fyrakanskefemkort Postad 2 timmar sedan Rapport Postad 2 timmar sedan Hej forumet. I ljuset av ett par riktigt underhållande dagböcker med PLO fokus så har jag blivit sugen på att skriva av mig lite jag också. Jag skippar någon lång introduktion men kan nämna att jag är gammal i gejmet och har varit in och ur pokervärlden de senaste 15 åren. Spelade på heltid en period, inte alls i perioder och numera lite när möjligheten finns. Jag jobbar heltid och har barn varannan vecka. Tanken är att veva lite PLO/PLO5 främst de barnfria veckorna. Det känns som en vettig syssla nu när det snart är höst och mörkt igen. Utöver jobb, barn och allmänt liv så lägger jag en hel del tid på gymmet där jag har återfått suget igen. Parallellt med pokerspelet så kanske jag skriver lite om det också. Fokus för tillfället är att bygga så mycket muskler som möjligt under det mörka halvåret, och sedan kapa bort ett gäng kilo inför nästa sommar. Jag började min poker på NL borden som alla andra men har uteslutande spelat PLO och PLO5 de senaste 8-9 åren. Jag har lagt väldigt lite tid på egna studier genom åren, men har konsumerat en hel del gratismaterial via duktiga spelares content. Utan att veta med säkerhet så tror jag mig ha en ganska bra förståelse för spelet och hur det "ska" spelas. Även om jag definitivt är ganska teoretiskt vilsen i många spots och faller tillbaka på rutinen och min exploativa sida. Visar det sig att jag har både tid/lust att lägga en del tid på spelet under hösten så kommer jag även att börja studera det lite mer och göra en ansträngning för att bli en bättre spelare också. Jag har lågt intresse av att "grinda" mikrostakes och bli rejkad till absurdum. Jag är ganska agressiv med "bankrullen" och kommer att ta mycket skott om jag anser att jag är i rätt sinnesstämning och värdet ser bra ut. För tillfället så håller jag till på Unibet under ett nick som jag håller för mig själv till en början. Jag utgår ifrån PLO50 men det kommer att hända att jag hamnar på PLO400 ibland också. Något sorts mål får bli att ha 100k i rulle vid årsskiftet (ca 30k nu) och inte spela lägre än PLO100. Lär väl ha med en hand i första inlägget också? Tankar kring riverspelet här? Action: Syn pre, cs flopp, cr pott turn, river? 5 Citera
Recommended Posts