Gå till innehåll

Connection problem med BBB?


hexecutor

Recommended Posts

Någon annan som märkt att Multi/Empire/INtertops klienten blivit segare sen Party lämnade dem?

Jag har aldrig tidigare haft uppkopplingsproblem men efter att ha installerat Partys nyaste klient är Multis klient hur seg som helst.

 

Efter att ha klickat på en Fold/Check/Call/Raise kanpp blir klienten ofta hängande blinkande med pilen på mig. Ibland dyker "Establishing connection..." upp, och igår timade ippkopplingen ur flera gånger. En gång med AA!!

 

Jag har inte ändrat något annat på PCn och alla annan nätverkskommunikation är OK.

 

Någon annan som upplevt liknande problem?

 

Edit: Verkar vara ett nätverksproblem. Trace till http://www.multipoker.com timar ut medan andra IP-adresser fungerar bra. Har ni bra trace till http://www.multipoker.com? Kör Multis Hjälp/Network status eller kör direkt i konsollfönster: tracert http://www.multipoker.com

 

Så här ser min trace ut:

 

Tracing route to http://www.multipoker.com [217.161.40.104]

over a maximum of 30 hops:

 

1 5 ms 1 ms <10 ms SpeedTouch.hemma.se [192.168.0.254]

2 21 ms 24 ms 22 ms 10.244.130.105

3 14 ms 14 ms 14 ms vlan603.dr2.sto5.se.bredband.com [195.54.104.21]

 

4 14 ms 14 ms 13 ms vlan2.dr1.sto5.se.bredband.com [195.54.118.29]

5 14 ms 16 ms 13 ms vlan14.dr1.sto1.se.bredband.com [195.54.116.238]

 

6 14 ms 14 ms 15 ms ge0-1.cr1.sto1.se.bredband.com [195.54.116.165]

 

7 14 ms 14 ms 14 ms pos9-0.br3.sto1.se.bredband.com [195.54.123.186]

 

8 14 ms 14 ms 14 ms 195.54.123.2

9 15 ms 15 ms 15 ms ge-3-2-0-ycr1.skt.cw.net [166.63.220.145]

10 23 ms 24 ms 23 ms so-1-0-0-ycr1.cpi.cw.net [208.173.216.25]

11 33 ms 33 ms 32 ms so-5-2-0-dcr2.amd.cw.net [195.2.10.181]

12 39 ms 39 ms 40 ms so-4-0-0-dcr1.tsd.cw.net [195.2.10.146]

13 40 ms 40 ms 39 ms so-4-0-0-bcr1.tsd.cw.net [195.2.10.57]

14 41 ms 40 ms 40 ms iar1.tsd.cw.net [166.63.210.7]

15 * * * Request timed out.

16 * * * Request timed out.

17 * * * Request timed out.

18 * * * Request timed out.

19 * * * Request timed out.

20 * * * Request timed out.

21 * * * Request timed out.

22 * * * Request timed out.

23 * * * Request timed out.

24 * * * Request timed out.

25 * * * Request timed out.

26 * * * Request timed out.

27 * * * Request timed out.

28 * * * Request timed out.

29 * * * Request timed out.

30 * * * Request timed out.

 

Trace complete.

 

 

 

 

har bredbandsbolaget via telejacket.. 1 / 24 MB/s

 

jag har ett liknande problem då jag blir time-outad till pokern lite när som helst mest under KVÄLLSTID (efter 16 svensk tid)

 

kör ofta 4 bord och det som händer är att bara 1 bord blir time-outad.. den bara står och tuggar och så blir jag sit out.. medans jag kan fortsätta spela på de andre tre..

 

internetradion funkar hela tiden så jag blir inte nerkopplad från nätet.. just bara 1 av pokerborden..

 

har stängt av alla brandväggar, antivirus etc.. men hjälper inte..

 

ingde bredbandsbolaget och de sänkte min "felkorrigering" men beviserligen hjälpte inte detta..

 

förslag välkomnas?

 

kan det bero på mellanpropp/kabel/modem ? använder den långa kabeln från mellanpropp till modem ??

 

eller beror det på siten? mulit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 193
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har uteslutande problem med Multi o Empire och ENDAST denna vecka (efter att Party lämnat skinsen). Party går fortfarande som tåget.

 

Problemen är så stora att jag tror jag struntar i att spela där mera.

Allt går segt. Bord tajmar ut. Väntelistan fungerar dåligt. Svårt att öppna bord. Man blir tiltad av strulet och förlorar extra pga det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har exakt samma problem som hex och doc. Har varit så i 2 veckor nu, började strax innan skinsen lämnade.

Har bredbandsbolaget via telejacket och BBB-supporten säger att allt ser ut att funka fint och att det möjligen beror på min utrustning/telejack/sladdar etc. men det kan inte säga säkert, skulle avvakta och se.

 

Har samma problem med bet365 (något mindre strul där än på MP). Spelar i nuläget lite grann där de tider det funkar bättre än andra, främst morgon/förmiddag. Annars ligger pokern nere, trist!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har exakt samma problem som hex och doc. Har varit så i 2 veckor nu, började strax innan skinsen lämnade.

Har bredbandsbolaget via telejacket och BBB-supporten säger att allt ser ut att funka fint och att det möjligen beror på min utrustning/telejack/sladdar etc. men det kan inte säga säkert, skulle avvakta och se.

 

Har samma problem med bet365 (något mindre strul där än på MP). Spelar i nuläget lite grann där de tider det funkar bättre än andra, främst morgon/förmiddag. Annars ligger pokern nere, trist!

 

Har du Party-konto? Och i så fall hur fungerar det där?

För mig går Party felfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har exakt samma problem som hex och doc. Har varit så i 2 veckor nu, började strax innan skinsen lämnade.

Har bredbandsbolaget via telejacket och BBB-supporten säger att allt ser ut att funka fint och att det möjligen beror på min utrustning/telejack/sladdar etc. men det kan inte säga säkert, skulle avvakta och se.

 

Har samma problem med bet365 (något mindre strul där än på MP). Spelar i nuläget lite grann där de tider det funkar bättre än andra, främst morgon/förmiddag. Annars ligger pokern nere, trist!

 

 

 

vi verkar ha precis samma problem.. BBBs ADSL tjänst..

 

har varit i kontakt med supporten tre gånger nu..

 

de har halverat felkorrigeringen, sänkt hastigheten men inget hjälper..

de säger också att mina värden på modemet är mycket bra.. de har lagt in en felanmälan så jag ska få ett sms när de har nånting.. hur länge det nu dröjer? veckor, månader??

 

prova bet365 nu och precis samma problem där.. ett bord bara tuggar och blir sit out.. ibland mitt i stora potter med nötterna.. går ju inte att spela när det håller på så här.. ibland stannar alla tre bord och se efter 10 - 20 s så kommer all action i en klump..

internetradion spelar utan problem hela tiden under detta förloppet..

 

kan det vara nåt på egna datorn? java virtual machine?

är villig att pröva allt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doc: Har ett vilande konto på Party. Ska testa imorgon.

 

hex: Problemet du beskriver på bet365 och MP är identiskt med mitt och båda har BBB Adsl.. Det måste vara BBB-tjänsten det är fel på, vi kan ju inte ha identiska dataproblem? Det skumma är att uppkopplingen aldrig bryts. Nätradion funkar och WAN-lampan på modemet blinkar inte. Vart bor du hex? Jag bor i Borås. Enlig BBB är det inga lokala störningar hos mig.

 

Lirade lite på Everest och där flyter allt problemfritt.

 

Jaja, ska iväg och spela live-turnering nu. Hej!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara BBB-tjänsten det är fel på, vi kan ju inte ha identiska dataproblem? Det skumma är att uppkopplingen aldrig bryts. Nätradion funkar och WAN-lampan på modemet blinkar inte. Vart bor du hex? Jag bor i Borås. Enlig BBB är det inga lokala störningar hos mig.

 

Jag har funderat lite på det här, då jag också sitter på BBB:s skitiga ADSL-tjänst, PPPoE 8/1. När det gäller pokern fungerar det dock utmärkt. Primanätet är det inga som helst problem med. Party kan jag inte uttala mig om, då jag inte har något konto där.

 

Jönköping bor jag i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doc: Har ett vilande konto på Party. Ska testa imorgon.

 

hex: Problemet du beskriver på bet365 och MP är identiskt med mitt och båda har BBB Adsl.. Det måste vara BBB-tjänsten det är fel på, vi kan ju inte ha identiska dataproblem? Det skumma är att uppkopplingen aldrig bryts. Nätradion funkar och WAN-lampan på modemet blinkar inte. Vart bor du hex? Jag bor i Borås. Enlig BBB är det inga lokala störningar hos mig.

 

Lirade lite på Everest och där flyter allt problemfritt.

 

Jaja, ska iväg och spela live-turnering nu. Hej!

 

 

 

Precis samma hos mig.. nätradion och wan lampan funkar!

 

hehe.. jag bor också i borås! jag bor i villastan.. vart bor du?

 

har precis nu provat med brorsans nya bärbara dator och han får precis samma problem på den så nu kan jag nästan utesluta att det är nåt fel på min hårdvara i form av dator..

 

kan det vara nåt lokalt då? överbelastning i nån telestation i borås?

 

nu får vi gå till botten med detta.. pm:a mig så kan vi byta msn..'

 

intressant det du säger med everest.. ska prova lite på crypto i helgen och se.. får fortsätta laborera..

 

vill ha en fet kompensation av BBB om inte detta börjar funka snart..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner folk i Uppsala och Stockholm som också har/har haft stora problem med BBB, speciellt i samband med nätpokerspel.

 

 

ja då är det säkert inte ett lokalt problem..

 

jag vet att många har haft problem med BBBs pingtider vilket ställer till det problem vid "gaming" (WoW, Quake etc) där pingtiderna måste vara låga..

 

kan det vara samma problem här..?

 

nån som haft samma problem med en annan leverantör? telia, glocalnet etc?

 

ett lätt lösning vore ju att byta leverantör.. men eftersom det funkar bra i övrigt så..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som att det blir till att byta leverantör. Ska kolla hur lång tid jag är uppbunden. Nån som vet en leverantör som kan koppla in en snabbt? För BBB tog det 7 veckor.

 

En sak är lite skum dock, hade BBB ADSL en månad i min gamla lägenhet, inga som helst problem med nätpokern där.

 

Det verkar vara MP och Primanätverket de flesta har problem med. Vad är det som skiljer de klienterna från andra?

 

Hex: Bor på Druvefors. Har inte MSN. Någon kompensation kan vi nog inte räkna med. Tyvärr. Däremot borde de ligga i deras intresse att reda ut varför det blir som det blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har en annan teori.. nån som kan avfärda denna?

 

hur förklarar man att det är mer problem på eftermiddag/kvällar?

 

kan det vara så att de kopplat in bredbandet i telestation fel eller använt defekta produkter?

så att disconnect problemen hänger samman med belastningen i telestationen.. eftermiddag / kväll borde vara då mest folk använder internet/telefon vilket är då jag har mest problem..

 

spelar nu på morgonen och det flyter på helt okej nu.. inga disconnects än så länge.. stor skillnad mot kvällstid..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också BBB ADSL 24 Mbps (har jag för mig) men kör med ett Speedtouch 8 Mbps ADSL router.

Det skumma är ju att jag INTE haft NÅGRA problem på de två månader jag spelat tidigare. Och helt plötsligt började Multi/Empire strula denna vecka. Party går felfritt. Har inte testat andra sajter denna vecka.

 

Jag har också svårt att tekniskt förstå vad hos BBB som skulel kuna orsaka mina problem då all annan nätverkskommunikation fungerar felfritt. I princip sätter bara klienten upp en TCP/IP uppkoppling till servern som den använder för att skicka data. Tar kommunikatione över denna för lång tid blir det problem, men då borde all TCP/IP kommukikation drabbas. Detta låter helt klart mer som ett server-överbelastningsproblem hos sajterna.

 

Är det någon här som har felfria sessioner hos Multi/Empire denna vecka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde en sammanställning av allas problem och tänkte skicka den i ett mail till BBB, men hittar ingen mail-adress. Skicka genom hemsidan funkar inte för mailet är alldeles för långt. Nån som vet BBB:s mailadress, eller de kanske inte har någon?

 

Känns som den här tråden är ganska off-topic för tillfället, ingen som kan plocka ut de inlägg som rör vår BBB-diskussion och flytta till separat tråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doc: En kompis till mig avrådde mig att skaffa BBB ADSL i våras för "man blir bara disconnectad vid borden hela tiden." Det utesluter iofs inte tanken om serverproblem för de kan ju ha haft det vid flera tidpunkter. Vad som är konstigt är dock att det som är gemensamt för alla oss är BBB-uppkopplingen. Borde inte problemet då ligga där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doc: En kompis till mig avrådde mig att skaffa BBB ADSL i våras för "man blir bara disconnectad vid borden hela tiden." Det utesluter iofs inte tanken om serverproblem för de kan ju ha haft det vid flera tidpunkter. Vad som är konstigt är dock att det som är gemensamt för alla oss är BBB-uppkopplingen. Borde inte problemet då ligga där?

 

Är det inte så att BBB dominerar ADSL marknaden? Om det är så så är det inte konstigt att vi alla har BBB. Sen är det väl bara 3-4 som uttalat sig och det är inte så stort statistiskt underlag att jag vågar lita på det.

 

Skulle det finnas en logisk förklaring till vad som skulel kunna orsaka problem med vissa sajter medan all annan nätverkskommunikation fungerar felfritt och som en ISP kan orsaka så är jag mer villig att tro på det. Just nu ser jag ingen sån förklaring. Tex borde jag se problem hos Party också som använder väldigt likartad programvara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baller sa tidigare i tråden att liknande problem hade inte blivit rapporterade till MP men att han skulle kolla det. Får väl se vad han säger om serverproblem när han återkommer. Känns som att det skulle vara lite mer aktivitet i denna tråden om det var fel på Primas och MP:s servrar. Skulle vilja höra några fler röster om problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte haft några som helst problem med MP den här veckan, dock har jag UPC som leverantör i min kabel. Hade tidigare ADSL från BBB och hade problem liknande era och jag var långt ifrån ensam. Dock var det flera som hade löst sina problem genom att köpa egna modem istället för XAVi-modemen som BBB skickar med. En annan anledning till problem, speciellt på kvällar, är ju att de har proppat stationerna så fulla det bara går. Bandbredden stryps, helt enkelt.

 

Bytte i våras till kabelmodem via UPC och har inte ångrat det en sekund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...