Gå till innehåll

Othello - Tackar för sig för en tid framöver.


Othello

Recommended Posts

Min läsekrets på tre personer blir svårare och svårare att behålla när de kan få sin fix av mer eller mindre fåniga länkar utan att läsa här.

The Circuit är allt annat än fånigt, jag har blivit helt såld på den. Den bästa podcasten just nu när Spanarna har sommaruppehåll. Åtminstone i min ipod.

 

Sen är jag övertygad om att du har en ganska stor läsekrets, dock är din posta-inlägg-i-din-dagbok-krets garanterat mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så charmiga ni är, tackar! :D

 

Jag och djens skottade just 10/20 genom att sätta oss med ett fiskinköp på 500 (250 dollar var). Vi dubblade genom bottom set+lågt färgdrag som köpte ut den färdiga stegen på rivern (brädan parade och vi vann med kåken) samt vann en pott osynat på floppen när vi (mestadels jag) inte hade riktigt med is i magen för att floata top set i A på A79r floppen. Efter detta tog vi telefonkontakt och missade ett par floppar tills vi var nere på c:a 1000 och då gamblade mot vad vi tippade var ett par i ess med bottom tvåpar och hålpipa. Grymt EV när vi ställde!

 

http://twodimes.net/h/?z=1838210

pokenum -o ac ad qd qh - 7c 4s 5s 3c -- 3s 4d kh

Omaha Hi: 820 enumerated boards containing 3s 4d Kh

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Ac Ad Qd Qh 266 32.44 554 67.56 0 0.00 0.324

5s 4s 7c 3c 554 67.56 266 32.44 0 0.00 0.676

 

Bottom tvåpar stod och vi var uppe över 2k. Goda tider! Sedan synade vi en höjning preflop med ATTx och floppade AAT. Pengar åkte in på turnen när vi fortfarande hade nöten och vi var jätteglada när rivern blankade. Tills vi såg att det var split pott och vi hade blivit jättefrirullade av två överkort och en potentiell str8flush från vår motståndare. Efter detta insåg vi att dagen fick ta ett slut efter c:a två timmars skottande. Kul var det i alla fall och slutresultatet på 801 dollar var är inte fy skam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vilket donk...ehm...supermove! Är jag en fisk farbror othello? :)

 

***** Hand History for Game 4764932431 *****

$600 PL Omaha - Wednesday, July 19, 22:01:49 ET 2006

Table Cling Tight (No DP) (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 4: Djens222 ( $1420.35 )

Seat 5: Hammer11112 ( $572.15 )

Seat 9: dirkdiggler8 ( $621.75 )

Seat 10: Ryu____ ( $648.50 )

Seat 1: bibidel ( $625.20 )

Seat 3: gardensnake4 ( $686.36 )

Seat 6: destiny6 ( $709.44 )

Seat 8: miroz ( $275 )

Seat 2: MMMIII ( $300 )

Seat 7: Lay_Low ( $250.86 )

bibidel posts small blind [$3].

MMMIII posts big blind [$6].

Lay_Low posts big blind [$6].

** Dealing down cards **

Dealt to Djens222 [ Jc Ts Qh Ks ]

gardensnake4 calls [$6].

Djens222 calls [$6].

Hammer11112 folds.

destiny6 folds.

Lay_Low checks.

miroz folds.

dirkdiggler8 calls [$6].

Ryu____ raises [$18].

bibidel folds.

MMMIII calls [$12].

gardensnake4 calls [$12].

Djens222 raises [$99].

Lay_Low folds.

dirkdiggler8 calls [$99].

Ryu____ calls [$87].

MMMIII calls [$87].

gardensnake4 folds.

** Dealing Flop ** [ Ad, 5h, Tc ]

MMMIII checks.

Djens222 bets [$444].

dirkdiggler8 folds.

Ryu____ folds.

MMMIII is all-In [$195]

** Dealing Turn ** [ 9h ]

** Dealing River ** [ Jh ]

Djens222 shows [ Jc, Ts, Qh, Ks ] a straight, ten to ace.

MMMIII doesn't show [ Th, Td, Qs, Jd ] three of a kind, tens.

Djens222 wins $249 from side pot #1 with a straight, ten to ace.

Djens222 wins $834 from the main pot with a straight, ten to ace.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har som sagt inte läst igenom hela dagboken, spelar du överhuvudtaget Omaha hi/lo?

 

Endast när jag sätter mig på fel bord och scoopar en pott (vilket jag gjorde när jag testade hur svårt det skulle vara att spela 10 bord samtidigt på två skärmar - uppenbarligen var det för svårt).

 

För hi/lo rekommenderar jag att du rotar fram Mauaus gamla dagbok eller Wintermutes blog som jag länkade till för några dagar sedan.

 

Vi slänger på en deja-länk till Wintermute för att snabba upp processen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för infon, även Mauau's dagbok verkar välskriven.

 

Och tack vare din dagbok blir det nu lika mycket hög som hög/låg omaha. Kanske jag kommer till Stars en vacker dag och donerar lite pengar till dig, dvs när jag har grindat mig upp från 0,5/1 nivå på SvS häh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efterdiskussionen till den här handen är lite lustig. Fisken klagar och grindern som jag dubblade mot försvarar mig. Jag kanske är fisklistad av grindern och han försöker hålla mig på gott humör? Jag blir lika orolig av sånt här som av en limp UTG på finalbordet i en turnering. Personligen anser jag att handen spelade sig själv hela vägen.

 

(Konvertern bråkar med mig, håll tillgodo med lite hemmagjorda tillägg)

 

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: TheAmateur1 ( $182.50 )

Seat 3: Grindern ( $625.75 )

Seat 4: bestlucky88 ( $364.25 )

Seat 5: arthurjw ( $261.46 )

Seat 6: Fisk ( $341.77 )

Seat 7: ohmyduodenum ( $459.80 )

Seat 8: damjorda ( $234.77 )

Seat 9: Mai_Mitang ( $46.60 )

Seat 10: ooheynow ( $152.20 )

Seat 1: Hero ( $200 )

diamonds410 posts small blind [$1].

damjorda posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero at MP1 :5d::Kd::Jc::Ac:

Mai_Mitang folds.

ooheynow folds.

Hero raises [$7].

TheAmateur1 folds.

Grindern calls [$7].

bestlucky88 folds.

arthurjw folds.

Fisk folds.

damjorda folds.

** Dealing Flop ** :7c::3d::Td:

Hero bets [$16.15].

Grindern calls [$16.15].

** Dealing Turn ** :Qh:

Hero bets [$46.85].

Grindern raises [$187.40].

Hero is all-In.

** Dealing River ** :Ks:

Grindern shows :2h::6d::Jh::Jd: a pair of jacks.

Hero shows :5d::Kd::Jc::Ac: a straight, ten to ace.

Grindern wins $10.55 from side pot #1 with a pair of jacks.

Hero wins $400 from the main pot with a straight, ten to ace.

 

Fisk: did that just happen

damjorda: did what happen

Fisk: He bet with nothing....bet with nothing again...got raised..called with nothing...then hit runner runner straight

Grindern: he called with a wrap draw and a flush draw

Grindern: you are a fu.cking idiot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du förklara lite hur du tänker i handen, för en som inte kan något om PLO? Ditt bet på floppen är en vanlig continuation bet antar jag? Där har du väl bara färgdraget. På turn får du wrappen, blir det typ 15-16 outs eller nåt sånt? Verkar väldigt aggressivt att potta och sen syna all-in med 30% chans att vinna, givet att färgdraget lever?

 

Edit: Grindern spelar väl inte så bra eller? Par i knektar och kasst färgdrag skulle inte jag pusha iaf. Fast jag e iofs nutpeddlare :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du förklara lite hur du tänker i handen, för en som inte kan något om PLO? Ditt bet på floppen är en vanlig continuation bet antar jag? Där har du väl bara färgdraget. På turn får du wrappen, blir det typ 15-16 outs eller nåt sånt? Verkar väldigt aggressivt att potta och sen syna all-in med 30% chans att vinna, givet att färgdraget lever?

 

Edit: Grindern spelar väl inte så bra eller? Par i knektar och kasst färgdrag skulle inte jag pusha iaf. Fast jag e iofs nutpeddlare :-)

 

pokenum -o ac jc kd 5d - jd 6d jh 2h -- 7c 3d td qh

Omaha Hi: 40 enumerated boards containing 7c Td 3d Qh

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Ac Jc Kd 5d 16 40.00 24 60.00 0 0.00 0.400

Jd 6d Jh 2h 24 60.00 16 40.00 0 0.00 0.600

 

På turn synar Othello ca 140 för att vinna 250, dvs. pottodds på ca 1 mot 1,8 och han har oddsen 1 mot 1,5 att vinna, så synen på turn är inget att diskutera om jag inte räknat fel. Resten skulle jag också spelat likadant, i teorin, och kanske i praktiken också.

 

Grindern måste tycka att Othello är en fisk. Annars skriver man väl inte så, såvida inte han och Fisk är ovänner sedan tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du förklara lite hur du tänker i handen, för en som inte kan något om PLO?

 

Vanligt CB på floppen. Jag träffar ju hyfsat i alla fall (man kan ju inte utgå ifrån att han har A-höga flushdraget, top set eller 789T varje gång...)

 

På turnen kan man mycket väl checksyna, men jag vet att den här killen kan spela och oavsett hand kommer betta hem potten på rivern om jag missar och jag föredrar att sätta press på honom eftersom jag höjde preflop. Jag vill självklart att han skall lägga både på flop och turn (speciellt om han har A-höga flushdraget), och många tar en syn på floppen med dåliga tvåpar, top par, etc om de misstänker vanligt CB bara för att se om jag fortsätter pressa dem på turn (vilket jag inte alltid gör).

 

Det här draget är så bra att det inte gör så mycket om jag hamnar all in (60/40 till honom) på turnen, och det gör att jag lika gärna kan ta ledningen i handen och hoppas på lite fold equity. Med tanke på vad han hade borde han ju lagt sig också, så min tankegång var inte helt fel. 8-)

 

Sedan försöker han göra ett move genom att representera ett set som han trappat mig med, vilket inte är helt dumt om jag inte nu har den handen jag har med 16 outs (han har ju JJ som blockers). Sitter jag på ett naket flushdrag eller liknande så kommer jag ju att lägga här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindern måste tycka att Othello är en fisk. Annars skriver man väl inte så, såvida inte han och Fisk är ovänner sedan tidigare.

 

Damn...mitt rep är i fara. Tur jag skall till att byta nick på Party snart. :D

 

Fisken är dock rätt usel och tjatar alltid i chatten om en massa "utdragningar" när han själv varit vart underdog hela vägen, och jag kan tänka mig att de tampats med varandra tidigare.

 

(Fisken har -12PTBB/100 på 4k händer som jag har med honom. Därav att jag karakteriserar honom som fisk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom vi pratade draghänder igår, här är en annan från morgonsessionen när jag trots ett jättedrag på turnen mer spelar potoddsen än något annat:

 

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

10 players

 

Stack sizes:

Hero: $261.80

UTG+1: $194

UTG+2: $141.85

MP1: $433.26

MP2: $381.05

MP3: $194

CO: $182.80

Button: $211.11

SB: $92.50

BB: $195

 

Pre-flop: (10 players) Hero is UTG with :9h::7h::8s::As:

Hero calls (ok, kanske inte en greatest hit i min pokerkarriär att limpa in UTG), UTG+1 calls, UTG+2 folds, MP1 calls, MP2 calls, 2 folds, Button calls, SB calls, BB checks.

 

Flop: :4d::6s::7s: ($14, 7 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $13.3, UTG+1 calls, MP1 folds, MP2 calls, 3 folds.

 

Turn: :Ac: ($53.9, 3 players)

Hero checks, UTG+1 bets $51.25, MP2 folds, Hero calls.

 

River: :Th: ($156.4, 2 players)

Hero checks, UTG+1 bets $117.49, Hero raises all-in $195.25, UTG+1 calls all-in $9.96.

Uncalled bets: $67.8 returned to Hero.

 

Results:

Final pot: $411.3

UTG+1 shows 7c Ah 3d 5s

Hero shows 9h 7h 8s As

 

Galet flyt på morgonen förresten. Största potten jag förlorade backade jag sex dollar på och jag förlorade inte en pott där jag såg turnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...