Bjorn_ Postad 19 Juli , 2006 Rapport Share Postad 19 Juli , 2006 Undrar om ni inte pratar om olika sorters tighthet: pre-flop och post-flop. Stor skillnad. Jo givetvis, men tyvär råkar man (i alla fall jag) inte speciellt ofta ut för fi som är LAG preflop och weak-tight postflop. När jag gör det så är jag dock extremt liberal med att syna hu från BB... /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 20 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2006 Tiltade precis rätt ordentligt. Märkte precis när det hände och stängde ner de två bord jag spelade. Tror inte att jag backade något p.g.a. tilten, men det kändes i hela kroppen hur upprörd jag blev. På två bord utspelade sig följande två händer samtidigt: Fi i denna handen är en mupp med 45/35/2 i stats. Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP) Preflop: morberg is BB with A , A . 2 folds, CO raises, 2 folds, morberg 3-bets, CO calls. Flop: (6.40 SB) J , 8 , Q (2 players) morberg bets, CO raises, morberg 3-bets, CO caps, morberg calls. Turn: (7.20 BB) 5 (2 players) morberg bets, CO calls. River: (9.20 BB) 4 (2 players) morberg bets, CO raises, morberg calls. Final Pot: 13.20 BB morberg has Ac As (one pair, aces). CO has 6h 9h (flush, jack high). Outcome: CO wins 13.20 BB. Och fi i denna handen är hyfsat kompetent, brukar veta när han är slagen men spelar något för aggressivt. Det är typen som betar ur position till river med A4o, men viker mot höjning på turn eller till och med flop. Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP) Preflop: morberg is CO with K , K . 2 folds, morberg raises, 2 folds, BB calls. Flop: (4.40 SB) 8 , 4 , 2 (2 players) BB checks, morberg bets, BB raises, morberg calls. Turn: (4.20 BB) 6 (2 players) BB bets, morberg calls. River: (6.20 BB) 3 (2 players) BB bets, morberg raises, BB 3-bets, morberg calls. Final Pot: 12.20 BB BB has 5c 5s (straight, six high). morberg has Kh Kd (one pair, kings). Outcome: BB wins 12.20 BB. En i taget hade jag kanske kunnat klara av dem, men när båda händerna inträffar samtidigt lackade jag ur. Det var en rätt otäck känsla: ökad puls, viss önskan att kasta saker, brist på koncentration, tja ni vet - tilt. Det var länge sedan den drabbade mig såhär plötsligt. 98% av månadens mål avklarat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 21 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Härligt skicklig motståndaren är på att maskera sin hand. En klubba till den som kan gissa vad han har utan att tjuvkika. Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP) Preflop: morberg is CO with Q , 9 . 2 folds, morberg raises, Button 3-bets, 2 folds, morberg calls. Flop: (7.40 SB) T , Q , K (2 players) morberg checks, Button checks. Turn: (3.70 BB) Q (2 players) morberg bets, Button calls. River: (5.70 BB) 9 (2 players) morberg bets, Button raises, morberg 3-bets, Button caps, morberg calls. Final Pot: 13.70 BB Results in white below: morberg has Qh 9s (full house, queens full of nines). Button has Ks Kh (full house, kings full of queens). Outcome: Button wins 13.70 BB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 21 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Mellan 50 och 100 BB plus efter knappt 20k händer. Inte särskilt fantastiskt, men jag hade en rätt tuff inledning på nivån så jag är ändå nöjd. Såhär ser det ut för att vara mer exakt: Och nu när jag har spelat nästan exakt 20k händer på 5/10 har jag haft turen att hamna i ett så kallat stim. Det hade varit skönt om proppen gick ur nu så att det lossnar även framöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Grafen börjar se lite roligare ut nu, hoppas det fortsätter. Efter 200k händer ser du knappt din 18k break even-period Jag gissade fel på handen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Härligt skicklig motståndaren är på att maskera sin hand. En klubba till den som kan gissa vad han har utan att tjuvkika. Trots att jag normalt sett är värdens sämsta handreader lyckades jag faktiskt knäcka denna. Gillar normalt sett inte slöspel men det här var riktigt snyggt tycker jag. Själv hade jag nog tyvär förlorat 2BB till om jag hade haft oturen att springa in i denna pga av min överaggresivitet... Ser inte hur du kunnat göra anorlunda faktiskt. /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 21 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Själv hade jag nog tyvär förlorat 2BB till om jag hade haft oturen att springa in i denna pga av min överaggresivitet... Jag har funderat, men kan inte begripa hur det går till? Cap PF och bet på floppen ger ju bara en BB till. Annars gör jag vad jag kan för att stoppa in pengar i potten. Edit: kom på att du spelar på Crypto utan cap. Då hade jag lätt stoppat in någon/några BB till på river också. Ser inte hur du kunnat göra anorlunda faktiskt. Nej, jag är inte särskilt bekymrad över hur jag spelade handen. Mest nöjd att jag inte backade mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 21 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Efter 200k händer ser du knappt din 18k break even-period Jag hoppas jag har hunnit flytta upp innan 200k händer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
omduvoresomjag Postad 21 Juli , 2006 Rapport Share Postad 21 Juli , 2006 Är ingen polare med slöspel heller och tycker Fi. spelar dåligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 22 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Juli , 2006 Har en hel del avsnitt av The Circuit att lyssna ikapp - ska bli kul. Lite sugen på att skotta 10/20 en gång för att känna på insatserna. 800 händer kvar till 5k-strecket. 103% av månadens mål uppnått. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 22 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Juli , 2006 Lite sugen på att skotta 10/20 en gång för att känna på insatserna. Det blev ett pytteskott, första gången jag kände på 10/20. Nivån är lite magisk för mig eftersom jag satte in just $20 när jag började spela. Att använda den summan som höjning på turn/river kändes helt osant mycket när jag satte igång. Hur gick det då? Jag spelade 17 händer, fick KK två gånger - den ena förlorade jag mot 85s som satte färgen på river och den andra vann jag mot AA när jag floppade set. Det var något nervöst och det kändes att jag inte var van vid insatserna. Kul! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ski_punk Postad 22 Juli , 2006 Rapport Share Postad 22 Juli , 2006 Härligt skicklig motståndaren är på att maskera sin hand. En klubba till den som kan gissa vad han har utan att tjuvkika. Woopidiiwoo! En klubba till mig, kan du maila? Inte mkt o göra i den handen, han kunde lika gärna haft nått i still me AK o framförallt JT/J9 typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
legance Postad 22 Juli , 2006 Rapport Share Postad 22 Juli , 2006 Gyre bor du me här i stan ha fan man upptäcker mer o mer folk härifrån staaun. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 22 Juli , 2006 Rapport Share Postad 22 Juli , 2006 Kul att du testar lite 10/20, jag har nog nästan 500 händer där uppe Fast det börjar bli riktigt jobbigt rent pengamessigt att gå upp i nivå, kan gå skrämmande snabbt att förlora ett par tusen kronor på 10/20. Gyre bor du me här i stan ha fan man upptäcker mer o mer folk härifrån staaun. Javisst, men inte länge till. Snart blir jag stadspolare med morberg och Hjort istället Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 22 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 22 Juli , 2006 Kul att du testar lite 10/20, jag har nog nästan 500 händer där uppe Nu när jag har doppat lilltån kan jag tänka mig att följa efter fisk som hoppar upp. Det har hänt att mina kompisar slutat spela på 5/10 för att sedan dyka upp på 10/20 när jag söker efter dem. Fast det börjar bli riktigt jobbigt rent pengamessigt att gå upp i nivå, kan gå skrämmande snabbt att förlora ett par tusen kronor på 10/20. Du får inte tänka pengar (och framförallt inte kronor!), det som gäller är BB. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 22 Juli , 2006 Rapport Share Postad 22 Juli , 2006 Fast det börjar bli riktigt jobbigt rent pengamessigt att gå upp i nivå, kan gå skrämmande snabbt att förlora ett par tusen kronor på 10/20. Du får inte tänka pengar (och framförallt inte kronor!), det som gäller är BB. Lätt att säga, svårt att göra. Fast jag har märkt att jag har tappat ytterligare respekt för pengar iom min lilla nerswing på 1xxx$ under Juli. Lycka till med fisket på 10/20 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 23 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Juli , 2006 140% av månadens mål uppnått efter 6800 spelade händer. Kanske var målet lite för enkelt? Får fundera på något annat till nästa månad. Är lite sugen på Nike+iPod, för att motivera mig lite mer till att springa, men tänkte vänta tills det kommer en ny Nano. Det borde rimligen komma en under året tycker jag. Säg 8G och gjord i aliuminium, då är jag definitivt en spekulant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 23 Juli , 2006 Rapport Share Postad 23 Juli , 2006 140% av månadens mål uppnått efter 6800 spelade händer. Kanske var målet lite för enkelt? Får fundera på något annat till nästa månad. Är lite sugen på Nike+iPod, för att motivera mig lite mer till att springa, men tänkte vänta tills det kommer en ny Nano. Det borde rimligen komma en under året tycker jag. Säg 8G och gjord i aliuminium, då är jag definitivt en spekulant. 8aug kommer ny nano säger min kvinnliga intuition.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 23 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Juli , 2006 Dags för rundsmörjning. Har spelat 5k händer nu på 5/10 sedan återkomsten 1 juli och jag har haft flyt. Men det är också ett bra tillfälle att jobba på sitt spel. Hur ser följande stats ut? Sedan slutade Poker Patterns att funka eftersom den hade gått ut (jag har senaste versionen). Gott nog funkar Poker Grapher numera med PostgreSQL, så det var bara att hämta hem den från sourceforge. Såhär ser min total ut på 5/10: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RWT Postad 23 Juli , 2006 Rapport Share Postad 23 Juli , 2006 Började spela för ca 1,5 år sedan med USAD 300. Har bonushorat en del och spelar nu på 5/10. Och det har gått bra tills igår då jag torskade USD 1000 - på en kväll... Är det normalt eller är jag en idiot? (skall erkänan att jag fubbade lite på 10/20 varvid förlusten steg.... HJÄLP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 23 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Juli , 2006 Och det har gått bra tills igår då jag torskade USD 1000 - på en kväll... Det beror ju på hur många händer du spelat, men att backa 100BB kan hända under en session. Om du kollar noga i min graf i början ser du ett par exempel på -100BB under mindre än 1.000 händer. Nu spelar jag oftast kortare sessioner så mina svängningar smetades ut under några dagar. (skall erkänan att jag fubbade lite på 10/20 varvid förlusten steg.... Du verkar i alla fall medveten om att detta inte var så klokt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RWT Postad 24 Juli , 2006 Rapport Share Postad 24 Juli , 2006 Tack för svar !! Ja, jag är medveten om att det inte var klokt att gå upp i nivå. Men varje gång jag bytt nivå har jag börjat med att "känna på den nya högre nivån" för att sedan ta klivet en tid senare. Och hur skall man annars komma uppåt? I vart fall var det en obehaglig upplevelse att förlora så mycket på en enda session. Men såklart känns det bättre när man får delgett sig andras - liknande upplevelser. Om inte annat så för att få bekräftat att jag (kanske) inte är så dålig som jag tror... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 24 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 24 Juli , 2006 För passiv på turn och river? UTG är i princip all-in med sitt bet på river. Edit: Stats på alla tre fi är ~40 VPIP och ~10 PFR. Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP) Preflop: morberg is Button with A , A . UTG raises, MP calls, CO calls, morberg 3-bets, 2 folds, UTG caps, MP calls, CO calls, morberg calls. Flop: (17.40 SB) 9 , 5 , 4 (4 players) UTG bets, MP calls, CO calls, morberg raises, UTG 3-bets, MP calls, CO calls, morberg caps, UTG calls, MP calls, CO calls. Turn: (16.70 BB) Q (4 players) UTG bets, MP calls, CO calls, morberg raises, UTG 3-bets, MP folds, CO calls, morberg calls. River: (26.70 BB) 6 (3 players) UTG bets, CO folds, morberg calls. Final Pot: 28.70 BB Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 25 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2006 De kommentarer jag fått på mina stats kom från heltok i #pokerithailand där han påpekade att jag är något tight i SB. Jag har ju tyckt det själv tidigare och gjorde en ansats att öppna upp lite där utan att lyckas. Blir fokus på det framöver. Snabbpoll: vilka händer i SB spelas mot en höjning från en knapp som stjäl ~40-50% och hur ska händerna spelas (raise/call)? a) 55 b) KTo c) A3o d) A3s e) JTs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ruterkung Postad 25 Juli , 2006 Rapport Share Postad 25 Juli , 2006 Jag trebetar alla händer i det läget. Eller, jag är lite försiktig med A3 beronde på hur bra jag anser att knappen är på att spela postflop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts