Gå till innehåll

Varför spela props?


chcar

Recommended Posts

parre skrev:

Alltså.

 

När det är sommar ska man tippa på röda floppar, eftersom värmen och fukten i luften gör att rött, som har en mer raspig yta, kommer oftare. Under vinterhalvåret däremot är svart att föredra.

 

Det är få som vet om detta, därför är propsspel +EV för sådana som mig.

 

Gissa vem körde på fysik A i grundskolan? Säg att du inte är seriös? Även om det stämmer som du säger att svart dra åt sig värme och skapar sk 'kalla kort' i leken är det att grymt överskatta ytrre omständigheter att basera sitt EV på sådana antagande. Planeter och liknande som nämnts tror jag inte mycket på och lämnar till spåkärringar och liknande. Däremot kan man köra ett ganska enkelt och idiotsäkert system på floppen då det i princip är 50-50. Det går ut på att man hela tiden dubblar sin insats när man förlorat vilket medför att man alltid vinner tillslut och då börjat om med en liten isats igen.

 

Det där gjorde min dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat på props i ungefär fyra månader nu. I början gick det jättebra och jag femtiodubblade min rulle på två dagar. Sedan började helvetet. Jag gissade alltid fel, det var precis som att pokerklienten var manipulerad att floppa det som jag inte tippat på om jag betade lite extra hårt. Vad ska jag göra?

Jag har några frågor:

Vad är props?

Får alla pengar om det blir 3 klädda kort? De brukar ju innehålla diverse färger, eller är det bara i fyrfärgslekar?

Om man flopar flusj får man då behålla rajken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat:

parre skrev:

Alltså.

 

När det är sommar ska man tippa på röda floppar, eftersom värmen och fukten i luften gör att rött, som har en mer raspig yta, kommer oftare. Under vinterhalvåret däremot är svart att föredra.

 

Det är få som vet om detta, därför är propsspel +EV för sådana som mig.

 

 

 

Gissa vem körde på fysik A i grundskolan? Säg att du inte är seriös? Även om det stämmer som du säger att svart dra åt sig värme och skapar sk 'kalla kort' i leken är det att grymt överskatta ytrre omständigheter att basera sitt EV på sådana antagande. Planeter och liknande som nämnts tror jag inte mycket på och lämnar till spåkärringar och liknande. Däremot kan man köra ett ganska enkelt och idiotsäkert system på floppen då det i princip är 50-50. Det går ut på att man hela tiden dubblar sin insats när man förlorat vilket medför att man alltid vinner tillslut och då börjat om med en liten isats igen.

 

*osäkert skratt*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
parre skrev:

Alltså.

 

När det är sommar ska man tippa på röda floppar, eftersom värmen och fukten i luften gör att rött, som har en mer raspig yta, kommer oftare. Under vinterhalvåret däremot är svart att föredra.

 

Det är få som vet om detta, därför är propsspel +EV för sådana som mig.

 

Gissa vem körde på fysik A i grundskolan? Säg att du inte är seriös? Även om det stämmer som du säger att svart dra åt sig värme och skapar sk 'kalla kort' i leken är det att grymt överskatta ytrre omständigheter att basera sitt EV på sådana antagande. Planeter och liknande som nämnts tror jag inte mycket på och lämnar till spåkärringar och liknande. Däremot kan man köra ett ganska enkelt och idiotsäkert system på floppen då det i princip är 50-50. Det går ut på att man hela tiden dubblar sin insats när man förlorat vilket medför att man alltid vinner tillslut och då börjat om med en liten isats igen.

 

 

u made my day :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chapman:

 

Jag finner det upplyftande att NÅGON mer än jag fattar hur FEL alla dessa wannabes har! Temperatur, stjärnor, planeter, dealerns brorsas hårfärg... Löjligt! Alla vet att sådant här spel är helt slumpmässigt och kan omöjligt påverkas av yttre omständigheter som nämns ovan. Förutom då givetvis det faktum att cenrtifugalkrafterna från jordens rotation gör att klädda kort alltid hamnar överst i leken då dessa innehåller med färg och är således tyngre.

 

 

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte 1/8 att få tre röda eller tre svarta på floppen...

 

Man kan tro att man ska räkna 1/2 * 1/2 * 1/2 = (1*1*1)/(2*2*2) = 1/8 men det är givetvis felaktigt. Varför borde varje pokerspelare veta. ;)

 

Riggningen? :?;)

 

Elementär sannolikhetslära. ;) Oddsen för tre röda är inte chansen för röd * chansen för röd * chansen för röd. Det är 100% - chansen att det inte kommer minst en svart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elementär sannolikhetslära. ;) Oddsen för tre röda är inte chansen för röd * chansen för röd * chansen för röd. Det är 100% - chansen att det inte kommer minst en svart.

 

...vilket väl borde ge exakt samma resultat? Kruxet är att chansen för röd inte är 1/2 på andra kortet, utan 25/51, och 24/50 på det tredje. Blir totalt 0.1176 < 0.125. Eller betydde ;) att du var ironisk? Har svårare och svårare att förstå ironi, måste vara åldern...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...