Gå till innehåll

Jehovas besök!


adde_snoppskalle

Recommended Posts

Bara för att här finns många ateister så tror jag inte här finns så många som skulle vilja gå med i humanisterna. Många på detta forum verkar vara individualister och sätter sin individ i centrum och inte som humanisterna, som sätter människan och människovärdet i centrum.

 

Tolkar jag dig rätt när jag tror att du säger att folk här inne är egocentrerade? Tyvärr kan det nog vara en hel del som är det, men det innebär ju inte att det finns några som en gång då och då ägnar en tanke åt andra och blir glada av andras lycka och framgångar. Men visst, man behöver inte gå med för det - jag själv är ju ett exempel på att man överlever utan ett medlemsskap.. :)

Egocentrerade, jo, individualister är väl ofta det. Om det är likställt, nja, är osäker på de exakta definitionerna av orden, så det låter jag vara osagt. Men jag tror att ett stort ego är en väldigt bra tillgång i alla spel och sporter. Det får en att tro på sig själv och sätta sig själv framför andra på olika sätt för att vinna till varje pris. Därav finner man nog en hel del feta egon bland de bättre pokerspelarna.

 

Själv är jag erkänd egoist. Men jag funderade ett tag på att gå med i humanisterna. Men det här med att "predika" de humanistiska värdena samt att värdena är universella är helt emot mig. Jag delar många av humanisternas värden, men jag tror inte dom är universella. Och att aktivt förespråka en humanistisk livssyn, nej, absolut inget för mig. Jag kan gärna diskutera de humanistiska värdena när tillfällen uppkommer och jag är diskussionssugen, tex när Jehovas kommer på besök. Men jag söker inte människor att predika för, som tex Jehovas gör.

 

Som vanligt lyckas jag kanske gå lite för OT. Hoppas jag blir förlåten på den yttersta dagen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jehovas Besök igen!

 

Denna gång hade jag dock lärt av mina förra misstag, så jag sa att jag tog emot en tidning om de lovade att aldrig mer komma hit.

 

Förresten, är det olagligt att sätta upp en lapp på dörren med texten:

 

"Endast vänner välkomna. Övriga, såsom svensk radiotjänst och Jehovas vittnen, ombes härmed att dra åt helvete!"

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, är det olagligt att sätta upp en lapp på dörren med texten:

 

"Endast vänner välkomna. Övriga, såsom svensk radiotjänst och Jehovas vittnen, ombes härmed att dra åt helvete!"

 

Det är säkert inte olagligt men man får passa sig noga (se nedan).

 

Jag hade nyligen flyttat hemifrån till min alldeles egna lägenhet. Och skojfrisk som jag är försökte jag skriva in mig som aptämjare i telefonkatalogen och försökte komma på en massa roligt bus som man kunde hitta på.

 

Många har ju en skylt där det står "ingen reklam" på dörren. Jag drog det ett steg längre och präntade ut en liten plastskylt där det stod "Ingen reklam, inga Jehovas" och klistrade upp den prydligt på dörren (med benägen hjälp från min fader som även han som hedning tyckte att detta var lite roligt).

 

Nåväl, ett år går och jag kommer bra överens med alla i huset. Dvs alla utom min närmsta granne. Efterhand börjar det komma in klagomål när man har fest osv. Jag tyckte att det var lite konstigt eftersom jag alltid förvarnat om det skulle vara fest osv.

 

Jag får då höra att det är min närmsta granne som klagat. En äldre dam på våningen under som hade koll på det mesta i huset upplyste mig om detta. Hon kunde även upplysa mig om att min närmsta granne var ett Jehovas vittne. Helt plöstsligt gick allt upp för mig... varför hon inte hade hälsat i trappen och varför hon alltid blängde surt på mig.

 

Det blev möte med vice värden, grannen och min farsa. Jag och farsan satt och försökte hålla oss för garv medan jag bad om ursäkt. När grannen hade gått låg både jag, farsan och vice värden på golvet och vred oss av skratt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom risken är lika med obefintlig att jag ska bli miljonär och dom hävdar att gud hör och hjälper alla så brukar jag säga som så,att den dan gud gör mig till miljonär kan ni komma tillbaka.Kan för övrigt upplysa om att jag fortfarande inte är miljonär men och andra sidan så har jag inte fått påhälsning några fler gånger heller.:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här gör man:

 

1. Prata entusiastiskt om din gudstro i 2 minuter, verka intresserad av vad de har att säga.

2. Anta en min av att "nu-händer-det-jag-tror-knappt-mina-ögon".

3. Peka i trapphuset bakom dem och utbrist "Nämen, är det inte Jesus som står därborta!!".

4. När de vänder sig om för att titta, dra igen dörren och regla den.

 

mvh

Ant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De hade ju för ett tag sen en tidning som hette "vakna" (vet inte om de har kvar den), iallafall, de knackade på dörren och höll upp tidningen för min farsa och sa de vanliga jadajadajadajadajada. Farsan kollade på tidningen och sa: Klockan är 5 på kvällen men ni får gärna komma förbi imorgon och väcka mig vid halv sju.

 

Dem tittade på varandra medans farsan sakta stängde dörren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De hade ju för ett tag sen en tidning som hette "vakna" (vet inte om de har kvar den), iallafall, de knackade på dörren och höll upp tidningen för min farsa och sa de vanliga jadajadajadajadajada. Farsan kollade på tidningen och sa: Klockan är 5 på kvällen men ni får gärna komma förbi imorgon och väcka mig vid halv sju.

 

Dem tittade på varandra medans farsan sakta stängde dörren.

 

Världsklass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte öppnat dörren de gånger de har hälsat på, men jag har allvarligt funderat på att öppna i raffset, pumps och läderkeps nästa gång och säga att jag inte har tid med dem just nu för jag är mitt uppe i en porrfilmsinspelning. Fast det skulle väl bara leta till att de samlas i stora grupper utanför och sjunger psalmer för att driva ut demonerna så det är kanske ingen hit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De hade ju för ett tag sen en tidning som hette "vakna" (vet inte om de har kvar den), iallafall, de knackade på dörren och höll upp tidningen för min farsa och sa de vanliga jadajadajadajadajada. Farsan kollade på tidningen och sa: Klockan är 5 på kvällen men ni får gärna komma förbi imorgon och väcka mig vid halv sju.

 

Dem tittade på varandra medans farsan sakta stängde dörren.

 

Haha helt underbart klockrent:-D

 

De kör fortfarande med tidningen Vakna, jag tog faktiskt emot den mot löfte om att de aldrig ska återvända.

 

I tidningen står det bla om vad man ska göra om man är homosexuell, hur man ska komma över dessa tankar och be till Jehova om stöd.

 

Det bästa var dock:

 

I nästa nummer: Vad gör jag om någon vill ha sex med mig?

 

Ja vad gör man då? Ber man till Jehova om stöd för en lyckad sexuell ak i missionärsställningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
När jag eller min fru ser dem komma närmare oss hus för hus skyndar någon av oss att ta på sig en prästskjorta (min fru är präst). Då brukar de inte vara så sugna på att försöka konvertera oss.

 

Låter som nästnöten....att breda ut en matta på kökstrappan, vända sig mot Mecka och sedan framföra Robert Gustavssons hyllning till spårvagnen ur "Grogg" är nog ännu bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som nästnöten....att breda ut en matta på kökstrappan, vända sig mot Mecka och sedan framföra Robert Gustavssons hyllning till spårvagnen ur "Grogg" är nog ännu bättre.

 

funkar inte alltid. en vän testade genom en del religioner men de ville in och snacka och kom senare tillbaka. Slutligen spelade han galen och påstod att han själv var gud. Då gick de fort och kom aldrig tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...