Sommar Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Hade också en rush under ett par veckor i oktober satte allt! Aldrig läst nånting om sportbetting innan. Satte in 500:- på unibet nångång månadsskiftet sep/okt. Nu är sportbetting rullen uppe i 10 000:- Har läst otroligt mycket om sportsbetting senaste veckorna och blivit oerhört seriös. Cyntax det skulle vara intressant om du skulle posta några tips i NBA då jag är helt lost på det området... Italienska ligan, CL och NHL är mina bästa områden. Det kan jag definitivt mest om. PL och spanska ligan går bra också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Cyntax det skulle vara intressant om du skulle posta några tips i NBA då jag är helt lost på det området... Jag har fört statistik på alla NBA i år (eller iaf 49st av 50-51 (1-2 saknade odds!)) + ca 100 från förra säsongen. (Visst, kanske är det för lite matcher jag har stat på, men det är en början.) Det visade sig att spela på 2'a eller sälja 1'a har givit en stadig vinst. (Att spela 2'a eller sälja 1'a är samma sak, men beroende på vad oddsen är som erbjuds/efterfrågas är det ena fördelaktigare än det andra). Oddsen för 2'a är för högt satta och därmed är oddsen för 1'a för låga. Detta kan bero på att hemmafans ofta spelar tyngre på sina favoriter än bortalagets fans? (En teori som tål att diskuteras och funderas på) T.ex. om du erbjuder oddset 1,60 för 1'a, men någon är villig att låta dig spela på 2'a för 2,70... vad tar du? Tvåa! Om oddset är högre än 2,66 på tvåa skall du ta det. Jag gjorde en tabell: 1,05 - 21 1,1 - 11 1,2 - 6 1,25 - 5 1,3 - 4,33 1,4 - 3,5 1,8 - 2,25 2,1 - 1,91 2,25 - 1,8 osv... Att spela på detta sättet har gett mig en ROI på 40% på mindre än en vecka! Håll koll på om nyckelspelare är skadade; t.ex. Shaq i Miami är skadad... http://sports.yahoo.com/nba "Skadeläget och eventuella avstängningar är faktorer som påverkar oddsen i sportspel. Men många gamblers tenderar till att övervärdera enskilda spelares betydelse i fotbollslag. Om ex. 3 spelare saknas i AIK´s ordinarie startelva så har det betydligt mindre betydelse än om 2 spelare saknas i Miami Heat/NBA! En tumregel kan vara att ju fler mål/poäng som görs i en lagsport ju större inverkan har en enskild spelare på lagets prestation! Ju större betydelse en spelare har, ju större oddsförändringar kan man förvänta sig." Får återkomma med nattens NBA-spel då jag sett några odds... Om ni inte redan märkt det så är oddsen för KRYSS på svenska Elitserien i ishockey för låga. Sälj kryss till max 5.00 så kommer ni att tjäna en bra hacka i längden! En polare till mig tjänade drygt 200.000kr på att sälja X på BetAndGame, BetFair och Betson. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TjockisBagarn Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Du har bara spanat in NBA vad jag förstår men borde inte exakt samma sak gälla i alla sporter? Eller blir det skillnad i t.ex svenska fotbollsallsvenskan för att man kan "backa hem" o klara lika eller kontra in ett mål? Och därför vinner inte "bästa laget" eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Du har bara spanat in NBA vad jag förstår men borde inte exakt samma sak gälla i alla sporter? Eller blir det skillnad i t.ex svenska fotbollsallsvenskan för att man kan "backa hem" o klara lika eller kontra in ett mål? Och därför vinner inte "bästa laget" eller?Ja, har bara koll på NBA just nu. Fotbollsallsvenskan får bli nästa mål i vår då...Det blir ingen skillnad tror jag. Man får helt enkelt kolla vad för odds som är överdimensionerat/underdimensionerat helt enkelt. Lättast är det ju dock med spel där det bara finns två utgångar, etta/tvåa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Några matcher att rekommendera idag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dark2 Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Hade också en rush under ett par veckor i oktober satte allt! Aldrig läst nånting om sportbetting innan. Satte in 500:- på unibet nångång månadsskiftet sep/okt. Nu är sportbetting rullen uppe i 10 000:- Har läst otroligt mycket om sportsbetting senaste veckorna och blivit oerhört seriös. Cyntax det skulle vara intressant om du skulle posta några tips i NBA då jag är helt lost på det området... Italienska ligan, CL och NHL är mina bästa områden. Det kan jag definitivt mest om. PL och spanska ligan går bra också Du får gärna ge mig något tips om en nhl match inatt. Får igår tippade jag vancover och dom torskade mot falmes igen. Någon som kan tipsa om ett bra svenskt betting forum på nätet? Eller skulle det gå att skappa ett eget betting del här? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dark2 Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Cyntax det skulle vara intressant om du skulle posta några tips i NBA då jag är helt lost på det området... Om ni inte redan märkt det så är oddsen för KRYSS på svenska Elitserien i ishockey för låga. Sälj kryss till max 5.00 så kommer ni att tjäna en bra hacka i längden! En polare till mig tjänade drygt 200.000kr på att sälja X på BetAndGame, BetFair och Betson. Vad menar du med att sälja kryss? Du verkar kunnadet här och får gänra förklara lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sommar Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Tänkte också spela Vancouver men spelade överspelet på den matchen istället http://www.spelanalys.nu är en bra sida tycker jag. Ska kolla lite NHL då... Återkommer strax! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sommar Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Cyntax det skulle vara intressant om du skulle posta några tips i NBA då jag är helt lost på det området... Om ni inte redan märkt det så är oddsen för KRYSS på svenska Elitserien i ishockey för låga. Sälj kryss till max 5.00 så kommer ni att tjäna en bra hacka i längden! En polare till mig tjänade drygt 200.000kr på att sälja X på BetAndGame, BetFair och Betson. Vad menar du med att sälja kryss? Du verkar kunnadet här och får gänra förklara lite. På betfair så är spelarna både bookmakers och spelare, han menar alltså att du skall sälja ett odds till 5.00 på svenska elitserien till andra spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Cyntax det skulle vara intressant om du skulle posta några tips i NBA då jag är helt lost på det området... Om ni inte redan märkt det så är oddsen för KRYSS på svenska Elitserien i ishockey för låga. Sälj kryss till max 5.00 så kommer ni att tjäna en bra hacka i längden! En polare till mig tjänade drygt 200.000kr på att sälja X på BetAndGame, BetFair och Betson. Vad menar du med att sälja kryss? Du verkar kunnadet här och får gänra förklara lite. På betfair så är spelarna både bookmakers och spelare, han menar alltså att du skall sälja ett odds till 5.00 på svenska elitserien till andra spelare. Exactamundo! Jag 'leker' bookmaker och säljer odds till andra gamblers, som allstå 'köper' oddsen. När jag säljer ett X (kryss) kan man säga att jag spelar på 12 eller som BetFair uttrycker det; 'du spelar mot oavgjort'. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sommar Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Obs! Snabbrek, lägg gärna till om ni har någon fakta om matcherna. Montreal - Tampa Bay, Centrebet har 2.8 på Tampa och det är lite för högt tycker jag. Montreal har varit bra i höst och sätter dom som knapp favorit men oddset på Stanley Cup-mästarna är för högt, resterande bolag ligger på ca 2,6- 2,7. Tampa har tre raka förluster men nu vänder det. Även värde i borta oddset på Toronto - Washington även fast Washington är NHL:s sämsta lag så har dom NHL:s intressantaste spelare i ryssen Ovechkin som är i bra form... UB har 5 i odds på Washington som vann senaste mötet dock på hemmais. Sist men inte minst hittar jag en sista 2:a i Colorado - San Jose. Colorado har blivit märkbart sämre (givetvis) efter Foppas flytt till Philly och dom har även en av NHL:s sämsta målvakter i Abischer (stavning?) Oddset 3.2 på ladbrokes är taget. Resten av matcherna är för ovissa och finns inget värde i hemmaspelen här tycker jag. Möjligtvis ett underspel (6,5) på Philadelphia - Boston som lär bli en tuff kamp med två jämbördiga lag, Flyers lite starkare men mycket ojämna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sommar Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Allt Intressanta saker du skriver hoppas du fortsätter besöka den här tråden! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Tack för tipsen Sommar Satte en slant på San Jose, så nu är det bara att hålla tummarna Körde en kupong med 4 matcher inatt och där svek mig de två NHL matcherna tyvärr Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 8 November , 2005 Rapport Share Postad 8 November , 2005 Cyntax lilla privata NBA-fond. Startkapital 500€. Följande spel inatt: Sacramento-Detroit - Säljer 1'a till 2,2. 10€, dvs blir det 1'a förlorar jag 12€ och blir det tvåa vinner jag 9,50€ (Betfair tar 5% av ev.vinst) Senaste mötet vann Detroit med 99-82. Detroit har 3 segrar och 0 förluster i år, Sacramento 1-2. Sacramento har förlorat 5 av de 6 senaste matcherna, inkl pre-season. Båda lagen är skadefria. Före säsongen började rankades Detroit som 4'e bästa lag och Sacramento som nummer 11'a i ligan. Nu rankas Detroit som 1'a och Sacramento som 23'a! Milwaukee-Golden State - Köper 2'a för 3,15, 10€. Milw. är skadefritt, Golden har en man skadad, men han har varit borta hela säsongen. Milwaukee är säsongen stora överraskning. Känns fel att spela 2'a, men 3,15 är ett klart överodds. Ranking: Milwaukee 5'a och Golden State 13'e. Atlanta-LA Lakers - Köper 2'a för 1,46, 10 €. Ranking: Atlanta 29'a (av 30 lag!). Lakers 14'e. Houston-Orlando - Köper 2'a till odds 4,4, 10 €. Ranking: Houston 15'e, Orlando 27'a. Memphis-Seattle - Köper 2'a för 2,86, 10 €. Ranking: Memphis 12'a, Seattle 18'e. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sommar Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Ingen flyt inatt trots 0-2 ledning för Washington och två mål av Ovechkin så hjälpte det inte Washington, men oddset på UB var alldeles för högt satt. Colorado verkade vinna ganska komfortalbelt mot San Jose och Tampa förlorade en jämn drabbing mot Montreal med 3-2. Satte iaf underspelet på Flyers - Boston, men det var nätt och jämnt (3-3) attt det gick in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Följande spel inatt: . 4 av 5 spel lyckade första natten! Bra jobbat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Cyntax lilla privata NBA-fond. Startkapital 500€.Följande spel inatt: Sacramento-Detroit - Säljer 1'a till 2,2. 10€. Milwaukee-Golden State - Köper 2'a för 3,15, 10€. Atlanta-LA Lakers - Köper 2'a för 1,46, 10 €. Houston-Orlando - Köper 2'a till odds 4,4, 10 €. Memphis-Seattle - Köper 2'a för 2,86, 10 €. Det gick ju onekligen bra inatt, 4 av 5 matcher satt där dom skulle. Bl.a. satt den säkra matchen klockrent! Vi sålde 1'a till odds 2,20 och matchen Sacramento-Detroit slutade 88-102! ... Vidare köpte vi 2'a på Milwaukee-Golden State till odds 3,15 (som slutade 103-110), Atlanta-Lakers 2'a odds 1,46, och Houston-Orlando köpte vi 2'a till odds 4,40 och matchen slutade 74-76 till Orlando! Kanon! Nattens vinst 56,99€ (efter BetFair's avgifter på 5%) på satsade 50€. Inatt är det hela 12 matcher i NBA. Philadelphia-Dallas, Chicago-Golden State, Washington-LA Clippers, Minnesota-LA Lakers, Boston-Memphis, Indiana-Miami (är Shaq skadad fortfarande?), Portland-New York, New Orleans-Orlando, Charlotte-San Antonio, Denver-Sacramento, Cleveland-Seattle och New Jersey-Utah. Lite senare idag ska jag redovisa lite statistik jag har på NBA och varför jag spelar 2'a konsekvent. ... Nu är det frukost! NBA-fondens värde just nu: 556,99€. 4 av 5 spel lyckade första natten! Bra jobbat Ja, och en till odds 3,15 och en till 4,40 + att 'den säkra' satt klockrent! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Redovisa gärna lite tips för en nybörjare som mig inför matcherna inatt senare Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TjockisBagarn Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Du har bara spanat in NBA vad jag förstår men borde inte exakt samma sak gälla i alla sporter? Eller blir det skillnad i t.ex svenska fotbollsallsvenskan för att man kan "backa hem" o klara lika eller kontra in ett mål? Och därför vinner inte "bästa laget" eller?Ja, har bara koll på NBA just nu. Fotbollsallsvenskan får bli nästa mål i vår då...Det blir ingen skillnad tror jag. Man får helt enkelt kolla vad för odds som är överdimensionerat/underdimensionerat helt enkelt. Lättast är det ju dock med spel där det bara finns två utgångar, etta/tvåa. Du påstår ju att NBA är dimesionerat så att 2or är mer värda, borde det inte finnas ett "fel" i alla ligor eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Jo, men de varierar. Det kallas edges, en statistisk fördel man hittat jämfört med de odds bookmakern erbjuder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Har satt en slant på Pittsburgh och Detroit inatt. Spelar en dubbel till oddset 4.25. Råkade dock göra kupongen två gånger, då jag av någon anledning aldrig uppfattade att kupongen las första gången! Har mailat supporten nu o kollat om de kan ta bort en av dem, men annars är det väl bara att hålla tummarna Går den in klagar jag ju inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 Du påstår ju att NBA är dimesionerat så att 2or är mer värda, borde det inte finnas ett "fel" i alla ligor eller?Jo, mycket troligt är det så. Jag vet att svenska elitserien är feldimensionerat också. Där ska du sälja KRYSS. Nu till nattens NBA-spel! Det blir bara en snabb redovisning av spelen, inga förklaringar (måste sova!). Philadelphia-Dallas - Köper 2'a, odds 1,55, 10€. Chicago-Golden State - Säljer 1'a odds 1,47, 21 €. Washington-LA Clippers - Säljer 1'a odds 1,61, 16 €. Minnesota-LA Lakers - Säljer 1'a odds 1,45, 22 €. Boston-Memphis - Säljer 1'a odds 1,62, 16 €. Indiana-Miami, Säljer 1'a, odds 1,35, 28 €. Portland-New York, Köper 2'a, odds 1,89, 10 €. New Orleans-Orlando, Säljer 1'a, odds 1,53, 17 €. Charlotte-San Antonio, Köper 2'a, odds 1,26, 10 €. Denver-Sacramento, Säljer 1'a, odds 1,31, 32 €. Cleveland-Seattle, Säljer 1'a, odds 1,29, 34 €. New Jersey-Utah, Säljer 1'a, odds 1,36, 28 €. Maximal möjlig förlust ca 120€. Maximal möjlig vinst ca 231€. Om ni bara ska välja EN match att spela på så skulle jag välja New Orleans-Orlando, en tvåa! Du ska ha minst 2,65 i odds, helst 2,70 eller mer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dahlberg Postad 9 November , 2005 Rapport Share Postad 9 November , 2005 jävla rangers på hemmaplan, trodde det var en säker 1a Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 10 November , 2005 Rapport Share Postad 10 November , 2005 Oj vilken missberäkning. Pittsburgh går och loosar med 5-0 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 10 November , 2005 Rapport Share Postad 10 November , 2005 Nu till nattens NBA-spel! Det blir bara en snabb redovisning av spelen, inga förklaringar (måste sova!).Det gick sämre inatt. Inga större skrällar på 12 matcher. Hade en eller två blivit skrällar hade jag plussat. Bl.a. slutade två matcher med uddamålsseger för favoriten. Hade dom slutat annat hade jag plussat bra. Nattens NBA slutar med -56,18 €. NBA-fondens värde just nu: 500,81€. Om ni bara ska välja EN match att spela på så skulle jag välja New Orleans-Orlando, en tvåa! Du ska ha minst 2,65 i odds, helst 2,70 eller mer Den satt iaf. New Orleans är ett skräplag som man kan tjäna bra me deg på! Hoppas någon följde mitt speltips! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts