade N träffat set så hade han tagit alla Stupaks pengar varför synen preflop var värt det.

 

När det gäller Buss så hade inte någon pocketpar.

 

Som Ekenstar säger så var det ju en kraftig reraise också. Negreanu bettade ut 2600, farha synade och den lösa Stupak höjde 20k. Vad ska han ha liksom? Sen har Stupak 80k kvar efter det, så tycker inte det var en berättigad syn.

 

Kommer inte ihåg exakt handen med Buss, kanske hade AK och träffade TP på floppen, alla la sig så fort han höjde iaf vilket var min poäng (någon, Negreanu tror jag, hade höjt innan också).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Casper skrev:
Fast Stupak lär väl blindat bort en del med. Vad är big blind på egentligen?

 

Synd att Negreanu synade hans AA, borde gett honom cred för hans übertighta spelstil. Som i ett av de tidiga avsnitten när Buss raisar preflop och alla blixtfoldar.

 

Blinden låg på 300-600 dollar med 100 dollar ante.

 

Negreanu spelade rätt. Han hade pocketpar och träffar set runt en gång på tio. Höjningen var mindre än 10 procent av hans stack vilket berättigade synen. Om du ser efter så checkade N floppen blint och lät Stupak ta initiativet.

 

N satte just Stupak på ett högre par, ev AK, men förmodligen högre par, och Stupak satte N på lägre pocketpar. När Stupak gick all in så tittade han direkt på N och man såg att han tänkte: Snälla ha inte set.

 

Hade N träffat set så hade han tagit alla Stupaks pengar varför synen preflop var värt det.

 

När det gäller Buss så hade inte någon pocketpar.

 

Som Ekenstar säger så var det ju en kraftig reraise också. Negreanu bettade ut 2600, farha synade och den lösa Stupak höjde 20k. Vad ska han ha liksom? Sen har Stupak 80k kvar efter det, så tycker inte det var en berättigad syn.

 

Kommer inte ihåg exakt handen med Buss, kanske hade AK och träffade TP på floppen, alla la sig så fort han höjde iaf vilket var min poäng (någon, Negreanu tror jag, hade höjt innan också).

 

Det var vekligen inte en berättigad syn, tror dock att Negreanu satte ett värde på att få bort Stupak från bordet eller få han att rebuya ett större belopp som han kan tilta bort efter att ha torskat med AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...