Gå till innehåll

Connection problem med BBB?


hexecutor

Recommended Posts

Blixten:

Om du har problem med att hela uppkopplingen är svajjig så är det inte samma sak som tråden handlar om..

 

Om hela din uppkoppling går upp och ner och lever låda så bör du kontakta bbb's support (efter att du kollat upp din utrustning och telefonjack osv yadayada)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 193
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu börjar jag lacka ur ordentligt förlorar potter till höger och vänster folk utnyttjar att jag inte hinner svara och bettar lite och snor potten. Nu ska pengarna ut från primas sidor, finns det någon som funkar bra med BBB?

 

Inte gamla PP nätverket med Empire, Multi och Eurobet iaf, samma lagg som omöjliggör spelandet idag igen. Börjar ledsna rejält nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blixten: som sagt (om du bemödar dig att läsa mitt senaste inlägg som var riktat till dig..)

om hela din lina dyker så kolla upp din sida och kontakta bbbs support. dyker hela linan titt som tätt så lär det inte spela någon roll vilket poker nätverk du spelar på....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon ringa mig eller skapa en helt sjukt stor tråd om det dyker upp något som gör att man kan fixa så det går att lira med BBB? Har man hajat det rätt i att det är något sånt företag BBB byter trafik med som har fettat ihop några routrar eller dylikt?

 

:) Vill spela, vill inte torska fler potter på att man tappar tråden.. snyft..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag lirar på prima och det funkar klocka för mig iaf..

körde några tusen paket mot party nyss och det är inga paketförluster eller abnormala pingspikar nånstanns. visst det sticker på antlantlinan men inte direkt oväntat..

Om felet beror på kass routing från bbb eller nått kasst i bbb's nät så bör det visas även på udp trafiken. så jag är fortfarande övertygad om att felet ligger på andra sidan.

har nån fått nått mer ingående svar än från bbb eller party/prima än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade grymma problem att spela på Expekt när jag hade BBB tills för en vecka sen då jag flyttade och fixade comhem istället. Nu funkar allt fint men på BBB hade jag ofta problem med skurar av avbrott i uppkopplingen som inte märks när man surfar eller använder bra udp baserade protocol (förutom spel då som är riktigt känsliga).

 

Min misstanke är att klienten som Primanätverket kör med hanterar det här riktigt uselt. När uppkopplingen bryts ska du först få tillbaks den och sen ska din klient hinna ikapp med all trafik som den missat. Om då uppklopplingen bryts på nytt blir problemmet bara värre. Periodvis fick jag lov att lägga ner pokerspelandet helt och hållet.

 

Den ökända supporten skyller bara på användarfel. Egentligen är det BBBs stamnät som suger. I alla fall för oss som tidigare var bostream kunder. Måste finnas en anledning till att dom tappat 80% av dom kunderna när dom köpte bostream för ett år sen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det klart iaf. Inget mer BBB. Laggar hela tiden oavsett site. Telefonen bryts titt som tätt så det är inte bara när man ska försöka spela poker som det laggar. Men det är juh bevisat för mig att det sker betydligt oftare när man försöker tjäna lite extra pengar. Det roligaste jag märkt oxå är att när jag får en bra starthand som KK AA eller floppar ett mellanset, då vill det lagga lite mer än vanligt så man är tvungen att starta om programmet för att kunna koppla upp igen.

 

Så nu struntar jag i pengarna och tar tillbaka ett ab hos Telia. Där upplevde jag aldrig några problem iaf. Samt att deras support verkar vilja hjälpa till när man har problem och inte bara säga att "dina värden är bara bra här"

 

En annan rolig sak är att jag blev lovad ett nytt modem snarast av BBB och efter flera påtryckningar från min sida över att det fortfarande inte kommit efter flera veckor så hände inget. Till slut slutade de att svara mig och modemet.... Det har fortfarande inte kommit. Men som sagt. Nu blir det tillbaka till Telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem som er andra. sitter på ett BBB 10/10 abonemang och upplever otroligt irriterande lagg på Eurobet och Poker Stars, där jag försökt cleara bonusar men nu varit tvungen att ge upp. Spelar nu endast på B2B nätverket och Cryptoligics sajterna, vilket suger hårt då ingen av dessa har några större bonusar at snacka om. Har fått lägga hela bonushorandet på hyllan, vilket gör att timpenningen sjunker ganska drastiskt för en ny spelare som mig.

 

Till saken... Jag har nu bestämt mig för att byta leverantör och tänkte kolla med er som kör någon annat än BBB om ni har problem med de amerikanska pokersajterna eller om det flyter på helt felfritt? Såg att någon bytt till comhem och var nöjd med det och att någon annan använt Telia tidigare. Någon annan som kan säga sitt i frågan så att man vet vilka alternativ man ska kolla på?

 

Tack på förhand

 

Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade Telia innan å det felade inget på någon site. Men sen BBB-bytet så laggar alla siter. Men har hört folk med com hem som inte har några problem. Men ska själv byta tebax till Tela. Betalar hellre lite mer i månaden å vinner än tjäna på månadsavgift å förlora tusen på att det laggar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Jag har BBB 24/1 och hade tidigare samma problem som många andra här. Internet fungerade fint under dagarna men på kvällarna brukade det strejka och koppla ner titt som tätt.

 

Efter att en teliasnubbe vart o fixat nytt förstajack fortsatte problemen så jag ringde BB support och killen sa att han skulle be en tekniker förstärka signalen till mitt hus. Det gjorde han med detsamma och sedan dess har det fungerat helt perfekt, aldrig blivit nerkopplad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En polare till mig hade ett fint problem med BBB för ett tag sedan. Hans uppkoplping strulade riktigt mycket och BBB skickade en tekniker hem till honom. Han fipplade lite med sånt tekniker brukar göra och åkte sen med orden "Nu fungerar eran uppkoppling igen". Mycket riktigt gjorde den det men att telefonen helt hade slutat att funka glömde han bort att nämna.

 

Efter att ha skällt ut supporten efter noter så fick han vet att det var telias problem och inte BBBs eftersom han hade sitt telefonabbonemang där. Telia skickar en tekniker som svär över var BBBs tekniker (i princip samma kille fast med en annan keps) har gjort och lagar det. Efter det fungerade telefonen igen men uppkopplingen hade återgått till det strul som var innan. Så här höll det sen på fram och tillbaka i ett halvår ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tracert ser ut som er ungefär, inga större skillnader. Det är vid mohawk.ca som pingtiderna och allt börjar bli konstiga och sen time out:ar resten.

 

Det här problemet har jag dock inte upplevt förut? Det är bara de senaste veckorna som jag upplevt det här lagget. Skumt. Och min polare som har BBB 10/10 har inga som helst problem med att spela poker på diverse sajter (Prima-sajter, ladbrokes, multi), men jag, som bor 200 meter ifrån honom, kan inte lira utan en jävla massa lagg.

 

Detta är ju något som antingen BBB eller nätverket kan fixa. Jag lirar ju CS normalt och brukar JÄMT ha jävligt fin ping som är jämn och fin. Men skulle jag spela på utländska servrar så skulle det självfallet lagga sönder, precis som för alla. Då kan man ju undra om t.ex. BBB väljer att gå ni på massa konstiga servrar när vi ska lira poker? Som gör att det laggar något så otroligt. Förstår ni vad jag menar? Någon från PartyPoker beskrev ju att varje ISP väljer några servrar att connecta till/igenom (kommer inte ihåg), och väljer vi då servrar på andra sidan världen så kanske lagget är ganska naturligt?

 

Nåja, jag vet inte, men jag orkar ju fan inte byta ISP bara för att lira poker. Detta borde ju BBB kunna göra någonting åt tycker man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mailat lite och kollat läget med både Parbet och BBB. Här är ett par mail ifrån dessa. Detta skrev Jonas på Parbet kort efter att avsltuat mail-kontakten.

 

------------

 

Hejsan

 

Kan meddela att vi blivit kontaktade av Bredbandsbolaget idag, så vi ska försöka få

igång en konversation med Prima också.

 

Best Regards

Jonas *******

Parbet.com

 

----------

 

Hej .

 

Tack för din epost.

 

Allting ser bra ut på din anslutning, så problemet ligger sannolikt mellan

näten. Hur man skickar data mellan olika operatörer är nånting det alltid

jobbas på att förbättra, vi hoppas på en lösning på ditt problem inom kort.

 

Om du besvarar detta mail, behåll då tidigare svar från oss i mailet så vi kan följa

ditt ärende.

 

Med vänliga hälsningar

Tony *********

 

Bredbandsbolaget Teknisk support

http://www.bredband.com

 

---------

 

Mailet jag fick av dom när jag beskrev problemet för BBB. Så vi får väl se vad som händer. :) Det verkar ju ändå ganska lovande för framtida onlinepoker, hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade 24 mbit ströp ner den till 10 för att mitt internet skulle bli stabilare och sluta disconnecta..

 

problem fortsatte och jag ringde och klaga yterligare en gång.. denna gång lovade killen på supporten att han skulle lösa det.. och ströp det ytterligare.. nere på 8mb

 

trodde att d skulle bli bra.. men den som litar på supporten får skylla sig själv.. nu kan jag inte längre ha modemet ikopplat samtidigt som telefonen!!!

 

antog att modem hade pajat så jag ringde och sa att mitt modem troligen hade pajat till suporten..

 

killen på supporten sa att det endast var fel inställt och han skulle fixxa det på tio minuter..

 

tio minuter gick ohc inget blev bättre.

 

efter detta har jag ringt supporten 5 gr och dem har fortfarande inte gått med på att det är modemet som är paj!!

 

 

bbb är helt enkelt den sämsta skit som funnits!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har problem med Primapoker nätverkets pokerklienter (även ladbrokes) När jag startar upp klienten så går allt bra tills det att jag hamnar i lobbyn då alltting låser sig och jag måste stänga ner klienten, har provat med 4 olika Primaskins + Ladbrokes och det blir samma sak på alla.

 

Kör trådlöst med en Netgear WPN824router och ett Netgear WPN311 nätverkskort, har öppnat portarna som supporten sagt att klienterna använder men efter att idag ha provat att koppla in nätverkskabel direkt ifrån datorn till uttaget och fått samma fel så utesluter jag att det har med min trådlösa uppkoppling att göra? Någon annan som har liknande problem eller har haft och hittat en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har problem med Primapoker nätverkets pokerklienter (även ladbrokes) När jag startar upp klienten så går allt bra tills det att jag hamnar i lobbyn då alltting låser sig och jag måste stänga ner klienten, har provat med 4 olika Primaskins + Ladbrokes och det blir samma sak på alla.

 

Kör du någon mjukvarubrandvägg? Jag var tvungen att tillåta BET365 i Windows brandvägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...