Gå till innehåll

morberg tar en time-out från forumet

morberg

Recommended Posts

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Faran med att spela fyra bord med tangentbord om du inte har riktig koll på vilka knappar som gör vad:

Party Poker 2/4 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

Preflop: morberg is SB with K :heart: , 4 :spade: .

UTG calls, 2 folds, Button raises, morberg 3-bets, 1 fold, UTG calls, Button calls.

Inte direkt meningen. Men har man nu satt fan i båten får man ro honom i land...

Flop: (10 SB) Q :spade: , K :diamond: , J :heart:(3 players)

morberg bets, UTG calls, Button calls.

...vilket känns enklare när jag träffar TPNK.

Turn: (6.50 BB) 4 :club:(3 players)

morberg bets, UTG calls, Button calls.

Klonk. Ha! Jag regerar.

River: (9.50 BB) 2 :club:(3 players)

morberg bets, UTG folds, Button calls.

Final Pot: 11.50 BB

morberg has Kh 4s (two pair, kings and fours).

Button has Ad As (one pair, aces).

Outcome: Button is a wuss and deserves to lose 11.5 BB to morberg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sökes: Big enough sample size.

Visst har du rätt. Men det är svårare att vara ironisk i det långa loppet.

För fullständighets skull: statistik över alla SH-händer jag spelat.

Jag rockar fortfarande på 2/4, har det lite halvmotigt på 3/6 och får stryk på 5/10. Men det är inte heller så väldigt många händer.

Länk till kommentar

Jag kan inte släppa min rush på 2-4. Tänk så enkelt poker kan vara ibland.

june2-4.png.xs.jpg

Och med detta inlägg räknar jag med att ha vredgat pokergudarna så att jag får den neråtsvängning jag förtjänar även på denna nivån. Eller är det kanske så att jag har missat uppsvingar på 3-6 och/eller 5-10 när jag gått ner till 2-4?

Länk till kommentar

Jag får fan svettningar av att se hur mycket rake du betalat. Är 1/2 den högsta nivån man kan spela där bonusar potentiellt är större än raken du betalar medan man spelar in dem?

Jag är inte säker, men jag inbillar mig att jag spelat in mer i bonus än vad jag rakeat på 0.5/1 och 1/2.

Länk till kommentar

Finnes: vinnande spelstil på 2/4. Sökes: vinnande spelstil på 3/6 eller 5/10.

june.PNG.xs.jpg

Kan det inte vara läge att syna med fler händer preflop i SB på 2/4? Av det lilla jag sett (5k händer) är 2/4-borden ofta passiva och lösa preflop(antar att det är party poker). Man får ofta fin fina odds att syna med allt är spelbart och lite till. Vad har du för BB/100 från SB och BB på 2/4?

Länk till kommentar

Kan det inte vara läge att syna med fler händer preflop i SB på 2/4?

Med lite drygt 9BB/100 har jag inte planerat några större förändringar i min spelstil, men jag synar ändå med hyfsat mycket om det inte är höjt och tillräckligt många har gått med tycker jag.

Vad har du för BB/100 från SB och BB på 2/4?

+3BB/100 på SB och -8BB/100 från BB.

lugna ner dig lite. det vänder även för dig.

Jo, det är jag alldeles övertygad om. Problemet var som sagt rullestorleken som gjorde mig lite obekväm.

Länk till kommentar

Känns fel att tränga sig in i någons dagbok och ställa en fråga, men när jag såg att det var prat om det redan så.... Vad är det normalt att ligga minus i BB och SB. Själv har jag 0.22 i bb och 0.07 i small.. Är det godtagbart med 0.22 minus? Känns lite högt. Eller?

0.07 i SB är bra, 0.22 i BB är sjukt högt. Det tar dock väldigt lång tid innan dessa statsen konvergerar så bli inte för orolig om det inte är över sjukt många händer. 0.15 är ett bra resultat för BB.

Länk till kommentar

Med lite drygt 9BB/100 har jag inte planerat några större förändringar i min spelstil, men jag synar ändå med hyfsat mycket om det inte är höjt och tillräckligt många har gått med tycker jag.

"Dont fix it if it aint broke" kan jag acceptera :). Tror jag själv kan ha ett hål i att jag synar friskt från SB. Har ~50% VP$IP och har backat 5BB/100 från SB(6 >= antal spelare >=4). Vilket inte är katastrofalt men borde kanske kunna vara bättre, speciellt med tanka på motståndet..

Vad gör du om du har:

1) J5o efter en limpare med passivt BB?

2) 75o efter 2 limpare med passivt BB?

2) A4o efter 2 limpers med en LAA(~1/4 raise från BB) i BB?

Om du orkar hade det varit kul att se dina resultat beroende på position.

Länk till kommentar

Vad gör du om du har:

1) J5o efter en limpare med passivt BB?

2) 75o efter 2 limpare med passivt BB?

2) A4o efter 2 limpers med en LAA(~1/4 raise från BB) i BB?

Jag slänger alla utom möjligen A4o där jag kompletterar. 75s synar jag i samma situation.

Om du orkar hade det varit kul att se dina resultat beroende på position.

Resultaten från 2/4 är kraftigt förvrängda då jag bara spelat 5k händer och haft tokflyt, så jag tror inte att det säger så mycket. Postar dem gärna om någon tror att det ger något.

Länk till kommentar

Jag får fan svettningar av att se hur mycket rake du betalat. Är 1/2 den högsta nivån man kan spela där bonusar potentiellt är större än raken du betalar medan man spelar in dem?

Har inte räknat på det direkt, men det kan stämma. Räknade häromdagen och fick det till 2,1BB/100 på 2/4, 2BB/100 på 3/6 och 1,9BB/100 på 5/10. Borde väl påverkas något av hur mycket man vinner, eller?

Den senaste Partybonusen var 10x-bonus för $100. På 2/4 motsvarar det $80 i rake för tusen händer*, så du får fortfarande lite mer tillbaks än du betalar i rake.

*Det gör det inte alls, då det är tusen rakeade händer. Så du betalar mer i rake än du får i bonus. Men hur mycket orkar jag inte räkna ut.

Länk till kommentar

Räknade häromdagen och fick det till 2,1BB/100 på 2/4.... Borde väl påverkas något av hur mycket man vinner, eller?

2,1 överrenstämmer med vad jag betalt. Värdesumman av antalet vunna potter är propotionell mot raken.

Resultaten från 2/4 är kraftigt förvrängda då jag bara spelat 5k händer och haft tokflyt, så jag tror inte att det säger så mycket. Postar dem gärna om någon tror att det ger något.

Jag hade gillat att se dem (4>=spelare), även om sample sizen är liten. Undrar bla var du klämmer in sin 18-19% preflop raises (har 15%), PFR från BB (har futtiga(?) 6%) och om 62% Showdowns won normallt sett inte är "för högt". Helt enkelt ngn att jämföra mina stats med. Jag knappt spelat ngn limit sedan feb förra året men gjorde en omstart den 1 juni. Räknar kallt med att gör en drös misstag framför allt i BB och SB..

Länk till kommentar

Sökes: Big enough sample size.

Visst har du rätt. Men det är svårare att vara ironisk i det långa loppet.

Jag rockar fortfarande på 2/4, har det lite halvmotigt på 3/6 och får stryk på 5/10. Men det är inte heller så väldigt många händer.

Om vi använder LÄNK

Och antar att du har en std dev på ca 20/100h så kan vi se att ett 90% konfidensintervall för din winrate är:

-3.1BB/100h < winrate < 2.2 BB/100h på 5/10

-0.5BB/100h < winrate < 3.1 BB/100h på 3/6

3.8BB/100h < winrate < 13BB/100h på 2/4

T.o.m. om man lägger ihop (dvs tar ett viktat medelvärde) av alla tre nivåerna (vilket ju inte är direkt oantastligt) så får man ju ett ganska brett intervall.

0 < winrate < 3BB/100h med 90% konfidens

Vilket vederlägger vad jag brukar hävda. Det är totalt meningslöst att försöka bestämma sin winrate med kvantitativa statistiska metoder.

EDIT: Det jag försöker säga är helt enkelt att det s.k. "långa loppet" inte handlar om tiotusentals händer utan åtminstonde flera hundratusen. Som ett räkneexempel kan nämnas att en spelara med std dev 20BB/100h fortfarande har 10% risk att ligga mer än 0.3BB/100h ifrån sin sanna winrate efter en MILJON händer...

/Bjorn

Länk till kommentar

Vilket vederlägger vad jag brukar hävda. Det är totalt meningslöst att försöka bestämma sin winrate med kvantitativa statistiska metoder.

EDIT: Det jag försöker säga är helt enkelt att det s.k. "långa loppet" inte handlar om tiotusentals händer utan åtminstonde flera hundratusen. Som ett räkneexempel kan nämnas att en spelara med std dev 20BB/100h fortfarande har 10% risk att ligga mer än 0.3BB/100h ifrån sin sanna winrate efter en MILJON händer...

Och det utgår från att ditt eget spel och motståndarnas inte förändras under den perioden. Som förgjort med andra ord. Winrate är något man får se i backspegeln.

Dagens hand (jag hade read):

Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

Preflop: morberg is MP with J :spade: , Q :diamond: .

1 fold, morberg raises, 2 folds, BB calls.

Flop: (4.50 SB) 6 :heart: , 2 :diamond: , T :diamond:(2 players)

BB checks, morberg bets, BB calls.

Turn: (3.25 BB) 9 :spade:(2 players)

BB bets, morberg calls.

River: (5.25 BB) 9 :diamond:(2 players)

BB bets, morberg raises, BB folds.

Final Pot: 8.25 BB

Länk till kommentar

Och det utgår från att ditt eget spel och motståndarnas inte förändras under den perioden. Som förgjort med andra ord. Winrate är något man får se i backspegeln.

Dagens hand (jag hade read):

Party Poker 2/4 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

Preflop: morberg is MP with J :spade: , Q :diamond: .

1 fold, morberg raises, 2 folds, BB calls.

Flop: (4.50 SB) 6 :heart: , 2 :diamond: , T :diamond:(2 players)

BB checks, morberg bets, BB calls.

Turn: (3.25 BB) 9 :spade:(2 players)

BB bets, morberg calls.

River: (5.25 BB) 9 :diamond:(2 players)

BB bets, morberg raises, BB folds.

Final Pot: 8.25 BB

read och read. tycker du ska raisa turn istället :)

Länk till kommentar

Donerade till fullringfiskarna på 5/10 igår. Spelade ett bord, 50 händer, vann inte en enda. Tillbaks till 3/6. Jag behöver lite mål att köra mot och eftersom jag nu bygger rulle blir det rent finansiella mål. Jag vill ha 500 BB på 5/10 och ge nivån en chans till. Just nu har jag 363. Redovisas hädanefter i följande form:

Dagens resultat: +1 BB

Händer spelade: 425

Rulle: 364 BB, återstår 136 BB

Länk till kommentar

Spelade en session till idag. Körde fyra bord 3/6 vilket var första gången på länge, har mest spelat tre bord innan. Gick ändå ganska bra att hålla koll på vilka som var bluffomaner och vilka som var fiskar. Något förvånande hur mycket en del bluffar, det kan väl aldrig vara lönsamt? Inga intressanta händer att posta, men det kommer.

Btw, antalet händer som redovisas kommer att vara totalen sedan jag började med mitt nya mål (idag mao).

Sessionens resultat: +13 BB

Händer spelade: 627

Rulle: 377 BB, kvar till 5/10: 123 BB

Länk till kommentar

MP har 37/13/1,7 efter 60 händer, inga siffror på CO, knappen har 33/5/1,3 efter 40 händer. Inte så mycket att basera en read på mao. Inga observationer.

Party Poker 3/6 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FCP)

Preflop: morberg is BB with Q :spade: , Q :club: .

UTG calls, MP raises, CO calls, Button calls, 1 fold, morberg calls, UTG calls.

Limp-mupp UTG, höjning av MP, kallsyn av CO och knappen (härligt bord, va?) och beslut till mig. Jag väljer att bara syna. Tror att jag lugnt kan slänga damerna på A-hög flopp och vill inte mala in för mycket i potten nu. Det är inte normalt spel, men kändes rätt just då. Kan det vara motiverat eller tappar jag värde som inte trebettar?

Flop: (10.33 SB) J :spade: , K :diamond: , K :spade:(5 players)

morberg checks, UTG checks, MP bets, CO calls, Button folds, morberg raises, UTG folds, MP calls, CO calls.

Två K på bordet = osannolikt att någon annan har en. Jag leder nog. Använder min syn före floppen till att studsa ett bet på MP och check-höja. Bättre att beta ut?

Sessionens resultat: +18 BB

Händer spelade: 137

Rulle: 395 BB, kvar till 5/10: 105 BB

(Ändrar händer spelade till att betyda antal händer spelade under sessionen; det blir lite äpplen och päron annars.)

Länk till kommentar