Snakebite Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Dealer: Game #2727242091 starts. Dealer: djets22 posts small blind [$0.50]. Dealer: BoRnToOlOsE posts big blind [$1]. Dealer: ** Dealing down cards ** Dealer: manorsouth folds. Dealer: deluxXxe raises [$4]. 10 10 Dealer: cschwim14 folds. Dealer: djets22 calls [$3.50]. Dealer: BoRnToOlOsE folds. Dealer: ** Dealing Flop ** [ 8d, 2d, 3s ] Dealer: djets22 checks. Dealer: deluxXxe bets [$4]. Dealer: djets22 raises [$10]. Dealer: deluxXxe calls [$6]. Dealer: ** Dealing Turn ** [ Kd ] Dealer: djets22 bets [$15]. Dealer: deluxXxe calls [$15]. Dealer: ** Dealing River ** [ 7h ] Dealer: djets22 bets [$40]. Hade ca 60$ kvar där.. Hur skulle ni gjort? Citera
Callahan Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Det är dags att kliva av enligt min åsikt. Tror inte det här är en bluff 30% av gångerna. Det är ok att syna på turn, men då med avsikt att checka/lägga river om du inte träffar. --- Callahan Citera
lagerhult Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 någon read på killen? verkar ju som om han betar för värde och inte är ute efter att bluffa så skulle nog kastat den då ja sätter honom på en triss Citera
nizze Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Ser ut som han träffade set på flop. Släng. Citera
rickie Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 ser ut som en rätt enkel fold. Inte många missade drag han kan ha direkt.. Citera
parre Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Den enda handen som han möjligtvis kan syna på flopp med och som nu blivit ett missat drag som han bluffar är typ A3 i ruter. Enkel fold. Citera
Snakebite Postad 17 September , 2005 Författare Rapport Postad 17 September , 2005 Varför enkel fold? Jag tänkte igenom detta noga.. Såg killen slowspela grymma träffar flera gånger för att slå om på turn och river. Har han setat 2 3 eller 8or så blir hans raise på flopen bara dåligt. Antingen sätter han mig på ett överpar och då kan han lika gärna låta mig betta ut även på turn. Annars har jag en missad flop tex A-K och då får han mig att kasta den då jag har table image som tight aggressive. Kändes sen som att han bara försökte bluffa hem potten. 40 betet kändes desperat och jag sätter han på bäst J-J, vilket jag enda anser som föga troligt. Citera
Lunkan88 Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Den enda handen som han möjligtvis kan syna på flopp med och som nu blivit ett missat drag som han bluffar är typ A3 i ruter. Enkel fold. A 3 har väl nöten redan på turn? Citera
Barf Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Varför enkel fold? Jag tänkte igenom detta noga.. Såg killen slowspela grymma träffar flera gånger för att slå om på turn och river. Har han setat 2 3 eller 8or så blir hans raise på flopen bara dåligt. Antingen sätter han mig på ett överpar och då kan han lika gärna låta mig betta ut även på turn. Annars har jag en missad flop tex A-K och då får han mig att kasta den då jag har table image som tight aggressive. Kändes sen som att han bara försökte bluffa hem potten. 40 betet kändes desperat och jag sätter han på bäst J-J, vilket jag enda anser som föga troligt. Förmodligen hade väl en normalt agg motståndare spelat ett flush-drag på samma sätt som nu skedde. Om det var fallet så har han dig slagen på turn där jag personligen hade kastat handen eftersom både flush-kort och överkort kom, vilket gör en nersyning något vansklig. Du sitter trots allt bara på TT vilket borde göra det till ett lätt kast ... Mycket möjligt att fi emellanåt skulle spela en 54 på samma sätt, men de ggr du har rätt kommer förmodligen inte uppväga för alla ggr fi faktiskt har en hand bättre än din. Avslutningsvis tycker jag inte fi:s riverbet skriker bluff direkt. Eftersom du endast har 60 $ kvar (hade varit att föredra om du skriver ditt och fi's stackdjup nästa gång), så hade jag ställt in dig de ggr jag försökt mig på en stor bluff för att maximera min bluff. Luktar mer ett valuebet än en bluff i den aktuella handen. Oberoende om det i efterhand visade sig att fi satt och bluffade hela vägen i den aktuella tycker jag att en syn på turn och river är ett väldigt dåligt spel (imho!) Hade förmodligen varit lite orolig att syna ner med en hand som AA/AK om jag hade suttit i din sits ... Citera
Barf Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Såg killen slowspela grymma träffar flera gånger för att slå om på turn och river. Även om killen inte slowspelade denna gång behöver han inte ha ett monster för att ha din hand slagen på turn eller river. Har han setat 2 3 eller 8or så blir hans raise på flopen bara dåligt. Antingen sätter han mig på ett överpar och då kan han lika gärna låta mig betta ut även på turn. Varför tycker du att ett raise i det läget är dåligt? Eftersom det ligger både färg- och stegdrag hade jag varit sugen att få in mina pengar hyffsat snabbt med ett set i din motståndares läge. Kändes sen som att han bara försökte bluffa hem potten. 40 betet kändes desperat och jag sätter han på bäst J-J, vilket jag enda anser som föga troligt Varför tycker du att 40$-betet kändes desperat? Jag hade spelat nötflushen på samma sätt din motståndare i den aktuella handen. Känns som en lucka i ditt spel om du tror att alla stora bets på rivern är bluffar ... (om det nu bara var en olycklig formulering så är jag ledsen för kritiken) Citera
Callahan Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Varför enkel fold? Jag tänkte igenom detta noga.. Såg killen slowspela grymma träffar flera gånger för att slå om på turn och river. Har han setat 2 3 eller 8or så blir hans raise på flopen bara dåligt. Antingen sätter han mig på ett överpar och då kan han lika gärna låta mig betta ut även på turn. Annars har jag en missad flop tex A-K och då får han mig att kasta den då jag har table image som tight aggressive. Kändes sen som att han bara försökte bluffa hem potten. 40 betet kändes desperat och jag sätter han på bäst J-J, vilket jag enda anser som föga troligt. Ett hett tips är att ta med all relevant info som tex reads när du undrar om ett spel. När vi säger fold så gör vi det på mer eller mindre teoretiska grunder och med avseende på hur en "medelspelare" brukar bete sig. För all del, han kan ha något halvdant på flop (som ett lägre par) som han ville testa, sen kanske han tog ett skott till på skrämselkortet på turn, och drog på med en råkaka på river när han visste att han var slagen. Om du vet att han har för vana att spela på det viset så kan du väl få kolla vad han har. Det är lite slående att han fortsätter när du ser ut att vara sugen på att se hans hand, men det finns ju spelare till det. --- Callahan Citera
freddelino Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Ser ut som han träffade set på flop. Släng. Håller med.. Känns inte som om han är rädd för överkorten, känns mer som fiskbets. Citera
Stoneburg Postad 18 September , 2005 Rapport Postad 18 September , 2005 Du blir check/raisad på flopp vilket brukar betyda stark hand eller drag, draget sitter på turn så rimligtvis finns det ingen hand du slår. Han borde ha set, färg eller överpar. Fold. Gör gärna en bättre HH nästa gång. Citera
Snakebite Postad 18 September , 2005 Författare Rapport Postad 18 September , 2005 Dealer: ** Dealing River ** [ 7h ] Dealer: djets22 bets [$40]. Dealer: deluxXxe is all-In [$53.75] Dealer: djets22 folds. Dealer: deluxXxe shows a pair of tens. #2727242091: deluxXxe wins $150.75 from the main pot with a pair of tens. Citera
Barf Postad 18 September , 2005 Rapport Postad 18 September , 2005 Dealer: ** Dealing River ** [ 7h ]Dealer: djets22 bets [$40]. Dealer: deluxXxe is all-In [$53.75] Dealer: djets22 folds. Dealer: deluxXxe shows a pair of tens. #2727242091: deluxXxe wins $150.75 from the main pot with a pair of tens. Lite märkligt att trycka in ett raise på rivern med tanke på hur handen utspelades ... Antar att jag borde gratulera dig för att du vann iallafall! Citera
Snakebite Postad 18 September , 2005 Författare Rapport Postad 18 September , 2005 Tack. inte så stor vinst men skönt att läsa honom rätt.. Det enda jag undrade över är om någon faktist skulle rekommendera en syn trots att jag är mycket väl medveten om det dom flesta har skrivit. Nåja, svårt o ge er tells man har på killen, var faktist rätt säker på att jag ledde hela vägen. Citera
rickie Postad 18 September , 2005 Rapport Postad 18 September , 2005 Tack. inte så stor vinst men skönt att läsa honom rätt.. Det enda jag undrade över är om någon faktist skulle rekommendera en syn trots att jag är mycket väl medveten om det dom flesta har skrivit. Nåja, svårt o ge er tells man har på killen, var faktist rätt säker på att jag ledde hela vägen. Utan reads så blir det ju en jätteenkel fold, mot bluffgubbar kan man överväga o syna. Fast omslaget på rivern känns rätt onödigt ändå. Citera
Barf Postad 18 September , 2005 Rapport Postad 18 September , 2005 Tack. inte så stor vinst men skönt att läsa honom rätt.. Det enda jag undrade över är om någon faktist skulle rekommendera en syn trots att jag är mycket väl medveten om det dom flesta har skrivit. Nåja, svårt o ge er tells man har på killen, var faktist rätt säker på att jag ledde hela vägen. Personligen hade jag aldrig övervägt att syna turn och framåt. Finns bättre lägen att plocka pengarna av överaggresiv motståndare och du behöver inte vänta särskilt länge... (imho) Det här känns mer som en sån där situation när man tror att hela bordet kan se ens kort och är övertygad om att ens motståndare alltid bluffar när dom raisar dig de ggr du är tom samt foldar när du har grejerna inne. Lyckligtvis var detta en sådant tillfälle när mirakelsynen faktiskt gick hem trots att alla ledtrådar pekade i motsatta riktningen ... I längden torde dock detta spel vara dömt att misslyckas! Citera
Stoneburg Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 Om du tror han bluffar river bör du väl syna, inte höja? Citera
Recommended Posts