Gå till innehåll

NLT - SH, AA blir nersynad till river?


kimsk05

Recommended Posts

Tja, Undrar om jag kunde ha spelat denna hand fel fel fel???

 

-NL 20SH

-jag sitter i sen position

 

-Tittar ner på AA

 

tre st innan mig synat

 

Höjer upp til 2$ (vet att de kan syna med skithänder så jag höjer anning mer än vad jag brukar) alla läger sig utom en.

 

Pott ca 4

 

 

Flop K J 6 eller nått lågt kort.

-Killen innan mig checkar jag betar 2 för att se hur jag ligger till, får syn.

 

Ok syn tp, 2 par stegdrag inget färgdrag ute. hmmm.

 

 

pott ca 9

 

Turn oviktigt kort 7 eller nått sånt. ok, fi checkar jag betar ut 10$ vill ta denna pot här och FI synar.

 

 

river Q

 

Fi checkar, jag checkar efter.

 

vad gör jag för fel i denna pott?

 

* RP och bort med resultat - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flop K J 6 eller nått lågt kort.

-Killen innan mig checkar jag betar 2 för att se hur jag ligger till, får syn.

Du betar väl inte för att se hur du ligger till utan för att få in mer pengar i potten när du med stor sannolikhet leder rejält. Ett hett tips kan vara att beta pot.

 

Antar att detta är ytterligare en bad beat historia... pf.se?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker absolut inte du ska betta rivern här men att du ska betta högre på flop håller jag med om. Bara för att det är låg nivå så betyder inte det att folk inte kan träffa bättre händer än top pair. Visst, det är troligare att få syn av top pair här om han är dålig men samtidigt så är det alldeles för stor chans att han ska ha tvåpar eller stege. Mycket stor chans att han ska ha tvåpar så som bordet ligger och antagligen skulle han check-syna rivern om det är det han har. Stege skulle han antagligen bettat med på rivern.

 

Vet inte hur Alve tänker men med tanke på att han synade din preflop raise och slår dig med händer som KQ, KJ, KT, QT, JJ, TT, 99 så tycker jag att du gör rätt i att checka bakom på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske var lite snabb men min erfarenhet säger att dom här passiva killarna på denna nivå som bara synar ner hela vägen kan lika gärna sitta på Q5o i detta läge. Dock en farlig bräda, håller jag med om. Som sagt kanske var lite snabb, skulle nog också checkat när rivern landat. Men är tveksam vilket som är mest +EV i detta läge.

Vad kall synar man 10xbb med pre-flop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kan sitta på Q5 men enligt mig är det mycket vanligare att de synar raises med händer som KJ, KT, QJ, QT osv. Dessutom är de flesta inte så otroligt dåliga att de skulle syna en all in på rivern här med ett dåligt top pair.

 

Det är i alla fall min uppfattning att de stora felen som görs på låga nivåer är att man spelar för passivt samt att man synar för mkt med drag. Inte att man synar stora bets på river. Självklart finns det undantag (ganska många på de allra lägsta nivåerna). Det finns en tendens på detta forum att överdriva hur dålig medelspelaren på låg nivå är. En del får det att framstå som att man kan spela i princip hur som helst och fortfarande vinna vilket inte var vad jag upplevde när jag började spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kan sitta på Q5 men enligt mig är det mycket vanligare att de synar raises med händer som KJ, KT, QJ, QT osv. Dessutom är de flesta inte så otroligt dåliga att de skulle syna en all in på rivern här med ett dåligt top pair.

 

Det är i alla fall min uppfattning att de stora felen som görs på låga nivåer är att man spelar för passivt samt att man synar för mkt med drag. Inte att man synar stora bets på river. Självklart finns det undantag (ganska många på de allra lägsta nivåerna). Det finns en tendens på detta forum att överdriva hur dålig medelspelaren på låg nivå är. En del får det att framstå som att man kan spela i princip hur som helst och fortfarande vinna vilket inte var vad jag upplevde när jag började spela.

Självklart är inte alla dåliga, men dom flest på denna nivå är fatikst inte så bra och övervärderar TP väldigt mycket. Just i detta fall var brädan iofs väldigt farlig i slutet. Poinera att en 2 som inte ger en tre färg kommer då skulle då jag krämat in en hel del till om stackarna skulle tillåta.
Att betta/checka river tycker jag beror väldigt mycket på stackdjup. Har du bara ett par BB kvar ska du absolut gå all in (dels för att du får syn av det mesta, dels för att han borde ha bettat du då måste syna om han slår dig). Med djupa stackar är det dock helt klart läge att checka bakom.
Dom har väl cirka $6 i en $28 om båda började med 100xbb.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En så här stor raise (10xbb) kan väl tänkas synas av en dålig spelare som sitter på AK-AJ, KQ-KJ, QJ-QT(?), TJs-T9s, AA-99. På rivern slår hero endast AK-AJ av alla dessa händer och han sitter på två ess själv vilket ytterligare minskar chansen att motståndaren sitter på en av dessa händer. Hur kan det då garanterat vara EV+ att gå all in? Vad hoppas du han ska syna med som vi slår då förutom kanske AK? K8 eller? För att det ska vara rätt att gå all in här ska motståndaren antingen lägga bättre händer (han lär väl inte lägga ett tvåpar här när han synat med hela vägen?) eller så ska vi ha bästa handen minst 50% av gångerna han synar.

 

Jag har mycket svårt att tro att när brädet ligger KQJ96 så ska vi slå hälften av de händer som vår motståndare kan tänkas syna med. Jag ser i princip bara en hand vi slår som en dålig spelare kan tänkas ta till river här och sedan syna ett ytterligare bet och det är AK. Annars finns det otroligt många händer som slår oss: KK-99, KQ, KJ, KT, QJ, QT, JTs, T9s.

Det finns helt enkelt inga TP, bad kicker, som spelare utom de allra allra sämsta skulle spela mot en raise, som inte blivit tvåpar eller stege på detta bräde. Att nån skulle spela K8, K7 eller K5 så här hör inte till det normala ens på denna nivå.

 

Någon som tycker att det är rätt att slänga in mer pengar på river här får gärna visa varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...