Djens Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 POOOOTT! CR allin är iofs inte fel heller...men jag är ändå gladast om han lägger sig direkt.
rilleg Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 om jag har förstått det rätt så får jag inte svara på dina omaha quiz frågor va?
rilleg Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 Men om floppen vore: Då ger mig en snabb huvudräkning att jag har ett EV på 51% mot AAxx och jag försöker gå all in på floppen. Men jag skulle hellre sticka en gaffel i låret än att reraisa pre med den handen.[/quote]
Othello Postad 9 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2006 om jag har förstått det rätt så får jag inte svara på dina omaha quiz frågor va? Hahaha. Jodå. Men du verkligen vill chocka mig, skriv check/fold.
Othello Postad 9 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2006 Men om floppen vore: Då ger mig en snabb huvudräkning att jag har ett EV på 51% mot AAxx och jag försöker gå all in på floppen. Men jag skulle hellre sticka en gaffel i låret än att reraisa pre med den handen. (Snyggade bara till citeringen.)
rilleg Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 mitt tips är att check folda floppen.. va ska han ha liksom?
XoteR Postad 9 Juni , 2006 Rapport Postad 9 Juni , 2006 [OT] Liten Othello fråga. Hur många drag framåt är bra att klara av att tänka? [/OT] Edit: Kanske inte säger räkna drag framåt, aja hoppas du förstår vad jag menar
Othello Postad 10 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2006 Hur många drag framåt är bra att klara av att tänka? Som alltid, "Det beror på". Svårast är runt drag 15-20, men då spelar de flesta toppspelarna fortfarande öppningen från minnet ändå. I min avatar är det 21 drag kvar där en rätt tydlig sekvens vinner åt svart (det är vits tur att spela på bilden). Se hur långt du kommer utan att använda ett program. För mer detaljerad othellodiskussion, dega in er nötbrynare (browser) till: http://www.reversi.se http://www.othello.nu http://www.othello.dk Blip.se är ett populärt ställe att spela lite på också, spela gärna lite där. Bra för nybörjare. Lite som Svenska Spels pokersite antar jag. Har ni fler othellofrågor, tveka inte att skicka ett PM.
Othello Postad 10 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2006 Killen ställde pre två händer innan med AAxxds och förlorade, han höjde pre handen efter och "stal blinds", och min känsla säger att han tiltar. Party Poker Pot Limit Omaha Ring game Blinds: $2/$4 8 players Stack sizes: UTG: $175.35 UTG+1: $137.58 MP1: $287.20 MP2: $76 Hero: $394 Button: $111.40 SB: $149 BB: $400 Pre-flop: (8 players) Hero is CO with 4 folds, Hero raises to $14, Button raises to $48, 2 folds, Hero...
DanLar75 Postad 10 Juni , 2006 Rapport Postad 10 Juni , 2006 Solklar call. Tycker inte om höjning här pga den sunkinga sitsen du hamnar i mot AAxx med A på flop. Dock tycker jag handen är klart spelbar om du är beredd att trycka in allt om floppen kommer med flushdrag eller Kxxx. ÄNDRAD Sorry såg inte stacksizen, spelar mindre roll nu om du pushar eller bara synar eftersom du inte gärna kan lägga efter call.
rilleg Postad 10 Juni , 2006 Rapport Postad 10 Juni , 2006 en solklar fold, vi drar inte till några nötfärger och det luktar som det redan finns en kung ute, alltstå drar vi till en out, nej den här hade jag lagt varje dag i veckan! Killen ställde pre två händer innan med AAxxds och förlorade, han höjde pre handen efter och "stal blinds", och min känsla säger att han tiltar. Party Poker Pot Limit Omaha Ring game Blinds: $2/$4 8 players Stack sizes: UTG: $175.35 UTG+1: $137.58 MP1: $287.20 MP2: $76 Hero: $394 Button: $111.40 SB: $149 BB: $400 Pre-flop: (8 players) Hero is CO with 4 folds, Hero raises to $14, Button raises to $48, 2 folds, Hero...
Othello Postad 11 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2006 en solklar fold, vi drar inte till några nötfärger och det luktar som det redan finns en kung ute, alltstå drar vi till en out, nej den här hade jag lagt varje dag i veckan! Jag skall vara ärlig - jag har ingen aning om Rille skojar eller inte här. Rådet är rent tekniskt helt giltigt (undantaget "det luktar som det redan finns en kung ute") men jag har också sett Rille köra PPO och då fasen ställde han pre med sämre händer än den här ett par gånger Nåja, allt jag visste om hans hand var att han hade fyra kort. That's it. Han var, vad jag kunde se, grymt maskinerad och jag valde att sätta honom all-in. Mina flusher levde (och även kungarna), men han hade letat upp AAxxr den här gången så det blev ingen kärlek i den potten eftersom brädan var 6787x. Gällande min pseudohand med par+flushdraw så gav ju Filip halva svaret när han meddelade att man leder, om än marginellt, mot AAxx. Jag hade pga stackdjupet nog pottat direkt på floppen och försökt vinna där, men det är väl helt beroende på hur mycket varians man klarar av om man väljer att checkraisa eller bomba direkt. Jag hade för övrigt varit hemskt sugen på en checkraise. I övrigt: Fotbollstilt. Schysst väder. Jag har spelat c:a 400 händer 2/4 i helgen, marginellt plus där (~180). PokerStars beta där man kan ändra storleken på borden var rätt cool. Det finns en video ute på en kille som kör 24 SNGs samtidigt. 150Mb nedladdning. Jag var impad när Mauau körde 10 samtidigt igår...
rilleg Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 du ser , du förlora handen! då gjorde du fel som ställde han all in!
Mauau Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 du ser , du förlora handen! då gjorde du fel som ställde han all in! Vem sa att ironin var död?
XoteR Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 PokerStars beta där man kan ändra storleken på borden var rätt cool. Vart hittar man den?
Othello Postad 11 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2006 PokerStars beta där man kan ändra storleken på borden var rätt cool. Vart hittar man den? Här. Det finns även en tråd om den på PokerStars-delen av detta forum som kanske kan vara värd att läsa.
XoteR Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 PokerStars beta där man kan ändra storleken på borden var rätt cool. Vart hittar man den? Här. Det finns även en tråd om den på PokerStars-delen av detta forum som kanske kan vara värd att läsa. Haha, tack Ibland tänker man inte längre än vad näsan räcker
petla Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 Det finns en video ute på en kille som kör 24 SNGs samtidigt. 150Mb nedladdning. Jag var impad när Mauau körde 10 samtidigt igår... Fick ont i huvudet av att titta på bara.
Hjort Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 Är man skadad om man inte tycker att 24 sng simultant är så häftigt?
Mauau Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 Helt plötsligt dyker ord som kunnig, smart, välartikulerad, elitistisk och dryg upp i mitt huvud.
Emilio Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 Mauau LOL Förövrigt fattar jag inte varför han spelar 24 SNG. Ingen vettig människa kan ta normala beslut med den pressen. Jag blir blockad i skallen om jag spelar för många. Har klarat 9-10 stycken NL25 bord men där är det ju i princip skitlätta beslut. Jag blev helt stressad bara av att se filmen, hann inté se vad han gjorde för fem öre.
Hjort Postad 11 Juni , 2006 Rapport Postad 11 Juni , 2006 Fan, man vill ju verkligen busta det dryga fanskapet. Någon som lyckades se vilken nivå han lirade på?
Othello Postad 11 Juni , 2006 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2006 Fan, man vill ju verkligen busta det dryga fanskapet. Någon som lyckades se vilken nivå han lirade på? Han hade 389 eller 399 dollar på kontot och sade vid något tillfälle att han inte kunde starta fler pga att han inte hade tillräckligt med pengar. Det gör att man kan anta att han spelar 15+1 (turbo) och/eller några 22or. "...and I was BANKING!"
Recommended Posts