Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet


morberg

Recommended Posts

Jag skulle höjd mer pre med den handen. Bordet verkar väldigt löst. Sen när fi bara synar ditt bet på turn och inte betar river känns det som han är på draget och en fold på river är nog rätt.

 

Sitter han på AQ, AK borde han givetvis höjt dig pre. Om han sitter på mellanparet typ JJ-1010 spelar han mkt märkligt.

 

Fold.

 

//Gemenii

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag skulle höjd mer pre med den handen. Bordet verkar väldigt löst. Sen när fi bara synar ditt bet på turn och inte betar river känns det som han är på draget och en fold på river är nog rätt.

 

Sitter han på AQ, AK borde han givetvis höjt dig pre. Om han sitter på mellanparet typ JJ-1010 spelar han mkt märkligt.

 

Fold.

 

//Gemenii

Du får nog ta och läsa igenom handen igen. Vi bettar inte turn, och han bettar river. Antar att du menade att han bara synade på floppen och inte bettade turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hata poker. Sånt här mög händer så ofta att det inte är sant. Eller varför inte alla jävla lillstackar som går all-in pre med J7s och sätter färgen. Efter att ha spelat in $250 i bonus på Everest ligger jag totalt $20 plus. -$230 på spelet alltså. Fan att jag inte är bättre.

 

everest.png.xs.jpg

 

Starting game 1053094729.

 

AndyBeal is at seat 0 with $90.48.

Sjonnie_J is at seat 1 with $55.18.

tentalt is at seat 2 with $171.50.

POUX91 is at seat 3 with $499.62.

Catstring is at seat 4 with $100.

cathou23 is at seat 5 with $96.56.

 

The dealer is seat 1.

 

tentalt posts a blind of $.50.

POUX91 posts a blind of $1.

 

(AndyBeal is dealt Jd Ac.)

 

Pre-flop:

Catstring folds.

cathou23 folds.

AndyBeal raises $2.50.

Sjonnie_J folds.

tentalt folds.

POUX91 calls for $2.50.

 

The flop comes

Qc Kd 10s.

 

POUX91 bets $7.50.

AndyBeal raises $7.50.

POUX91 calls for $7.50.

 

The turn comes 10c.

 

POUX91 bets $37.50.

AndyBeal goes all-in for $71.98.

POUX91 calls for $34.48.

 

Showdown:

 

POUX91 shows Kc 8d.

Two Pair, Kings and Tens - Kd Kc 10s 10c Qc

 

AndyBeal shows Jd Ac.

Straight, Ace high - Ac Kd Qc Jd 10s

 

The river comes Ks.

 

POUX91:

Full House, Kings over Tens - Kd Ks Kc 10s 10c

 

AndyBeal:

Straight, Ace high - Ac Kd Qc Jd 10s

 

POUX91 wins pot ($178.46).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tidigare sett på stoxtraders blog att han är på gång med en bok. Månadens 2+2 Internet Magazine vet mer om när den är tänkt att komma:

On a different subject, we are now hard at work on Winning in Tough Hold 'em Games; Short-Handed and High-Stakes Concepts and Theory by Nick "Stoxtrader" Grudizen and Geoff "Zobags" Herzog. This is a terrific book that we at Two Plus Two are proud to be associated with. Publication in late March or early April seems reasonable.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte bestämma mig för var jag ska spela (fråga: är NL100 bra på Absolute? de verkar alltid ha bonusar att hämta), så jag är tillbaks på FT.

 

Dagens såhär-spelar-jag-aldrig-i-vanliga-fall-men-fy-vad-bra-det-känns-när-det-funkar

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

5 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $98.50

morberg: $118.70

Button: $86.40

SB: $222.75

BB: $50.45

 

Pre-flop: (5 players) morberg is CO with 8:club: 8:spade:

UTG folds, morberg raises to $3.5, Button folds, SB calls, BB folds.

 

Flop: J:club: 5:club: 4:heart: ($8, 2 players)

SB bets $8, morberg raises to $25, SB calls.

 

Turn: A:heart: ($58, 2 players)

SB checks, morberg bets $30, SB calls.

 

River: 5:diamond: ($118, 2 players)

SB checks, morberg is all-in $60.2, SB folds.

Uncalled bets: $60.2 returned to morberg.

 

Results:

Final pot: $118

 

Dagens WTF-vad-kan-de-ha-liksom? Guldstjärna med strössel på till den som klarar av att sätta någon av kombattanterna på en korrekt hand utan att tjuvkika.

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $74.70

UTG+1: $104.95

morberg: $85.75

Button: $84.90

SB: $225.95

BB: $214.60

 

Pre-flop: (6 players) morberg is CO with Q:heart: 5:diamond:

UTG calls, UTG+1 folds, morberg folds, Button raises to $10, SB folds, BB calls, UTG folds.

 

Flop: 2:diamond: 9:spade: 3:heart: ($21.5, 2 players)

BB checks, Button bets $21.5, BB raises to $45, Button raises to $90, BB calls.

 

Turn: 4:spade: ($201.5, 2 players)

BB bets $7, Button calls all-in $6.4.

Uncalled bets: $0.6 returned to BB.

 

River: A:spade: ($214.3, 1 player + 1 all-in - Main pot: $214.3)

 

 

Results:

Final pot: $214.3

Button showed 5s 7s

BB showed 6d 6c

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag glömmer det (och det tar slut på bolaget): månadens öltips är Duchesse de Bourgogne (nr 1635). Jag köpte de 9 sista flaskorna som fanns i Lund i morse, men de finns kvar på andra ställen.

 

Jag har druckit det tidigare och föll så pass att jag privatimporterade ett kolli via systembolaget. Byråkrati av den högre skolan, jag tror att jag skulle fylla i fem exemplar av blanketten. Nåväl, nu är det betydligt enklare (och något lite billigare) att få tag på om du skyndar dig.

 

Hur det smakar? Lite sur-sött åt röda vinbärshållet och ordentligt friskt. Ingen typisk ölsmak, väldigt liten beska. Grapefrukt enligt bolaget och det kanske passar ännu bättre än min vinbärsbeskrivning. Nåväl, köp ett par flaskor och prova. Det finns en risk att du blir besviken eftersom smaken är väldigt speciell, men du kan också få en riktigt bra smakupplevelse. Och det vill du väl inte missa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan att jag inte är bättre

Know that feelin'

Försökte mig på övergången till NL under januari.

20k händer NL50 och NL100. Plus minus lixom. Waste of time.

Enda som är bra är att variansen är pinsamt låg jämfört med FL :D

 

Nä, nu skall jag gå och sprida glädje och konstruktiv kritik nån annan stans ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chill on the grill. Det är bara 5k händer, snart kommer rushen.

5k händer på Everest. 10k händer totalt med samma resultat.

 

Jag försökte kika på mina PT-siffror för att se om det finns något där. Det visade sig att jag har backat $600 under 844 händer när jag spelat fyrhänt (och -$200 på 178 händer HU, men +$200 under 200 händer 3-hänt). Vi gissar att det är för få händer för att kunna dra några slutsatser och låter det var bra så.

 

Annars, någon uppenbar lucka?

10k-nl.png.xs.jpg

 

Tittade igenom Green Plastics 2/4 6-max video från Cardrunners igen (den som var gratis att ladda hem) och slogs av hur tight han spelade. Kanske något för mig att tänka på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt hög went to SD%, iaf jämnfört mig mig som dessutom spelar lite tightare (25 VPIP). Vet inte om den är speciellt hög igentligen då jag inte har så bra koll på vettiga NL-siffror, men den är klart i överkant iaf.

 

Om du orkar kan du ju gräva fram lite händer där du ansåg dig ha ett svårt riverbeslut eller synade för du var "tvungen efter att ha checkat turn" (tänker i stil som AJ-handen du postade för inte så länge sedan).

 

Tittade igenom Green Plastics 2/4 6-max video från Cardrunners igen (den som var gratis att ladda hem) och slogs av hur tight han spelade. Kanske något för mig att tänka på?

GP spelar inte specielt tight i många av hans andra filmer, men inte löst heller. Den bilden man får av honom genom hans filmer och kommentarer är att han hela tiden spelar efters in image. Han börjar tight, löser upp sig (:)) när han har lite koll på bordet och varierar sig efter det i takt med att hans image ändrar sig. Så ibland lägger han TJo på knappen och ibland höjer han K3s från MP.

Men totalt sett tror jag inte han är speciellt lös, 25 vpip kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Annars, någon uppenbar lucka?

10k-nl.png.xs.jpg

 

Jag tycker det ser ut som att du är aggressiv preflop och på floppen och sen saktar ner på turn och river. Blir du floatad ofta? Din spelstil kan nog vara oerhört svårspelad på NL100 där folk inte gärna lägger hyfsade träffar redan på floppen. Tror du skulle tjäna på att skjuta igen på turn oftare även när du inte har träffat.

 

Jag tror du skulle vinna på att limpa lite mer faktiskt. Små pockets t ex blir ju väldigt svårspelade om man får syn på höjningen pre och sen inte settar. Spela såna händer för set value istället. Limpa och syna en höjning om det kommer en sån, det har man i regel odds för.

 

Jag har plussat bra med en 30/10-spelstil under mer än 120k händer, dock mest NL200. Det är inget jag rekommenderar men det säger en hel del om hur spelet på de här nivåerna fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Mycket roligt. Tror det var min första 94-procentare som jag förlorat.

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

6 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: $48.35

UTG+1: $100

CO: $109.55

Button: $117.25

SB: $100.50

morberg: $145.30

 

Pre-flop: (6 players) morberg is BB with 2:club: 2:diamond:

UTG calls, CO calls, Button raises to $5.5, SB calls, morberg calls $4.5 (pot was $14), UTG calls, CO calls.

 

Flop: 2:spade: 8:heart: Q:club: ($27.5, 6 players)

SB checks, morberg bets $10, UTG raises all-in $42.85, 3 folds, morberg calls $32.85 (pot was $80.35).

 

Turn: A:club: ($113.2, 2 players + 1 all-in - Main pot: $113.2)

 

River: 8:club: ($113.2, 2 players + 1 all-in - Main pot: $113.2)

 

Results:

Final pot: $113.2

UTG showed As 8s

morberg showed 2c 2d

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sett PM?

 

Statsen ser aningen lösa ut. Särskilt när du torskat/breakat even en period kan det vara klokt att tighta till sig och förlita sig på bra kort istället för postflopskills för att öka självförtroende och slippa jobbiga marginella beslut.

 

Tror Verdi är inne på något ang aggfaktorn. Floppen är ju tokigt hög medan rivern är rejält mycket lägre. Så tighta till dig lite - åtminstone temporärt - och se till att skjuta lite fler 2-barrels i position så ska det nog ordna sig.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det ser ut som att du är aggressiv preflop och på floppen och sen saktar ner på turn och river. Blir du floatad ofta?

Nej, faktiskt inte.

Jag tror du skulle vinna på att limpa lite mer faktiskt. Små pockets t ex blir ju väldigt svårspelade om man får syn på höjningen pre och sen inte settar.

Jag slänger alltid iväg ett CB även om jag missat. Lucka? Det får i alla fall upp agg. faktorn på floppen. Men jag skjuter sällan andratunnan på turn, kanske ska fundera lite på det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte everest vara fiskigt? Så lite mer tight/abc borde väl funka stabilare?

Och hur många bord spelar du? Du kan ju testa spela bara 1 eller 2 och hålla noga koll på spelarna.

Everest är superfiskigt. Jag spelade 2-3 bord när jag var där. Nu är jag tillbaks på FT eftersom jag inte vet vilket bonus jag vill plocka (tips någon?) och kör två samtidiga bord.

 

Eftersom jag vet hur trist det är att läsa om utdragningar lovar jag att aldrig mer posta gnäll. Åtminstone i form av HH. Och i alla fall inte denna veckan.

 

Med det sagt har jag ett par händer som jag funderade en smula över, dels undrar jag om det är rätt att lägga TPTK på river och dels om det är rätt att lägga ett floppat tvåpar på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag vet hur trist det är att läsa om utdragningar lovar jag att aldrig mer posta gnäll. Åtminstone i form av HH. Och i alla fall inte denna veckan.

 

Bra ide, inte bara för att det är tråkigt för andra att läsa utan främst för att det är lätt att "småfastna" i bad beat /whine historier man letar hela tiden efter egna "oturs" händer alt läser om andra som har otur man lägger energi på negativa saker som lätt kan överföras på egna spelet kan ju även ske rätt så omedvetet.

 

Om man "alltid" letar efter elände så hittar man det ofta.

lite flummigt men stämmer nog på en hel del.

 

skriv inte om det, läs inte om det, flytta fokus till possitiva saker.

I´ll see the light....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du skulle vinna på att limpa lite mer faktiskt. Små pockets t ex blir ju väldigt svårspelade om man får syn på höjningen pre och sen inte settar. Spela såna händer för set value istället. Limpa och syna en höjning om det kommer en sån, det har man i regel odds för.

 

.

 

Kan funka om motståndarna e dåliga men normalt tycker jag det är bättre att alltid höja när man är först in då motståndarna aldrig kan veta om det är AA lr 44. Ska man limpa en massa små pockets och SC måste man mixa upp det med att limpa lite starka händer oxå annars blir man lite av en öppen bok!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra ide, inte bara för att det är tråkigt för andra att läsa utan främst för att det är lätt att "småfastna" i bad beat /whine historier man letar hela tiden efter egna "oturs" händer alt läser om andra som har otur man lägger energi på negativa saker som lätt kan överföras på egna spelet kan ju även ske rätt så omedvetet.

 

Om man "alltid" letar efter elände så hittar man det ofta.

lite flummigt men stämmer nog på en hel del.

 

skriv inte om det, läs inte om det, flytta fokus till possitiva saker.

I´ll see the light....

 

Väl talat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen read på fi, men har inte agerat korkat eller uppseendeväckande än. Låt oss anta att han har någorlunda koll.

 

Jag tycker att det är ett svårt läge när jag blir höjd på dragig bräda och jag har en sårbar hand. Vad göra?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

6 players

Converter

 

Stack sizes:

morberg: $161.45

UTG+1: $79.80

CO: $99

Button: $101.60

SB: $8

BB: $100

 

Pre-flop: (6 players) morberg is UTG with T:club: T:heart:

morberg raises to $3.5, UTG+1 folds, CO calls, 3 folds.

 

Flop: 8:spade: 7:spade: 2:club: ($8.5, 2 players)

morberg bets $5, CO raises to $15, morberg ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen read på fi, men har inte agerat korkat eller uppseendeväckande än. Låt oss anta att han har någorlunda koll.

 

Jag tycker att det är ett svårt läge när jag blir höjd på dragig bräda och jag har en sårbar hand. Vad göra?

 

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

6 players

Converter

 

Stack sizes:

morberg: $161.45

UTG+1: $79.80

CO: $99

Button: $101.60

SB: $8

BB: $100

 

Pre-flop: (6 players) morberg is UTG with T:club: T:heart:

morberg raises to $3.5, UTG+1 folds, CO calls, 3 folds.

 

Flop: 8:spade: 7:spade: 2:club: ($8.5, 2 players)

morberg bets $5, CO raises to $15, morberg ?

 

TT e nog den jobbigaste handen att spela vid underflopar. När man blir raisad får man ofta känslan av "jaha o vafan gör ja nu". Vid en så dragig bräda tror jag det bästa är att syna och utvärdera igen vid blank turn. Skjuter han igen på blank turn får man gå på read och magkänsla.

Är han kapabel att skjuta turn med bara drag? Är man utan read är det jobbigt o jag hade nog passat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är ett svårt läge när jag blir höjd på dragig bräda och jag har en sårbar hand. Vad göra?

 

Det är åtminstone IMO en rätt dålig idé att CB:a lågt och folda mot ett omslag med en sådan hand. Led för nånstans kring pott om du planerar att folda mot ett omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...