Gå till innehåll

NLT - Blir checkraisad med AA på ofarlig bräda

Lasse Kongo

Recommended Posts

NLT50, 10 spelare

Bakgrund: Har spelat ca en halvtimma. Har varit uppe mot Fi två ggr innan under denna session. Första gången med KK, han höjde till 2 (4BB) jag slog om till 5 och han la sig. Andra gången, jag har KK även denna handen: Fi höjer till 2, jag raisar honom till 5, Fi raisar till 10 och jag ställer in. Han visar AA och jag har förlorat ett inköp. Strax efter får jag AA i handen nedan. Inga fler spelare blandar sig in i leken.

Seat 7: Fi ( $102.10)

Seat 9: Lasse Kongo ( $49.30)

** Dealing down cards **

Dealt to Lasse Kongo [ As, Ah ]

Fi raises (2) to 2

Lasse Kongo raises (5) to 5 (mönstret känns bekant)

Fi calls (3)

** Dealing Flop ** : [ 5d, 4h, Jh ]

Fi checks.

Lasse Kongo bets (8)

Fi raises (16) to 16

Det är detta jag skulle vilja få lite synpunkter på. Vad gör jag här? Enkel fold? Allin?

/L-K

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver i topicen att brädan är ofarlig, jag skulle vilja säga att den är farlig. Finns ju både färgdrag och stegdrag ute.. men i detta fall skulle jag trycka på, finns ingen hand förutom JJ som är realistisk att slå dig på floppen. Han kan likagärna ha AJ alternativt färgdrag.. tryck på!

Länk till kommentar

NL50, 100BB-stackar, du har högsta överparet = all-in!

Utan en monsterread går det inte att lägga, även om du kanske torskar rätt ofta. Men du plussar i längden att ställa in med överpar på NL25 och NL50 förutsatt att du inte har djupare stack än 100BB. Att lägga överpar på så låg nivå (liksom KK preflop) är ett kraftigt tecken på "fancy play syndrome".

Länk till kommentar

Tack för era svar. Det som hände var att jag gick all-in och fi synade med sina JJ för ett floppat set.

Jag vet inte om det går att komma undan detta utan en monsterread. Att lägga sina AA här bara för att man blivit checkraisad känns ju oerhört vekt. Ett alternativ kunde ju vara att återhöja fi:s checkraise men det gör ju att jag blir comittad så då är det ju lika bra att smälla in degen. Det som stör mig mest är att han checkraisar, han ger mig ju verkligen chansen att lägga mig. Hade han betat, jag höjt och han ställt in hade jag ju synat.

/L-K

Länk till kommentar