Max Cady Postad 15 September , 2005 Rapport Share Postad 15 September , 2005 En hand för några dagar sen som jag skulle vilja ha åsikter om ** Game ID 310065677 starting - 2005-09-08 11:00:47 ** Aero [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money - Max Cady sitting in seat 1 with $18.35 - zizou99 sitting in seat 2 with $12.25 - chicco9291 sitting in seat 3 with $3.92 - raybee sitting in seat 4 with $8.22 - rhodondendro sitting in seat 5 with $19.80 - Svartrot sitting in seat 6 with $10.54 - Danny_Ace sitting in seat 7 with $9.70 [Dealer] - Ashleybb sitting in seat 8 with $19.70 - janness sitting in seat 9 with $9.80 - dookie888 sitting in seat 10 with $5.05 Ashleybb posted the small blind - $0.10 janness posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to Max Cady: Ace , 8 dookie888 folded Max Cady called - $0.20 limpar bara, ingen bra hand/position zizou99 called - $0.20 chicco9291 raised - $0.40 raybee called - $0.40 rhodondendro folded Svartrot called - $0.40 Danny_Ace folded Ashleybb folded janness folded Max Cady called - $0.40 ingen jättebet, synar zizou99 called - $0.40 ** Dealing the flop: 5 , Ace , 8 Max Cady checked hoppsan! Försöker slowplaya lite zizou99 bet - $0.40 chicco9291 called - $0.40 raybee raised - $0.80 Svartrot folded Max Cady raised - $1.20 checkade förut, raisar nu zizou99 called - $1.20 chicco9291 folded raybee called - $1.20 ** Dealing the turn: 3 Max Cady bet - $2.00 nu är det dags! zizou99 raised - $4.00 va nura? raybee folded Max Cady called - $4.00 hmm, synar ** Dealing the river: 4 Max Cady checked han raisade mig förut, checkar nu zizou99 went all-in - $6.65 Max Cady called - $6.65 bluff? zizou99 shows: ?-? ? wins $26.25 from the main pot End of game 310065677 Vad tror/tycker ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jacobmal Postad 15 September , 2005 Rapport Share Postad 15 September , 2005 led floppen. Om du väl bestämmer dig för c/r, så gör det ordentligt och inte med ett sjundedels pottbet. Höj mer på turn. Lägg preflop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iremmats Postad 15 September , 2005 Rapport Share Postad 15 September , 2005 Betta stenhårt på floppen, har någon annan ett vettigt ess åker pengarna in ju. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 15 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 15 September , 2005 Jag var inte allt för stabil i den här handen...... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vertical Mind Postad 15 September , 2005 Rapport Share Postad 15 September , 2005 Det finns hjärterdrag på flopen, led ut med potbet för att knäcka hans dragodds, nu synar han givetvis din mini-check-raise och sätter med viss sannolikhet flushen, raisen på turn stärker den uppfattningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 15 September , 2005 Rapport Share Postad 15 September , 2005 Du spelar fel hela vägen. Preflop är väl okej. Sen är det bara betta pott på floppen. På lowlimit brukar jag betta 2ggr pott när jag har en stark hand och det är färgdrag ute. På turn verkar det ju som han har träffat färg, och när det verkar så så ÄR det nätan alltid så på low limit. På rivern samma sak som på turn. Slutsats: Betta ut rejält på flopp, folda på turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 15 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 15 September , 2005 Gav honom tyvärr bra odds efter floppen. Skulle betat MINST $2-2.5 för att inte göra det värt att syna med ett färgdrag. Resultatet? Här kommer det.... zizou99 shows: Ace , 6 Max Cady mucks: Ace , 8 zizou99 wins $26.25 from the main pot End of game 310065677 Spelade skit hela vägen, slarvade bort stålarna..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kgl Postad 16 September , 2005 Rapport Share Postad 16 September , 2005 Max Cady called - $0.20 limpar bara, ingen bra hand/position Borde inte det betyda att du ska hitta fold-knappen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 16 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 16 September , 2005 Japp, helt rätt. A8o borde vara en solklar fold! Har efter detta lärt mig att 1. INTE spela skitkort 2. Beta aggressivt när jag väl spelar 3. tänka mer på position 4. vara uppmärksam på brädan och betar/syn från andra spelare Det är inte första gången skitkort leder till problem, trots träff på floppen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
f98majo Postad 16 September , 2005 Rapport Share Postad 16 September , 2005 Japp, helt rätt. A8o borde vara en solklar fold! Har efter detta lärt mig att 1. INTE spela skitkort 2. Beta aggressivt när jag väl spelar 3. tänka mer på position 4. vara uppmärksam på brädan och betar/syn från andra spelare Det är inte första gången skitkort leder till problem, trots träff på floppen! OK, A8o är en solklar fold men A8s är inte helt fel att se en billig flopp med, ofta kan du få grymmt bra betalt för nötfärgen på micro-NL. Så om det är en fold eller limp beror lite på hur bordet är. Brukar folk raisa mycket preflop så är det nog fold men om många limpar så tycker jag att du kan syna. Detta förutsätter ju såklart att du kan spela handen preflop när du inte floppar nötfärgen. Du får inte slowplaya ditt tvåpar med eventuellt färg och stegdrag ute. Beta ut ordentligt!!! Ett vanligt fel på microlimit är att folk gärna raisar endast en liten del av potten när de har en bra men sårbar han och på så sätt ger bra odds för många draghänder. Sen när han miniraisar ditt bet på turn och sedan går all-in på rivern måste du fundera på att folda. Denna typer av bluffar är inte helt vanligt på dessa bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fadeh Postad 16 September , 2005 Rapport Share Postad 16 September , 2005 Jag är ledsen men detta var bland det sämsta jag sett på väldigt länge. Lär dig betta hårt när du träffat hårt. Lär dig folda när andra träffar ännu hårdare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 16 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 16 September , 2005 Japp, helt rätt. A8o borde vara en solklar fold! Har efter detta lärt mig att 1. INTE spela skitkort 2. Beta aggressivt när jag väl spelar 3. tänka mer på position 4. vara uppmärksam på brädan och betar/syn från andra spelare Det är inte första gången skitkort leder till problem, trots träff på floppen! Fadeh: som de ser har jag också kommit till den insikten! Har dock lärt mig mycket av denna hand så den kanske var värd att förlora i det långa loppet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts