massive Postad 1 timme sedan Rapport Postad 1 timme sedan 2 timmar sedan, säger VakuumspelarN : Blev nästan omotiverad o posta då @massive la upp potter som bb-wise typ är större än de jag spelat, och de händerna är liksom spelade på texas . Hej och WTF, går ju inte att jämföra med micro-fiskar som synar av 400bb med 3djeparet för hundralappar och dina galna jävla potter 2 timmar sedan, säger VakuumspelarN : Hero wins $20,810.00 Du sopar in köpeskillingen för min å frugans gård på 3hektar i norrland vi köpte, i en enda pott. Sickaments 2 timmar sedan, säger VakuumspelarN : Men som vi vet, så gillar alla att se stora potter, så here it goes: Tack för att du delar! Godis! 2 timmar sedan, säger VakuumspelarN : iPoker - $50 PL Hi (6 max) - Omaha Hi Overkliga stakes för oss Micro-lirare 1 BB = ett bra dagspluss för 4-6 timmars spel. LOL 1 Citera
VakuumspelarN Postad 56 minuter sedan Författare Rapport Postad 56 minuter sedan 2 timmar sedan, säger ShipThat$$ : Åh nostalgiskt att tänka på 180 manna turbos, 30 bord och tile 😁 $128 var finaste siffran som fanns, var väl det förstapris i $2,5 buyin låg på 😁 Kan bara instämma i att låta bli att kolla resultat hela tiden är +ev som bara den. Kan vara en tuff grej att bemästra dock. Det var en otroligt positiv grej med turrar och ett spikat schema, man visste alltid max potentiellt tapp och behövde inte uppdatera någonsin Haha yes! Vart revolutionerande när jag såg hur en ryss på twitch(Taurus någonting hette han) tileade sina sng bord, m.a.o stacka dem ovanpå varandra. Kunde mer än dubbla antal games att ha igång samtidigt med den metoden. Vet att de sänkte första priset för 180 manna. Tror jag var för ung på den tiden man fick $128 som 1st. Den perioden hade jag nog den stoltaste stunden i min pokerkarriär. Hade tjänat 17k sek under en månad på sngs och microturneringar, vilket var en summa som kunde mätas med en knegarlön. Det visar verkligen hur perspektivet kan komma o ändras. Även fast sng- timlönen var runt 100kr/h, så är det den roligaste grindperioden jag har haft. Väldigt nostalgisk period i mitt liv, med en klar bild av vad regsen hette, vilka mixar och låtar man lyssnade på osv. Btw någon som kommer ihåg/använde ´´tiltbook.com´´ på den tiden? 41 minuter sedan, säger afghan_balla : Var det läskigt att inte kolla först eller när det gått ett par dagar till en vecka eller så? Är det tvärtom nu i så fall eller? Upplever du att det haft nån effekt på din WR btw? Och har det påverkat humör överlag? Som du redan gissat på, så är det ganska känsloladdat strax inför att titta resultaten när man undvikt att titta under flera veckor. Chansen är stor att du antingen kommer bli besviken när du väl tittar, eller bli mycket positivt överraskad om bankrullen visar sig större än vad du innan hade trott. Har ju alltid en estimerad siffra vad jag tror innan jag kollar. Men som jag beskrev i ett tidigare inlägg, så har det inträffat att den gissningen varit fel på ca 50k. Reaktionen var va i helvete när jag såg att det liksom ´´saknades´´ femtiotusen från själva huvudberäkningen. Tror det bara kan ha positiv effekt på winraten, och speciellt på humöret. Hur bra kan en egentligen spela under en session om man tittar resultat och ser att man är back mycket , och sen ständigt upprepar för sig själv att man torskat den mängden inköp,eller antal tusen riksdaler mitt under sessionen, när fokuset istället bör vara riktat mot att ta bästa beslut möjligt vid borden? Du kan också använda det lite mera som en lifehack: Undvik att titta när du vet att du kommer bli besviken över hur resultatet/rullen kommer se ut, men titta varje gång du har plussat bra/är på ATH för att ge humöret en boost. 1 Citera
ShipThat$$ Postad 49 minuter sedan Rapport Postad 49 minuter sedan 7 minuter sedan, säger VakuumspelarN : Btw någon som kommer ihåg/använde ´´tiltbook.com´´ på den tiden? hehe nostalgiskt 1 Citera
VakuumspelarN Postad 35 minuter sedan Författare Rapport Postad 35 minuter sedan 6 minuter sedan, säger massive : Hej och WTF, går ju inte att jämföra med micro-fiskar som synar av 400bb med 3djeparet för hundralappar och dina galna jävla potter Du sopar in köpeskillingen för min å frugans gård på 3hektar i norrland vi köpte, i en enda pott. Sickaments Tack för att du delar! Godis! Overkliga stakes för oss Micro-lirare 1 BB = ett bra dagspluss för 4-6 timmars spel. LOL Fiskar av olika rang uppskattas mycket oavsett vilken nivå de hamnar på Just fyi om det är någon som inte förstått det, så är summorna spelade i sek, fast hm3 visar händerna i $. Vi har nog alla varit där någon gång under karriären. Mainade också /1 kr under boss media eran. Minns det var riktigt pirrigt första gångerna jag skottade texas /2 kr, och sen /4 kr. Första gången jag satt /4 hade jag en reg till vänster om mig som hade köpt in djupstackat(han hade något svensson efternamn som alias, men minns tyvärr inte vilket), och bildade illusionen att jag hade värsta endbossen att nu göra med. Fyffaaannn vad tight det visade sig sen att han var 1 Citera
massive Postad 16 minuter sedan Rapport Postad 16 minuter sedan 12 minuter sedan, säger VakuumspelarN : Just fyi om det är någon som inte förstått det, så är summorna spelade i sek, fast hm3 visar händerna i $. aha! Men smaskigt och svulstigt ändå så det räcker och blir över 14 minuter sedan, säger VakuumspelarN : och sen /4 kr Kommer ihåg den här konstiga mellannivån Så ologiskt med 2-4-5 16 minuter sedan, säger VakuumspelarN : och bildade illusionen att jag hade värsta endbossen att nu göra med. Fyffaaannn vad tight det visade sig sen att han var Det är intressant hur ens uppfattning om andra spelare förändras när man själv bli bättre. Jag har flertalet i poolen som jag förut hade svårt med, och hyste respekt för, som jag nu har fiskREG-tag på så det ska bli lättare å table-selecta Citera
Recommended Posts