Partypooper Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2005 Detta är en hand jag suttit och grubblat på länge, och skulle vilja ha feedback på hur man ska gå till väga på floppen i en situtation som denna! ** Game ID 550297454 starting - 2005-10-21 23:23:18 ** Saarlouis [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money - Sambora sitting in seat 1 with $36.23 - Hero sitting in seat 2 with $105.63 - WorldSeriesX sitting in seat 3 with $120.92 - rybrov sitting in seat 4 with $24.12 [Dealer] - niccex sitting in seat 5 with $130.58 - Exbritgal sitting in seat 6 with $51.40 niccex posted the small blind - $0.50 Exbritgal posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to Hero: , Sambora called - $1.00 Hero raised - $6.00 WorldSeriesX called - $6.00 (synar direkt utan nästan någon betänketid) rybrov folded niccex folded Exbritgal folded Sambora folded ** Dealing the flop: , , Hero bet - $8.00 WorldSeriesX raised - $40.00 (höjjer utan nästan någon betänketid) Har ingen som helst koll på hur denna person spelar han är ny vid bordet har spelat kanske 10-15 händer vid bordet. Vad ska jag göra nu? Vad sitter denne person på för hand? Jag har att välja mellan att folda eller att gå all in känns det som i detta läge.... Tänker jag rätt? Hur skulle ni ha gjort? Tack på förhand! * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
plissken Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2005 Jo du tänker rätt, själv skulle jag nog överväga att folda tror att han har dig slagen... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
daveo Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2005 Jag hade nog tryckt in... känns som om han också sitter på högt pocket par så jag tror du leder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2005 Jag hade nog tryckt in... känns som om han också sitter på högt pocket par så jag tror du leder. Varför känns det som det? En limp UTG och syn av hans höjning känns inte direkt som ett högt PP. Jag skule gissa på att han sitter på ett set, eller varför inte 89 eller T9? Jag skulle släppt handen på den brädan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partypooper Postad 23 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 23 Oktober , 2005 Varför känns det som det? En limp UTG och syn av hans höjning känns inte direkt som ett högt PP. Jag skule gissa på att han sitter på ett set, eller varför inte 89 eller T9? Jag skulle släppt handen på den brädan. Jag tänker också att han borde ha höjt om han satt på något högt PP med i detta läge Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freggan85 Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2005 Jag tror du leder med din hand faktiskt. Han kan nog ha träffat ett set men om det är som du säger att han gör allt blixtsnabbt så tror inte handen är alltför stark. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2005 Du vill inte se en turn utan att vara allin iallafall den saken är säker, ligger du före finns en hel del kort som gör det svårt för dig ibland och dödar din action ibland. Allin eller fold på floppen, känns som antingen set, överpar eller 77. Möjligtvis JcTc eller AcKc. Iofs kan han ju bara vara på en ren steal med vilken SC i klöver som helst efter att du bettat 8 in i en 14.50 pott. Han är ju i position trots allt. Kanske inte världens mest hjälpsamma post men jag tänkte lägga fram lite möjligheter så det finns att diskutera. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dr noob Postad 23 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2005 Lägger mig där. Om han inte redan har dig slagen är risken alltför stor att han kommer dra ut dig. Enda du kan hoppas på är väl KK/AT(ej ) och lite KQ(ej )+QQ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts