Gå till innehåll

Connection problem med BBB?


hexecutor

Recommended Posts

Har exakt som Hex haft Boastream hade inga problem då men nu med Bredbandsbolaget har jag problem ofta funderar starkt på att byta leverantör...finns ju billigare och snabbare än BBB

 

Exakt samma sak för mig, senaste månaden har man knappt kunnat spela Prima.

 

Och hur vet man att man blir av med problemen om man tex. byter till TDC (http://www.tdc.se) 28 Mbit för 299:-/månaden?

 

Eller är det någon som har nåt annat förslag på bredband man kan byta till?

 

EDIT: Såg att det är liknade ADSL-modem till TDC som till mitt BBB.

Låter lite osäkert då.

 

Hur fungarar tillexempel Comhems 8 Mbit bredband. Det går väl via tvuttaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 193
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ni har precis samma problem som jag hade i vintras/våras. Läs det jag har skrivit här på pf så slipper ni samma strul som jag hade. Mitt råd är att minimera skadan genom att ta dessa 20+20 dagar som det tar att byta ISP direkt. Jag gjorde det inte utan gav BBB chans efter chans. Resultatet blev bara ännu mer strul och ännu mer i kostnad pga disconnects. Till slut blev jag tvungen att byta iaf. Och välj en ISP (typ Telia) som inte kör på samma teknologi i stationerna som BBB.

 

Skit detsamma att Telia är dyra. När man två gånger på raken clearat Party's bonusar till 80%, och inte kan köra färdigt. Disconnectas med några kåkar och utslängd från ett par turneringar, så inser man att en hundring i månaden extra är totalt ointressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni har precis samma problem som jag hade i vintras/våras. Läs det jag har skrivit här på pf så slipper ni samma strul som jag hade. Mitt råd är att minimera skadan genom att ta dessa 20+20 dagar som det tar att byta ISP direkt. Jag gjorde det inte utan gav BBB chans efter chans. Resultatet blev bara ännu mer strul och ännu mer i kostnad pga disconnects. Till slut blev jag tvungen att byta iaf. Och välj en ISP (typ Telia) som inte kör på samma teknologi i stationerna som BBB.

 

Skit detsamma att Telia är dyra. När man två gånger på raken clearat Party's bonusar till 80%, och inte kan köra färdigt. Disconnectas med några kåkar och utslängd från ett par turneringar, så inser man att en hundring i månaden extra är totalt ointressant.

 

Är det bara telia som använder sig av annan ADSL teknologi?

Av alla ADSL bolag som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick ganska djupt in i det där när jag hade mitt strul. Har försökt förtränga det nu. Någon annan kan nog det där bättre, men jag tror att det är Scannova som sköter driften och att de två teknologierna är Telia's och Telenor's. I vilket fall Glocalnet kör på samma som BBB. Så de var uteslutna. Ring runt och fråga för tillgängligheten är 100% när man är potentiell kund. Men, det viktiga är att inte vara småsnål på 50-lappar om du vinner någorlunda på pokern. Jag böt till Telia och mitt strul försvann direkt.

Det värker i mig när jag ser att flera av er är på gång att börja samma resa som jag gjorde. Strunta i att dividera med BBB. Säg upp i förtid med hänvisning till problemen. Ni anar inte hur mycket BBB lovade mig att fixa problemen och hur mycket det kostade mig när det gick ned igen, och igen. Byt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara anmäla mig som ännu en skaran med BBB som har likande problem med lagg på Multi. Körde även Betssons klient men den fick jag lägga ner pga ännu värre problem. På Multi har jag inte haft jätteallvarliga problem, men ibland "fastnar det" ett par sekunder när man klickat t.ex. Kan vara riktigt jobbigt vid finalbord, h.u. etc.

Vad är det för EV på hackande bredbanD!??! :evil::evil::evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jösses trodde pokerspelare kunde tänka logiskt overall..

 

1.konstigt att många har bbb här inne med tanke på att bbb är sveriges näst största isp.

2. Om allt fungerar, alla anslutningar är OK, du spelar 4bord och 1 kukar ur, ja inte fan ligger felet hos b2 då eller hur? Hade felet legat hos b2 så lär det inte bara drabba EN tcp anslutning..

 

Men men.. "Jag krockade med min bil igår, och nu fungerar den inte, jag ringer vägverket för det måste vara asfalten som är dålig"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men men.. "Jag krockade med min bil igår, och nu fungerar den inte, jag ringer vägverket för det måste vara asfalten som är dålig"...

 

Finns folk som stämt vägverket för dåliga vägar efter att ha åkt ner i ett hål i asfalten så bilen gått sönder. Och vunnit målet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bojen du tycks helt ha missuppfattat min liknelse.. Att bilen inte startade berodde på att den var krockad och det var ingenting som hade med vägen i sig att göra.

 

Edit: Vi kan säga såhär då: "Jag glömde tanka bilen, det är snustorrt i tanken, och nu startar inte bilen, jag ringer vägverket för det måste vara fel på vägen"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bojen du tycks helt ha missuppfattat min liknelse.. Att bilen inte startade berodde på att den var krockad och det var ingenting som hade med vägen i sig att göra.

 

Edit: Vi kan säga såhär då: "Jag glömde tanka bilen, det är snustorrt i tanken, och nu startar inte bilen, jag ringer vägverket för det måste vara fel på vägen"

 

Så du menar att om Primapoker laggar när jag spelar så ligger felet hos Primapoker och inte hos min bredbandsoperatör?

 

Om jag får "internet delay 14 seconds" när jag spelar på PartyPoker, då är det hos Party felet ligger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du kan ju förklara för mig hur din bredbandsoperatör kan lyckas med att sänka/lagga bara vissa anslutningar?

 

Svaret är: Ja felet ligger utanför din bredbandsoperatörs nät. Sen om det ligger hos prima eller hos nån mellanhand är en annan fråga.

 

Edit: Om det är som för vissa som skrivit i tråden att deras anslutning dör overall titt som tätt och allmänt strular, ja då kan man titta åt bredbandsoperatören, inte sagt att felet ligger hos dom för det, vid sådana fel så är det en stor majoritet av felen som ligger hos kunden själv, i form av kass kundutrustning, telenät i bostad m.m...

 

aja du behöver inte tro mig, eller lyssna på mig, ring bbb och se vad dom säger..

 

Edit2: en enkel grejj du kan göra själv är ju att köra en traceroute mot servern när det strular så ser du ju ganska lätt vart det dippar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du kan ju förklara för mig hur din bredbandsoperatör kan lyckas med att sänka/lagga bara vissa anslutningar?

 

Svaret är: Ja felet ligger utanför din bredbandsoperatörs nät. Sen om det ligger hos prima eller hos nån mellanhand är en annan fråga.

 

Men om jag tar med mig min laptop och kopplar upp mig någon annanstans så finns det inga tendenser till laggande med mera.

 

 

Fick även detta svar från en Primasite:

 

"Hejsan

 

Jo, det är tyvärr många som har problem med Prima och Bredbandsbolaget av nån anledning, dålig ping, dippar, etc.

 

Prima vet om det och har varit i kontakt med Bredbandsbolaget, vet faktiskt inte vad som händer på den fronten, men är övertygad om att dom försöker lösa det, då Prima samt BBB är rätt stora.

 

Hittade lite information,

 

http://morrdusk.net/archives/2005/09/03/online-poker-and-packet-loss-no-good-match/

från 3e september i år..

 

Samt så är det en som recenserat på Pricerunner om bredbandsbolaget, där det nämndes ordet omöjligt, att spela poker..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Men om jag tar med mig min laptop och kopplar upp mig någon annanstans så finns det inga tendenser till laggande med mera. "

 

Vi drar alltså slutsattsen att trafiken går samma väg till prima oavsett vart man kopplar upp sig nu. Ptja det kan jag inte tro. När trafiken lämnar bbbs nät så far det sin kos mot prima på låt säga väg X, när trafiken lämnar isp Y's nät så kanske trafiken tar väg X2 vilken det inte är nån trafikstockning på. Kan vara det som är fenomenet du beskriver?

 

Som sagt kör lite traceroutes mot servern när det strular och se vart dipparna ligger. Ligger de inom bbb's nät så ligger felet på bbbs sida, annars inte. (om dippen ligger mellan bbb och första peering partner så är det dock något man kan påtala för bbb visst..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knapp_0

När och vart har bbb sagt att felet ligger i deras adsl plattform när det gäller problemet som trådskaparen hade?

 

Trodde du svarade Bojen. Inlägget över. Det var till mig BBB sa att de hade tekniska problem i vissa telestationer.

 

Som sagt kör lite traceroutes mot servern när det strular och se vart dipparna ligger. Ligger de inom bbb's nät så ligger felet på bbbs sida, annars inte. (om dippen ligger mellan bbb och första peering partner så är det dock något man kan påtala för bbb visst..)

Annars kan man ju ha den inställningen att det är den som fakturerar något som inte fungerar som äger problemet.

 

Jag känner igen många av symptomen som många skriver om här. Det var därför jag halkade in för att få er att undvika det sega jag var med om. Nu halkar jag ut igen. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följer Knapp_O förslag efter att ha först snackat med en tekniker på Bredbandsbolaget som inte ens visste vad "Packet lost" var. Och hänvisade hela tiden till mina "fina värden", och att jag bara tappat kontakten 3 gånger de senaste 20 dagarna. Jag undrade vart man sade upp abonemanget, och blev kopplad till Kundtjänst efter ytterligare 20 minuters kötid. Sen nu sitter jag i kö till där man säger upp abonemanget!

 

Sen blir det till att ringa Telia och beställa nytt Bredband.

 

Tack Knapp_O, hoppas att detta nu hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Trodde du svarade Bojen. Inlägget över. Det var till mig BBB sa att de hade tekniska problem i vissa telestationer."

 

Tvivlar starkt på att bbb har tekniska problem i vissa telefonstationer som enbart påverkar vissa pokerklienter. Faktiskt.

 

 

 

"Annars kan man ju ha den inställningen att det är den som fakturerar något som inte fungerar som äger problemet."

 

Men herregud.. om felet inte beror på isp'ns tjänst hur i hel*e blir då problemet deras? tänk lite snälla..

 

 

Bojen: ptja om man som du, med en dåres envishet, utan att ta reda på fakta hävdar att felet beror på bbb utan att du kan uppvisa några bevis för saken så är det väll bara att tjivas lite med ktj och byta operatör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...