Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet


morberg

Recommended Posts

AA-handen tycker jag ok, mer action tycker jag verkligen inte du ska ge. Damen på turn är ju rätt läskig och nu är det ju nästan bara KK du kan hoppas på.

 

Skulle vilja säga att det hänger mycket på hur bra knappen är postflopp. Jag tycker att de många "TAGs" på party i princip autofoldar om de missar floppen efter att ha blivit 3-bettade i en stealsituation. Är det en sådan spelare jag är uppe emot kan jag tänka mig att 3-betta alla händer du nämnde där. Är knappen duktig postflopp så är det A3o som ryker först. Sen spelar jag nog hellre KTo än A3s faktiskt.

 

Är det en jättefisk i BB som inte kan folda synar jag med alla utam A3o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har precis avslutat min första session sedan förändringen på Party och de vanliga 5/10 SH-borden var lika fiskiga som vanligt. Det fanns inte lika många bord tillgängliga, men de som fanns var bra.

 

Sen spelade jag någon timme på WPX tidigare. De har inte 5/10 SH, men på 3/6 är spelarna inte några stjärnor. Tyvärr gick uppkopplingen mot WPX ner 3-4 gånger medan jag spelade och det får mig ur balans. T.ex. när jag floppar TPTK mot en blindsteal och ska check-höja; jag checkar, fi betar, jag...blir disconnectad och förlorar handen. Hade bara disconnect protection funkat hade det inte varit lika illa, men det gör det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går äckligt bra just nu. Jag har åtminstone vett att begripa att variansen är en anledning även om det känns som om spelet sitter där det ska (vilket det alltid gör i medvind). Har nu spelat 7.100 händer under juli på 5/10 och ligger på stabila 4,7 BB/100.

 

Fått till en del spel från SB med lite mer tveksamma händer. Hämtar upp de från PT så jag har tyvärr inte med statsen på fi.

 

Party Poker 5/10 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

 

Preflop: morberg is SB with 5 :diamond: , A :diamond: .

2 folds, CO raises, 1 fold, morberg 3-bets, 1 fold, CO calls.

 

Flop: (7 SB) Q :heart: , K :club: , T :club:(2 players)

morberg bets, CO calls.

 

Turn: (4.50 BB) 3 :heart:(2 players)

morberg ?

 

Dags att ge upp handen och check-folda? Beta ut igen och hoppas på vik?

 

Det är mycket enklare när handen utspelar sig såhär:

Party Poker 5/10 Hold'em (3 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

 

Preflop: morberg is SB with A :club: , 5 :club: .

Button raises, morberg 3-bets, BB calls, Button calls.

 

Flop: (9 SB) 3 :heart: , 8 :diamond: , K :spade:(3 players)

morberg bets, BB folds, Button folds.

 

Final Pot: 5 BB

 

Är QJo för svag att försvara SB med? Vad göra här?

Party Poker 5/10 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

 

Preflop: morberg is SB with J :diamond: , Q :club: .

2 folds, Button raises, morberg 3-bets, 1 fold, Button calls.

 

Flop: (7 SB) A :spade: , 6 :heart: , Q :spade:(2 players)

morberg bets, Button raises, morberg calls.

 

Turn: (5.50 BB) 9 :spade:(2 players)

morberg ?

 

Check-syna ner handen? Check-folda? Donka? Något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokeröverdos?

 

Jag hade extremt svårt att sova natten till idag och vaknade säkert ett tiotal gånger. Förmodligen hade det med en jobbgrej att göra, även om det inte är något som brukar stressa mig. Kanske kan det ha att göra med att jag sov lite natten innan. I alla fall: När jag låg och vände på mig och försökte somna dök det ibland pokerbord för min inre syn, kompletta med PA-HUD-stats och allt. Oerhört märklig känsla.

 

Samtidigt har jag inte spelat tokmycket poker, så det borde inte vara en överdos. Valde i vilket fall att hålla dagen pokerfri, inte minst för att jag känner mig rätt mosig.

 

Hann med att spela lite knappt 10k händer under juli på Party och betalade ungefär $2k i rake.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag låg och vände på mig och försökte somna dök det ibland pokerbord för min inre syn, kompletta med PA-HUD-stats och allt. Oerhört märklig känsla.

 

Samtidigt har jag inte spelat tokmycket poker, så det borde inte vara en överdos. Valde i vilket fall att hålla dagen pokerfri, inte minst för att jag känner mig rätt mosig.

 

been there done that...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens länktips: How Experts are Made. Tycker att båda artiklarna det länkas till (Scientific American och Colbert i Wired) verkar intressanta även om jag inte hunnit läsa dem själv än.

För er som inte orkar läsa Scientific American-artikeln kommer här ett smakprov som kanske gör den mer lockande:

Ericsson argues that what matters is not experience per se but "effortful study," which entails continually tackling challenges that lie just beyond one's competence. That is why it is possible for enthusiasts to spend tens of thousands of hours playing chess or golf or a musical instrument without ever advancing beyond the amateur level and why a properly trained student can overtake them in a relatively short time. It is interesting to note that time spent playing chess, even in tournaments, appears to contribute less than such study to a player's progress; the main training value of such games is to point up weaknesses for future study.

Med andra ord borde vägen till att bli en bättre pokerspelare gå genom digra studier, kompletterat med spel för att hitta nya områden att förbättra, snarare än massivt grindande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Målet för månaden blir att inte spela under 5/10 (om jag inte spelar på WorldPX som inte har 5/10 SH, där blir det 3/6).

 

Sen tyckte jag att jag hamnade i ett svårt läge med nior, men det var kanske inte så knepigt som jag först föreställde mig. Eller? Postad som en riktig handanalys den här gången för de 98% av forumet som inte läser dagboken.

 

Ett bord kokade torrt under dagens session och jag hamnade HU med en amerikansk advokat. Det var pengar jag inte grämde mig att plocka. Han var ganska förutsägbar och jag fick rätt bra händer vilket gjorde att jag nog plussade en 20BB mot honom.

 

Såg f.ö. att några stycken nominerade mig som tänkbar moderator. Smickrande, men jag kommer inte att ta det på mig då jag har nog med mitt avlönade jobb. Tror dock att både Gyre och crillux hade blivit utmärkta moderatorer.

 

Till sist dagens firefoxtips: ett klick på en flik med mellersta musknappen stänger fliken. Kom inte och säg att ni inte lär er något av att läsa här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äpple (kringla) + W stänger den översta (aktiva) fliken (men det kanske inte var det du ville veta?)

Jo, den har jag koll på. Hade hoppats att det fanns ett sätt att stänga icke-aktiva flikar, men har provat de flesta knapp-kombinationer (ctrl, alt, fn) + musklick utan att lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat break-even de senaste 3.000 händerna. Det var oundvikligt att min uppgångsperiod skulle ta slut förr eller senare. Nu kan jag istället glädja mig att se fram emot nästa eller nåt.

 

Podcasttips: jag hoppas att ni redan prenumerar på The Circuit? Annars är det ett måste. Hittade nyss podcasts på full tilt som kanske kan vara något, håller på att ladda hem nu. Deras bloggar från WSOP har varit rätt bra i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat break-even de senaste 3.000 händerna. Det var oundvikligt att min uppgångsperiod skulle ta slut förr eller senare. Nu kan jag istället glädja mig att se fram emot nästa eller nåt.

 

Podcasttips: jag hoppas att ni redan prenumerar på The Circuit? Annars är det ett måste. Hittade nyss podcasts på full tilt som kanske kan vara något, håller på att ladda hem nu. Deras bloggar från WSOP har varit rätt bra i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...