Gå till innehåll

Jehovas besök!


adde_snoppskalle

Recommended Posts

Låg i min fina, sköna soffa och höll som bäst på med lite gangster relaterade mord i GTA: San Andreas, när det plingar på dörren. Släpar mig motvilligt upp ur soffan och går ner en våning för att öppna dörren.

 

Möts av två män i 40 års åldern...Anar direkt vad det hela handlar om.

 

-Hej vi kommer från Jehovas vittnen...bla bla bla bla bla.

 

För att göra en lång historia kort; Jag tvingas in i en 30 minuters lång teologisk diskussion. Att det ska vara så svårt att respektera att ett nej är ett nej!

 

Men jag håller god ton, och svara på deras frågor, och gillrar fällor för dem. Då de ej kan svara på frågorna, säger dom istället: "Endast Gud kan avgöra det..." eller "Endast Gud kan svara på det."

 

Tack och lov insåg till sist att dom inte hade nånting att hämta i detta hus, och gick sin väg.

 

Det jag undrar, vad gör ni för att slippa dessa besökare på ett fint sätt? Smälla igen dörren räknas inte, och att bränna bibeln framför ögonen på dem som vissa gör tycker jag är att gå lite väl drastiskt tillväga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 147
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

eftersom jag har finsktklingande namn så brukar de skicka finsktalande jehovas och av någon anledning så kan de aldrig svensak så jag låtsas inte förstå någonting. Sen skickar de svenskar, då pratar jag finska med dem.

 

Varför hoppade jag av tyskan? :evil:

 

Jag kan skriva ner en text ni kan säga på tyska!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad ni än gör ta aldrig emot skrifter eller dylikt från dem. fick hembesök av 2st pojkar i 25års-ålders som snackade Amerikanska. tänkte, aja, låt höra vad de har att säga. de visade sig vara mormoner. jag visade upp mitt spritskåp, mina pokermarker och frågade om jag hade någon chans att komma till nivå 1 av deras himmelrike. det trodde de, men jag skulle få jobba hårdt för att sona mina synder. kanske jag får nöja mig med himmelrike nummer 2, det ska iaf vara mycket bättre än nr3=helvetet dit alla ni andra pokerspelare lär hamna.

 

för att bli av med den så tog jag emot deras bok och sa att jag skulle läsa den. BIG MISSTAKE. vad jag inte räknade var att de antecknade var jag bodde och har återvänt 3ggr och frågat hur det går med min läsning. boken är återvunnen iaf så kanske Buddha låter mig återfödas som en kaninhane i mitt nästa liv! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste ha hin håle stämplat på adresslappen eftersom de aldrig terroriserat mig. /ta i trä.

 

Däremot slaktade jag ett par mormoner förra sommaren (bildligt talat då).

 

Sen kan man ju alltid dra upp de fina bitarna ur gamla testamentet om vad man har rätt att göra när grannen beter sig illa. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner,

 

Varför inte bara säga: "Nej, tack. Jag är är ateist och är inte intresserad?". Hur svårt kan det vara.

 

Det var det jag gjorde. Då blev jag indragen i en diskussion om skapelsen, gud och lite annan smörja. Och att smälla igen dörren i det läget skulle väl i ett sånt läge kunna tolkas som att jag inte vet vad jag ska säga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och att smälla igen dörren i det läget skulle väl i ett sånt läge kunna tolkas som att jag inte vet vad jag ska säga?

 

Nej, inte det minsta. Varför diskutera med religiösa människor över huvud taget? Bevisen finns redan. Allt är klart. Det är över. Finito!

 

Haha ok, men det jag frågade efter var ett snällt sätt man kan säga det på. någon fin fras eller handling (smälla igen dörren räknas inte) som på en gång får dom att ge upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ok, men det jag frågade efter var ett snällt sätt man kan säga det på. någon fin fras eller handling (smälla igen dörren räknas inte) som på en gång får dom att ge upp.

 

Min åsikt är att det finaste sättet är att säga sin egen åsikt. Om man då är ateist, så säger man att man är ateist och om dessa människor har något uns av vett i ryggen så respekterar de det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ok, men det jag frågade efter var ett snällt sätt man kan säga det på. någon fin fras eller handling (smälla igen dörren räknas inte) som på en gång får dom att ge upp.

 

Min åsikt är att det finaste sättet är att säga sin egen åsikt. Om man då är ateist, så säger man att man är ateist och om dessa människor har något uns av vett i ryggen så respekterar de det.

 

Det är ju det de inte har...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor i en studentlägenhet och får flera gånger per år besök av diverse halleluja-människor. De har väl sett nån statistik att studenter ofta är deprimerade etc. och ser oss som lätta offer att värva. Jag brukar helt enkelt säga att jag inte är intresserad, de brukar respektera det. Har faktiskt inte råkat ut för någon riktigt påflugen "predikant" ännu.

 

En gång trodde jag att det var en tv-kontrollant som kom på besök, men insåg att jag hade fel då han ville ge mig "Vakttornet". Ett par dagar senare kom dock en riktig tv-kontrollant :(

 

Roligast var den gången det kom en gubbe med lustigt utseende som genast efter jag öppnade dörren högljutt ropade "Jeesus rakastaa sinua!!!" vilket betyder "Jesus älskar dig!!!" på svenska. Jag sa bara "hmm, ok" och stängde dörren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...