Gå till innehåll

Othello - Tackar för sig för en tid framöver.


Othello

Recommended Posts

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har alltid stats-fliken uppe på Pokerstars då jag ofta snackar på MSN och då råkar skriva kommentarer i Stars chattfönster som ser ut som "as jdf hgj" om jag inte aktar mig. Så för enkelhetens skull har jag statsfliken vald istället för chatten.

 

Sorry att jag donkade ut dig där i vårt SB/BB-battle. Riggat att båda floppar tvåpar från blindsen. Sedan hade jag inte vett vare sig vinna eller ens komma ITM i turneringen, det var nästan pinsammast av allt. :oops:

 

Uppdatering på SNG-resultatet: 5-6-2 av vad som nu är 18 spelade. Det gick utför snabbt idag, med endast en andraplats. Tilt. Dubbelt tilt eftersom jag fick spö av Cassano HU i den jag kom tvåa i. Nu är jag hans bitch i en vecka. Jag skyller på att jag satt på jobbet och programmerade på andra skärmen under SNGn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde ett gäng NLT-SNGs (även känt som "Push it Win it Ship It Holla Holdem") på 25+2 och 55+5-nivån under gårdagskvällen. Resultatet blev att jag får vänta med min "Skall jag bli proffs?"-trolling ett tag till då min fina stat-line raskt sabbades. Darn. Kvällen avslutades med att jag blev shortstack-hit'n'runnad på ett PLO-bord, så den var inte idealisk på något sätt.

 

Jag klarade dock av första banan i Megaman X som jag köpt till PSPn dagen innan (oldschool-spel for the win, yeah!) innan jag lade mig, så jag avrundade dagen med en fin känsla av att verkligen ha åstadkommit något i alla fall.

 

Så, hur var er dag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Old school games allt the way m8..

 

They dont makeem as they used to kommentaren kommer upp i skallen helt plötsligt. Jag känner att jag börjar bli gammal buhu..

 

Annars så har dagen varit "suger jag hinner inte med det jag ska göra stressar upp mig pga detta dag"

 

tjipp kompis..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många inköp vill du ha för en nivå för att du ska känna dig trygg och harmonisk när du spelar? Siktar du på att gå upp i nivå så fort du jobbat upp rullen lite?

 

Jag är också en Omaha-spelare på i stort sett samma nivå som du kör nu (1/2). Jag har dock långt över 100 inköp och vågar knappt gå upp ;) Är för feg helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många inköp vill du ha för en nivå för att du ska känna dig trygg och harmonisk när du spelar? Siktar du på att gå upp i nivå så fort du jobbat upp rullen lite?

 

Jag är också en Omaha-spelare på i stort sett samma nivå som du kör nu (1/2). Jag har dock långt över 100 inköp och vågar knappt gå upp ;) Är för feg helt enkelt.

 

Jag har ju ett arbete och är inte beroende av pokern på något sätt så mitt mål är främst "Jag vill vinna för att jag är tävlingsinriktad" mer än "Jag vill vinna för att jag behöver pengarna". Det gör att jag är rätt avslappnad med bankrullekrav men ändå försöker hålla mig över minst över 30 inköp (jag har dock mer) på en nivå.

 

Jag vet inte något om din spelstil (fast vi kanske spelat mot varandra, om du har lust kan du ju hojta via PM i sådana fall) eller situation så jag kan inte säga bu elller bä om 100 inköp. På PLO-forumet på 2+2 är dock 100 gränsen för "shouldn't have to move down" (EDIT: Vilket jag genom att läsa gamla inlägg av dig vet att du vet) så om du har Omaha som främsta inkomstkälla så låter det konservativt och bra. Är du konsekvent vinnare kanske du vill flytta upp dock. 50 inköp anses ju vara vad man bör ha för en nivå när man spelar PLO och jag är fullt benägen att hålla med. Är man van vid att pusha även marginella fördelar i hopp om att fold equity och potodds i stort skall ge en ytterligare vinst i längden så får man ju acceptera större svängningar.

 

Jag själv kör som sagt lite mer avslappnat än 50 inköp, men jag spelar inte särskilt mycket heller (c:a 3-4000 händer per månad). Jag har ungefär var tredje månad ett kluster av riktiga skitdagar när inget fungerar och jag tappar c:a 10-12 inköp (ni vet, inga 60/40-lägen håller upp, inga 40/60-lägen träffar när man gör de där "måste-synerna" för att man har fått korrekta odds och självklart inte träffar, etc), och vid de tillfällena är jag glad för att jag följer någon slags bankrullekrav.

 

Jag har precis haft de skitdagarna nu igen (back c:a 10 inköp), därav att jag tar ett break och spelar lite donkaments istället så jag får upp spelglädjen igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste just igenom ovanstående inlägg och mer ruttet skrivspråk får man leta länge efter. Ostrukturerat, dålig meningsuppbyggnad och knappt svar på frågan. Så jag låter det stå kvar som ett epos över min skriftliga inkompetens.

 

Fan.

 

Som Parre hade sagt.

 

Det här är inte min vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra uttömmande svar.

 

Du har ju helt klart rätt i att vi har lite olika förutsättningar då du har ett jobb och jag är en ung dekadent pokergrindare :-o Jag vill ju verkligen inte förlora min bankrulle då det skulle innebära en smärre katastrof (arbetsförmedlingen verkar inte vara en trevlig plats) för mig. 8-)

 

Du har nog rätt i att jag borde börja prova lite mer på de lite högre nivåerna och få in känslan för hur det spelas där. Behöver ju knappast stanna där om jag torskar av ett par inköp. Vill dock inte riskera för mycket då jag plockar ut en "lön" från rullen varje månad, vilket tär på den lite grann. Kombinerat med en tilt på säg PLO$500 och det skulle kunna göra ont i lädret.

 

Angående min spelstil så går det i perioder hur liberal jag är preflop ( ;) ) men post flop är jag alltid rätt hård och tverkar inte att skicka in keramiken om jag luktar mig till svaghet eller har ett bra drag. :P

 

Använder du MSN eller dylikt program? Vore kul att snacka lite Omaha-strategi nån gång.

 

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj, vilket donkmove jag gjorde innan jag gick till jobbet. Jag...äh, jag vill inte berätta vad jag gjorde. Jag missade mitt drag i alla fall och förlorade ett inköp på det. Och DET VAR FAN RÄTT ÅT MIG. Tekniskt sett hade jag iofs odds för tomtesynen (trevägspott, 30 döda dollar och 70 från en shortstack som var all-in) och alla mina 14 outs var live...men hela handen var så skabbigt spelat att jag aldrig kommer visa upp den. Detta var dock 7 minuter efter att barnen väckt mig (klockan 06:30) så jag får väl skylla på att jag var trött eller något. Vi säger så va? Schysst. Tack.

 

Sedan hittade jag ett bord på 1/2 där jag kunde spela HU mot en kille. Tyvärr drog han efter att jag vunnit de sju första potterna (...) varvid jag letade upp ett bord med tre spelare på på 0.5/1 och klev in och ägde upp det för +180 på 15 minuter samtidigt som jag lyckades ta hem några småpotter på fullring 1/2-bordet som jag körde. +60 dollar och ett skamligt donkmove innan frukost. Blandade känslor inför dagen med andra ord.

 

 

Ni som inte hittat något vanligt sommarjobb och valt att spela poker istället, lycka till idag. Ni som har ett vanligt sommarjobb och önskar ni kunde spelar poker istället, minns vad gdaily sade till mig innan Eurosportsändningen i lördags:

 

"Jag har nog aldrig haft så tråkigt som när jag spelade poker för att få extrapengar under studietiden."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktig update: Klockan är 17:03 och Djens är berusad. Stavningen är på plats, vi förväntar oss många lysande inlägg under kvällen ifrån honom.

 

Här är ett axplock från MSN när Cassano bjöd in mig till delad konversation...

 

Dj€n$ säger:

WTTFFF!

ni vill bar asltratta åt min fyklla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagboken kommer ta sommarledigt!

 

Det kommer att komma inlägg då och då, men inte med någon större regelbundenhet. Jag lämnar er med dagens jätteredraw där jag fick tillbaka det fisken vann av mig tidigare.

 

Poker Stars

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $260.35

CO: $58.70

Button: $91.20

Hero: $262.90

BB: $379.80

 

Pre-flop: (5 players) Hero is SB with :6s::4c::7c::8s:

UTG raises to $7, 2 folds, Hero calls, BB folds.

 

Flop: :6d::3c::5d: ($16, 2 players)

Hero checks, UTG bets $10, Hero raises to $45.2, UTG calls. <-Donkey, släpp flushdraget någon gång då...

 

Turn: :6c: ($106.4, 2 players)

Hero checks, UTG checks. <-Fick för mig att testa dubbla checkraise-movet då jag trodde han skulle bluffa alla scarecards. Tilt att han inte bettade, jag vet ju exakt vad han har.

 

River: :7h: ($106.4, 2 players)

Hero bets $104.4, UTG calls. <-Han är synstation, jag vet inte om han kommer syna här, men vi kan ju ta en rövare.

 

Results:

Final pot: $315.2

UTG mucked :Ad::9s::9d::8d: <-Hoho, rivern var absolut bästa möjliga kort för mig. Så detaljerad var ju inte min read att jag insåg att han hade stegen.

 

Ha en trevlig sommar alla, jag återkommer med mer eller mindre dagliga uppdateringar i mitten på Augusti. Däremellan kommer det att stickas in sporadiska hit'n'run-inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några mer eller mindre unika saker inträffade i den här handen:

 

1 - Jag vann för andra gången någonsin med AAKK (en hand som annars bara ger mig skit).

2 - Jag vann för första gången på tre veckor en pott när Cassano railade.

3 - Jag limp-reraisade som en typisk PLO-donk, något jag inte gjort...någonsin (tror jag).

 

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

9 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $187.10

Hero: $203.50

MP1: $164.43

MP2: $247.84

MP3: $49.30

CO: $108.55

Button: $67.50

SB: $313.66

BB: $168.92

 

Pre-flop: (9 players) Hero is UTG+1 with :Kc::Kd::Ah::Ad:

UTG folds, Hero calls, MP1 calls, MP2 folds, MP3 raises to $8, CO calls, Button calls, 2 folds, Hero raises to $47, 3 folds, Button raises all-in $67.5, Hero calls.

 

Flop: :2h::2s::3d: ($156, 1 player + 1 all-in - Main pot: $156)

Turn: :2d: ($156, 1 player + 1 all-in - Main pot: $156)

River: :6d: ($156, 1 player + 1 all-in - Main pot: $156)

 

Results:

Final pot: $156

Button balance 0 lost 67.50 :5s::8h::6s::9h:

Hero balance 289 bet 67.50 collected 153 net 85.50 :Kc::Kd::Ah::Ad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att hålla mig ifrån dagboken, men det blir inga "riktiga" inlägg förrens semestern är över.

 

Det här verkar hända dagligen på Party:

 

Happy_Camper: that hand with the two full houses, why didn't I get low?

johnnydp: high only

johnnydp: not high low

Happy_Camper: I had 4 5 6 7 8 that is a low

Happy_Camper: actually 2 4 5 78

Happy_Camper: look at the hand history

johnnydp: it's high only NOT HI/LOW

Happy_Camper: oh man

Happy_Camper: you have to be kidding me

Happy_Camper: I'm stupid

Happy_Camper: I've been playing hi low all this time

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här verkar hända dagligen på Party:

 

Happy_Camper: that hand with the two full houses, why didn't I get low?

johnnydp: high only

 

Fast omvända måste ju vara vanligare. Något som är kul är ju när man spelar fel spel och ändå lyckas dra ut. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant, jag var nästan sugen på att bara syna och gå för overcalls på turnen då MP2 är en jättedonk som troligen hänger med om det inte kostar för mycket. Jag valde dock frirullen på Button istället (som självklart inte kom).

 

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $2/$4

10 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $199.80

UTG+1: $292.70

UTG+2: $477.80

Hero: $390

MP2: $1044.60

MP3: $1202.20

CO: $699.45

Button: $349.20

SB: $196

BB: $386

 

Pre-flop: (10 players) Hero is MP1 with :Kh::9s::9h::Ah:

3 folds, Hero calls, MP2 calls, MP3 folds, CO calls, Button calls, SB folds, BB checks.

 

Flop: :9d::Jc::Qs: ($22, 5 players)

BB checks, Hero checks, MP2 checks, CO checks, Button checks.

 

Turn: :Th: ($22, 5 players)

BB folds, Hero bets $20.9, MP2 calls, CO calls, Button raises to $125.4, Hero raises all-in $365.1, 2 folds, Button calls all-in $219.8.

Uncalled bets: $40.8 returned to Hero.

 

River: :3c: ($754.2, 0 player + 2 all-in - Main pot: $754.2)

 

 

Results:

Final pot: $754.2

Button shows Qc 5d Ac Kd

Hero shows Kh 9s 9h Ah

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte först limpa och slå om eftersom alla på BB har ett jäkla ticks om att höja om SB limpar och vi är HU (likadant på SB, sitter jag på BB och det är foldat till SB så höjer SB 9 ggr av 10, och jag synar 10 ggr av 10 - det är galet profitabelt), men sedan insåg jag att jag skottade och inte ville eskalera potten utom all kontroll trots den magnifika starthanden. Och så tycker jag ju att endast tomtar limp-reraisar preflop ur position utan att få in mycket av stacken, så jag avstod.

 

Turnbluffen hjälpte självklart inte, men rivern: Profit!

 

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $3/$6

7 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $163.50

UTG+1: $186.11

MP1: $888.47

CO: $1820.24

Button: $1654

Hero: $600

BB: $1024.26

 

Pre-flop: (7 players) Hero is SB with :As::Ac::Jh::Jc:

5 folds, Hero calls, BB raises to $12, Hero calls.

 

Flop: :Ts::3c::Js: ($34.2, 2 players)

Hero checks, BB bets $34.2, Hero raises to $136.8, BB calls.

 

Turn: :8s: ($306.6, 2 players)

Hero bets $306.6, BB calls.

 

River: :3h: ($919.8, 2 players)

Hero raises all-in $138.6, BB calls.

 

Results:

Final pot: $1197

Hero shows As Ac Jh Jc

BB shows Tc Qs Qc Th

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en intressant intervju med Chip Reese på The Circuit (post H.O.R.S.E-vinsten). Del två är på gång. Rekommenderas varmt!

 

(Jag sätter igång och räknar minuterna tills intervjun dyker upp i en egen tråd via cut'n'paste...det börjar närma sig tvåsiffrigt antal sådana nu. Min läsekrets på tre personer blir svårare och svårare att behålla när de kan få sin fix av mer eller mindre fåniga länkar utan att läsa här.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...