Gå till innehåll

Connection problem med BBB?


hexecutor

Recommended Posts

  • Svars 193
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har problem med Primapoker

 

ISP?

 

Hade själv ruggiga problem från BBB ett tag, men dom löste sig efter några veckor. Har dock bytt isp nu och har inga problem någonstans längre. Hade tidigare intermettenta problem på b2b, prima, pstars, pacific, bodog & crypto...

 

Bredbandsbolaget fiber, Dom enda sajterna som inte funkar är dom som kör microgaming klienten (prima, Ladbrokes). Alla andra klienter funkar utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Inatt hade jag problem med BBB.

Helt plötsligt tappade jag anslutningen till både CDPoker (iPoker). Efter ett tag då jag lessnat på att vänta började jag testa andra sidor men varken pokerstars, partypoker eller prima kunde jag ansluta till. Däremot kom jag in på Pacific Poker och B2B. Sen ytterligare en lustig sak, jag kunde inte komma in på pokerforum.nu heller! Andra sidor fungerade men inte denna.

Jag gick ut på IRC och hörde mig för där och det visade sig att fler som hade BBB hade exakt samma problem. ( Ja det var andra på IRC med annan ISP än BBB som kom in på PF.nu så sidan var inte nere. )Mycket skummt och störande, skulle vara kul att veta vad det beror på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Har problem med Primapoker

 

ISP?

 

Hade själv ruggiga problem från BBB ett tag, men dom löste sig efter några veckor. Har dock bytt isp nu och har inga problem någonstans längre. Hade tidigare intermettenta problem på b2b, prima, pstars, pacific, bodog & crypto...

 

Bredbandsbolaget fiber, Dom enda sajterna som inte funkar är dom som kör microgaming klienten (prima, Ladbrokes). Alla andra klienter funkar utmärkt.

 

För ungefär två veckor sedan så testade jag att ansluta till Bet365's Klient och då helt plötsligt så funkade det, har inte haft några problem sen dess.

 

Det konstiga är att jag inte gjort en enda ändring med datorn/routern från det att det inte funkade tills det att det funkade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hade samma problem som övriga med Party i natt. Jag mailar också Bredbandsbolaget. Var tvungen att överge PokerStars av samma anledning för något halvår sedan. Om man inte kan spela på de två största sajterna är det ju bara att säga upp abonnemanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har funderat på att byta provider, men BBB känns ju inte som ett alternativ när det är så många som har problem... :?

 

Det beror väl vilken uppkoppling man har från BBB. Jag sitter på 8 Mbit/s som går genom Skanovas ledningar och har inga som helst problem. De som har problem sitter på 10 Mbit/s eller 24 Mbit/s och här går trafiken genom BBB:s nät.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Korkat att jag inte kollar mig för. La in $220 på pokerstars just och satte mig på 2 sngs, bortkastade pengar. Nu är det väl bara att ta ut pengarna.

 

Verkar som att de flesta nätverk är nere för oss i Sverige just nu. Har förmodligen ingenting med BB att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem och det med några av mina clienter, party, bettsson och expekt hängde alla sig. Jag har BBB 24/1. Jag kan surfa som vanligt lyssna på nätradio, osv. Men just poker clienterna hänger sig. Jag lyckades förbruka alla mina disconnect protect på partypoker, och fick lov att maila om nya. Detta har nu pågått i över en vecka. Spela i 15-20min sen får jag problem i 1-3 min sen funkar det igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...