Gå till innehåll

Othello - Tackar för sig för en tid framöver.


Othello

Recommended Posts

  • Svars 994
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Jag säger inget om vem det är, men en kille här på PF är +EV på Partys slots.

 

Han har tagit 200 dollar till 15k. Tre jackpots. Jag skojjar inte."

 

Helt Crazy..Skoj jag vet vem du eeeee :)

 

En annan provad blackjack på B2b backa rakt ut :)..

 

Sen när jag frågade hur duktig du vad så menade jag på schack :)

 

Vet ju att du är uber på Othello redan hahah..

 

Om du och jag skulle spela Othello skulle jag torska vid öppningen..Ungefär som att du och jag skulle spela snooker :)

 

så där ja.. stolthet restored! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 SM guld ('00, '01 och '03 (om ni undrar ställde jag inte upp '02))

3 blixt-SM guld ('01, '02 och '03)

2 SM silver ('99 och '04)

1 NM guld ('03)

2 NM silver ('99, '00)

Brons på Mind Sports Olympics i 10x10 rapid play ('00)

Femma på blixt-VM (5 min betänketid) ('00)

Femma på EM ('99)

 

:shock::shock::shock:

 

GL HF Mats :lol:

 

(tar bort minisizen för att kunna skryta lite åt dig.. ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi verkar vara marginellt vinnande spelare efter 2500 händer (8PTBB/100). 42/8/2.5. Han bluffade i position ett missat drag på rivern på andra bordet fem minuter tidigare och fick syn av en tomte som i princip spelade brädan och vann den potten med sitt pocketpar i J.

 

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

9 players

 

Stack sizes:

Hero: $197.60

UTG+1: $51.32

MP1: $99.80

MP2: $197.56

MP3: $81.60

CO: $203.01

Button: $130.66

SB: $518.72

BB: $448.32

 

Pre-flop: (9 players) Hero is UTG with :9c::Tc::7d::9d:

Hero calls, UTG+1 (poster) checks, MP1 folds, MP2 raises to $11, 2 folds, Button calls, SB calls, BB folds, Hero calls, UTG+1 folds.

 

Flop: :3s::9h::Ad: ($48, 4 players)

SB checks, Hero bets $30, MP2 calls, 2 folds.

 

Turn: :3c: ($108, 2 players)

Hero checks, MP2 bets $44.51, Hero...

 

Beslutet här är för resten av stacken. Synar jag här måste jag syna/ställa på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är lite jobbig, finns många som floatar essen för att få helt betalt av lägre set för hela inköpet. Jävligt effektivt för man tror inte på honom så mycket.

 

Men om han har visat att han kan bluffa förut så kan han väl sitta i princip med vad som helst och du måste syna, beror dock om han pottar med många händer preflop eller inte? 8% pfr är ju förmodligen inte bara AA så jag hade nog synat och låtit han bluffa nästa också isåfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är lite jobbig, finns många som floatar essen för att få helt betalt av lägre set för hela inköpet. Jävligt effektivt för man tror inte på honom så mycket.

 

Men om han har visat att han kan bluffa förut så kan han väl sitta i princip med vad som helst och du måste syna, beror dock om han pottar med många händer preflop eller inte? 8% pfr är ju förmodligen inte bara AA så jag hade nog synat och låtit han bluffa nästa också isåfall.

 

Hoho! Great minds, etc...

 

Turn: :3c: ($108, 2 players)

Hero checks, MP2 bets $44.51, Hero calls.

 

River: :6c: ($197.02, 2 players)

Hero checks, MP2 bets all-in $112.05, Hero calls.

 

Results:

Final pot: $421.12

Hero shows :9c::Tc::7d::9d:

MP2 doesn't show :Kc::Kh::Ah::Jc:

 

Extra bonus: Fast jag beslutade mig på turnen så stekte jag lite på rivern innan synen (jag började tveka lite, feg som jag är). När jag synade så muckade han inte korten direkt som han gjort innan, vilket tydde på att han kryssat ur automuck för att kunna visa bluffen om jag lade.

 

Dock var det en bra bluff av honom, och jag är inte säker på att jag gjort synen om jag inte haft statistiken synlig. Jag trodde faktiskt inte jag skulle ha någon nytta av PAHUD på PLO-fronten, men vid flera tillfällen har programmet visat sig användbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni vill testa era kvaliteter finns ett av världens bästa othelloprogram, WZebra, tillgängligt gratis på nätet. På sökdjup 16 skulle troligen programmet vinna VM, så det är tufft motstånd. För den som är intresserad av hur programmet är uppbyggt förklaras det på den här sidan.

Weee, jag vann efter typ 100 försök en match på nivå 1.. :D

Fick blodad tand! Vars kan man läsa om spelteori? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eurosportgrinden gick rätt hyfsat den här veckan i och med att vi gjorde en klar uppdelning innan programmet. Jag tog allt runtomkring, Ola kommenterade själva händerna och jag tog på mig rollen att ställa mer eller mindre dumma frågor till Ola. Jag tror vi hittade en hyfsad balans därigenom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eurosportgrinden gick rätt hyfsat den här veckan i och med att vi gjorde en klar uppdelning innan programmet. Jag tog allt runtomkring, Ola kommenterade själva händerna och jag tog på mig rollen att ställa mer eller mindre dumma frågor till Ola. Jag tror vi hittade en hyfsad balans därigenom.

 

Tänkte skriva ett inlägg om det, tänkte klaga lite på att du inte visste var bubblan var ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte skriva ett inlägg om det, tänkte klaga lite på att du inte visste var bubblan var ;)

 

Men tilta mig.

 

Jo, jag vet hur definitionen på bubblan ser ut - bara att jag ställer en fråga till Ola i programmet innebär således inte att jag inte vet svaret. Jag menar, i stort sätt alla pokerprogram visar fortfarande grafik i en minut som talar om hur handrankingen är...att få in taktiksnack om spelet kring bubblan får vi nog räkna som ett fall framåt.

 

Nu har jag inte sett programmet, och det finns en möjlighet att jag extendade bubblan till plats 42-43 när jag pratade om vilka som åkte ut och när, men jag hade fullt sjå med att hänga med bland de relativt snabba klippen så det får vi nog avskriva som en vanlig felsägning. Då är jag mer irriterad på att jag lyckades staka mig två gånger på de 5 första meningarna i programmet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappt något spel de senaste dagarna av den enkla orsaken att jag är jäkligt slut efter att ha jobbat över varje dag i två veckor. Kombinera det med det faktum att jag därigenom bara sett barnen en timma om dagen så ser ni orsaken till att jag tagit det lite lugnt. Nåväl.

 

Jag har en bra länk idag i alla fall. En kul topp 10-lista över det bästa och värsta som pokerboomen fört med sig. Den innehåller i sin tur ett antal länkar till andra diskussioner. Goda tider. Och den obligatoriska bilden på en kvinnlig pokerspelare (i det här fallet Jennifer Tilly).

 

För er som har mer än en laptop kan jag rekommendera ett program. Maxivista gör att ni kan använda den andra laptopen som extraskärm. Vilket fungerar förvånansvärt bra. Trialversion finns tillgänglig.

 

Jag har i alla fall hunnit med att göra ett riktigt kul "Vad skall han ha-lixom?"-spel när jag var shortstacked och inte hunnit reloada. Jag har ingen HH på den här datorn men jag hade c:a 80 i stacken (sista varvet, jag hann/orkade som sagt inte reloada) och fick 6789ss tilldelat och återhöjde preflop. Floppen kom AK7 med flushdraget för mig. En kille pottade och jag ställde in. Screw reads and the horse they rode in on! Han synade med A7xx. Turn T, river 9. Gjuten berating i chatten och jag fick tillfälle att svara med "What should you have like?" i bästa RilleG-stil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:heart:

 

 

Knappt något spel de senaste dagarna av den enkla orsaken att jag är jäkligt slut efter att ha jobbat över varje dag i två veckor. Kombinera det med det faktum att jag därigenom bara sett barnen en timma om dagen så ser ni orsaken till att jag tagit det lite lugnt. Nåväl.

 

Jag har en bra länk idag i alla fall. En kul topp 10-lista över det bästa och värsta som pokerboomen fört med sig. Den innehåller i sin tur ett antal länkar till andra diskussioner. Goda tider. Och den obligatoriska bilden på en kvinnlig pokerspelare (i det här fallet Jennifer Tilly).

 

För er som har fler laptops kan jag rekommendera ett program. Maxivista gör att ni kan använda den andra laptopen som extraskärm. Vilket fungerar förvånansvärt bra. Trialversion finns tillgänglig.

 

Jag har i alla fall hunnit med att göra ett riktigt kul "Vad skall han ha-lixom?"-spel när jag var shortstacked och inte hunnit reloada. Jag har ingen HH på den här datorn Jag hade c:a 80 i stacken (sista varvet, jag hann/orkade inte reloada) och fick 6789ss tilldelat och återhöjde preflop. Floppen kom AK7 med flushdraget för mig. En kille pottade och jag ställde in. Screw reads and the horse they rode in on! Han synade med A7xx. Turn T, river 9. Gjuten berating i chatten och jag fick tillfälle att svara med "What should you have like?" i bästa RilleG-stil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte skriva ett inlägg om det, tänkte klaga lite på att du inte visste var bubblan var ;)

 

Men tilta mig.

 

Jo, jag vet hur definitionen på bubblan ser ut - bara att jag ställer en fråga till Ola i programmet innebär således inte att jag inte vet svaret. Jag menar, i stort sätt alla pokerprogram visar fortfarande grafik i en minut som talar om hur handrankingen är...att få in taktiksnack om spelet kring bubblan får vi nog räkna som ett fall framåt.

 

Nu har jag inte sett programmet, och det finns en möjlighet att jag extendade bubblan till plats 42-43 när jag pratade om vilka som åkte ut och när, men jag hade fullt sjå med att hänga med bland de relativt snabba klippen så det får vi nog avskriva som en vanlig felsägning. Då är jag mer irriterad på att jag lyckades staka mig två gånger på de 5 första meningarna i programmet...

 

Haha, var mer lite ironi över mitt inlägg där. Klart jag vet att du vet vad bubblan är :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på mindre tilt inför den här handen utan att egentligen veta varför, det är orsaken till att jag synar preflophöjningen när jag sitter med skräpkort UTG. Floppen träffar mig så pass bra som man kan begära med tanke på vad jag har för kort.

 

Party Poker

Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $1/$2

9 players

 

Stack sizes:

Hero: $190.75

UTG+1: $72.90

MP1: $146.15

MP2: $191.25

MP3: $225.50

CO: $57

Button: $225.78

SB: $301.20

BB: $131.41

 

Pre-flop: (9 players) Hero is UTG with :7s::Ac::Qc::3d:

Hero calls, UTG+1 calls, MP1 folds, MP2 raises to $11, 3 folds, SB calls, BB calls, Hero calls, UTG+1 folds.

 

Flop: :3c::7h::5c: ($46, 4 players)

SB checks, BB bets $43.7, Hero...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...