Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Postade även denna i min dagbok, så om ni redan läst resultatet där så försök att frånse från det i era kommentarer.

Jag tycker jag spelar rivern uselt och att jag, givet odds och reads, måste syna (i den aktuella handen tänkte jag lite konstigt vilket jag kommer redovisa). Men vad tycker ni?

Femkorts PLO. 5/5 i mörkar. Vi har tagit oss till turn och det ligger 75 i potten.

Stackar:

Jag: ca 700

S1: 3k+

S2: 3k+

Turn:

T :heart: 4 :heart: 2 :diamond: 8 :spade: .

OBS: kommer inte ihåg exakta kort, så det kan vara lite fel, men på ett ungefär stämmer det.

Jag har något i stil med Q :heart: 2 :heart: 4 :club: 9 :spade: + en totalblank helt irrelevant för denna hand! Min hand såg ut ungefär såhär, vad jag minns hade jag i alla fall lågt tvåpar+färgdrag+hålstege.

Pott: 75.

Spelare1: Pott - 75.

Spelare2 (ganska lös och jävligt aggro): Syn - 75.

Spelare3 (bra, spelar rätt tajt när han inte är i maskin, jag har alltid jätteproblem att lira mot just han): Syn - 75.

Parre: Raise - 300 tot.

S1: Fold.

S2: Call.

Jag missar att S3 inte har agerat och bränner och delar ut rivern. Rivern är K :heart: . När detta påpekas får jag således blanda om alla kort.

S3: Call.

River: T :heart: 4 :heart: 2 :diamond: 8 :spade: 6 :heart: .

Pott: 1200.

S2: Bet - 1000.

S3: Call - 1000.

Jag har 300 kvar. Jag behöver syna 300 för att vinna 2100-potten i main pot.

S2 spelar jätteaggro på just rivern och betar jätteofta ut, alltid hårt och brutalt. Han har spelat så hela dagen idag också, lite aggromode över han. S3 synar.

Jag steker och steker och lägger mig sedan. Jag var mest rädd för S2...

I efterhand känns folden som rätt kass. S2 är aggressiv på rivern väldigt ofta och behöver ej ha bäst hand. Jag blev rädd av att S3 synade - men det är ju helt fel tänkt. Han kan ju inte ha nötterna. Han vet naturligtvis också om S2's aggressiva spelstil...

Jag sitter med 300 bakom, så han har inget värde i att försöka fiska in mig på en syn. Alltså måste jag avgöra om jag slår S2 oftare än 1/7 gånger - gör jag det så måste jag syna.

Syn eller fold på rivern?

* RP - QoS *

Postad

Du måste väl ändå syna med så lite kvar. Du får ju ändå 6 ggr pengarna och som du säger S3 borde reraisa med nötterna eftersom din stack är för liten för att ett overcall ska vara mer lönsamt än höjning. Om nu S2 ofta försöker sno pott river är det bara att slänga in degen. Du har för lite kvar för att släppa i det läget.

Postad

Lägg dig (alt. bara syna) på turn, bottom 2 + holken + färdrag (därav inget av dragen är till nötterna) är inte så mycket att komma med i 5-korts PLO mot tre motspelare IMO.

River måste du syna om du tror S2 är kapabel till en jättebluff där och S3 vet om det samt givet de mycket fina pottoddsen.

Postad

Jo mitt turnspel är ju långt ifrån optimalt. När jag lade mig tänkte jag att någon ju måste ha nötterna... men det är sjukt dåligt spel av mig.

Givet min read på S2 och mte's agernade måste jag syna för de oddsen jag får. Så fort jag foldade fattade jag hur tomtigt mitt spel var.