Gå till innehåll

Allt om sportsbetting!


Recommended Posts

Till vilka odds finns det värde i de föreslagna spelen, anser du?

 

Du gör ju i princip samma analys som oddssättarna gjort (möjligen med undantag för Brynäs), så hur tjänar man pengar på detta?

 

Enligt min analys så spelar jag på det laget som jag tror vinner...

 

På innebandymatchen är 1.85 spelbart AIK.

 

Frölunda - DIF skulle jag lätt spela till 1.4.

 

HV71 - Modo, där vill jag nog ha 1.8 på HV71 för att spela.

 

SSK - Brynäs, svårt... 3.0 på Brynäs har jag hittat och det skulle jag nog spela på.

 

 

Hur skulle du själv spela och till vilka odds...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 547
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Enligt min analys så spelar jag på det laget som jag tror vinner...

...

Hur skulle du själv spela och till vilka odds...

När jag spelar så spelar jag för att jag tror att sannolikheten för resultatet är större än 1/oddset. Tror jag t.ex. att det är 20 % sannolikhet för en bortaseger så spelar jag gärna till 8.00 i odds, även om jag tror att jag kommer förlora just detta spel. På samma sätt som jag gärna drar till ett färgdrag om jag får rätt odds.

 

Att spela på laget "man tror vinner" till för dåliga odds är det som de flesta rekreationsspelare ägnar sig åt, och det är en förlorande strategi.

 

Dock är inte sportsbetting baserat på matchanalyser något jag ägnar mig speciellt mycket åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte minns fel så spelas väl matchen i Globen!? Och där är ju isen hal ;) (i övrigt kan jag inte mycket om innebandy men Storvreta har väl gjort några bra värvningar?)

 

Vad jag vet har Frölunda hemmais????

 

Innebandyn... Storvreta har de senaste säsongernas bästa spelare David Blomberg borta, Mika Kohonen varit sjuk i veckan men det är ett tufft möte, och tror på AIK tack vare hemmaplan

 

Frölunda HAR hemmais!!!!

 

Jag menar att innebandyn AIK-Storvreta spelas i Globen!!! :D

 

Har ingen åsikt i övrigt om utgången i denna match....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte minns fel så spelas väl matchen i Globen!? Och där är ju isen hal ;) (i övrigt kan jag inte mycket om innebandy men Storvreta har väl gjort några bra värvningar?)

 

Vad jag vet har Frölunda hemmais????

 

Innebandyn... Storvreta har de senaste säsongernas bästa spelare David Blomberg borta, Mika Kohonen varit sjuk i veckan men det är ett tufft möte, och tror på AIK tack vare hemmaplan

 

Frölunda HAR hemmais!!!!

 

Jag menar att innebandyn AIK-Storvreta spelas i Globen!!! :D

 

Har ingen åsikt i övrigt om utgången i denna match....

 

Okej, sorry jag som var trög :oops: ... har inte kollat upp det och trodde matchen skulle spelas i solna.... Tack! Kanske ska omvärdera spelet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag spelar så spelar jag för att jag tror att sannolikheten för resultatet är större än 1/oddset. Tror jag t.ex. att det är 20 % sannolikhet för en bortaseger så spelar jag gärna till 8.00 i odds, även om jag tror att jag kommer förlora just detta spel. På samma sätt som jag gärna drar till ett färgdrag om jag får rätt odds.

 

Att spela på laget "man tror vinner" till för dåliga odds är det som de flesta rekreationsspelare ägnar sig åt, och det är en förlorande strategi.

 

Dock är inte sportsbetting baserat på matchanalyser något jag ägnar mig speciellt mycket åt.

 

Alltså jag kanske förutsätter att alla vet hur man räknar, sportbetting och poker är ändå ganska likt.

 

Dvs. Uppskatta vinstchans kontra odds...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sportbetting är för mig en kul hobby. Dock en hobby som jag är väldigt seriös med... Alltså jag kollar väldigt noga form, skador, avstängningar och hur tidigare matcher slutat och försöker analysera matchens karaktär dvs. Är lagen nöjda med en poäng? Vilket lag är mest i behov av poäng? Och självklart vinstodds i förhållande till vinstchans...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givet att gnaget vinner ikväll, kommer bla va hyllningar till fotbollslaget under paus eller något sånt, så trycket kommer va det värsta någonsin i en innebandy match. Tror att det blir det som fäller avgörandet.

 

Övrigt; Någon som vill köpa en bit av arosvallens gräsmatta? :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall man kunna vinna på sportsbetting så räcker det inte med att ha ett fullgott objektsurval(vilka och när).

Jag har alltid ansett att ett bra MM är värt mer än 50% av en hyggligt helhetstäckande punterfilosofi.

Dock är detta en gråzon så som jag ser det.Don efter person,eller en stakefilosofi som motsvarar ens underliggande objektsurval torde vara eftersträvansvärt anser jag.

Jag jobbade ganska så hårt med sportbetting några år.Det MM som jag slutligen körde efter var tudelat beroende på det underliggande objektet.

I exemplet Burnley away at Wolves ovan så innebar detta ett flatbet runt 1% av total BR.Objektet(ja,Burnley då asså)är ett rent värdeobjekt.

Burnley är ett exempel-ett objekt som är kraftig underdog.Ett objekt som har värde(man MÅSTE betta värde så ofta som möjligt,till och med rent definitionsmässigt är det ju omöjligt att vinna pengar på objekt utan värde sett över tid)-men också ett objekt som inte "träffar" så ofta.Risken för långa losingstreaks är därmed stor när man bettar Burnley borta emot Wolves,och därmed kräver det också en försiktig stake.

Ett annat exempel...till exempel Federer emot Agassi i US Openfinal.Ponera att vi hittar Federer till värde.Detta skall då bettas betydligt aggresivare än Burnley eftersom risken för långa losingstreaks är så mycket mindre för detta objekt.

Värdeunderdogs bettas försiktigt.

Chalk med värde bettas aggresivt.

Sedan finns det minst tusen andra åsikter om MM i sportbettingsammanhang.Vill man vara seriös med sin vadslagning,så kräver detta område mycket tankeomsorg-tro inget annat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilläggas bör att den absolut mest omvurmade MM filosofin är att köra flatbets.Vissa kör 2%,andra kör 1%,ytterligare andra kör ändå mindre.

Jag har kört mitt huvud i väggen i mången god MM diskussion när jag vidhållit min filosofi om stegvis ökad attack vid stegvis förbättrad "träffprocent".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ponera att vi hittar Federer till värde.Detta skall då bettas betydligt aggresivare än Burnley eftersom risken för långa losingstreaks är så mycket mindre för detta objekt.

Värdeunderdogs bettas försiktigt.

Chalk med värde bettas aggresivt.

 

Jag tror jag fattar men vill bara göra det klart för mig... :)

 

Alltså en match där vi hittar ett (enligt oss) bra odds på en stor favorit, låt säga att vi får 2 ggr pengarna på vinst för dif hemma mot assyriska. Det ska bettas hårt.

 

Och i t ex nämnda Burnley matchen där vi kan säga att Burnley var klara underdogs, ska vi alltså betta försiktigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ponera att vi hittar Federer till värde.Detta skall då bettas betydligt aggresivare än Burnley eftersom risken för långa losingstreaks är så mycket mindre för detta objekt.

Värdeunderdogs bettas försiktigt.

Chalk med värde bettas aggresivt.

 

Jag tror jag fattar men vill bara göra det klart för mig... :)

 

Alltså en match där vi hittar ett (enligt oss) bra odds på en stor favorit, låt säga att vi får 2 ggr pengarna på vinst för dif hemma mot assyriska. Det ska bettas hårt.

 

Och i t ex nämnda Burnley matchen där vi kan säga att Burnley var klara underdogs, ska vi alltså betta försiktigt

 

det är förbannat enkelt, ju större edge du har har ju mer bör du spela.

 

Om någon kan hosta filen så har jag Kellys Orginaltext i pdfformat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket grymt tips på AIK igår vände ju enkelt 3-0 underläge mot Storvreta till seger 5-4... 8-)

 

jag gillade fem x totalt i den tyska, svenska och norska ligan, vidare så vill jagminnas att det blir typ 5 uddamålsförluster.

 

En dag kommer jag klonka 25'.

 

Den dagen, den dagen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjeckien - Holland

England - Österike Vinner verkligen England det här?

Belgien - Spanien , torskar spanien borta IGEN?

Finland - Rumänien jag tror på en 1a, finns chansen?

 

Även fast jag inte är professionell sportbetting lirare kan jag ju mina tips... :roll:

 

Tjeckien - Holland. Holland leder gruppen med 4 poäng och Tjeckien behöver poängen mest annars finns risk att Rumänien går förbi... Tror på ett riktigt offensivt Tjeckien alltså (som vanligt). Holland är ju inget lag som spelar defensivt heller. Alltså målglad men tuff match som Tjeckien vinner tror jag men helt öppen.

 

England - Österrike. England pressat att vinna för att bli bästa 2:a, tror faktiskt inte dom kommer att ha några problem med Österrike överhuvudtaget, dock så är oddset alldeles för lågt, det jag sett hittills.

 

Belgien - Spanien. Om Spanien ska vinna gruppen krävs vinst och hoppas Serb/Monte ska förlora en av två kvarvarande matcher... Belgien blandar och ger. Måste ses som borta från VM-chansen trots att det kan gå i teorin... Spanien vinner

 

Finland - Rumänien. Finland överraskar ibland och brukar kunna göra mål även mot bättre motstånd. För Rumänien krävs det vinst i denna match och två förluster i rad för Tjeckien, ingen trolig VM-chans = inte troligt alltså inte motivationen på topp. Möjlig "skrällvarning" på Finland, mindre nationer brukar ha lättare att motivera sig.

 

Lycka till med tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

England må ha presterat usla resultat sista matcherna, men jag tror de vinner trots det. Man ska inte ha några problem med österrike och englands problem tycker jag verkar ltie "överhypade".

 

Spanien och frankrike är väl antagligen de 2 lag som jag mer eller mindre slutat spela på när det gäller vm- och em-kval eftersom dom blandar resultaten hej vilt. På något sätt lyckas dom ändå alltid i slutet och jag tror att med den press de har plus det faktum att dom möter ett lag som måste vinna resterande 2 matcher för att kunna gå vidare resulterar i en vinst för spanien, som kan hantera pressen bättre.

 

Finland - rumänien är svår, då de är hög skrällfaktor när finland spelar, vare sig dom är faoriter eller underdogs. Jag tror dock att matchen slutar med en 2a då rumänien har ett bättre lag och mycket mer på spel. Men lite varning för krysset.

 

Tjeckien mot holland går jag inte in på. lämnar den helgarderad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar Bari - Mantova idag. Över/under 2,5 mål.

Odds för Under 1.65 Insats: 300

Odds för Över 2,72. Insats: 200

Avgiften är 5% på vinsten, det är samma betex så den kvittas.

Ev. vinst vid Under: 11,80 (2,36%)

Ev. vinst vid Över: 13,30 (2,66%)

Ett surebet m.a.o.

 

2,72 för över är sjukt felsatt på den matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

två tips och två nästan tips.

 

detroit vinner i kvällens första match, enkelt!

vancouver måste ses med toppchans(Morrison från LHC)

 

Viadre så spelas Toronto/Ottawa till samma odds i sverige, Det finns värde i alla odds över 2,10 på Ottawa i den matchen.

 

En av de riktigt bra matcherna hiitar vi i Dallas vinst.

 

Oddset avgör hur stor edgen är men på 24H erbjöds över 2,10 på flera matcher.

 

Överför del av er vinst så jag inte måste bli uteliggare som baba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska ni få lite att fundera på...

New Jersey - Pittsburgh inatt. Över/Under 5,5 mål.

Spelarna på BetFair.com vill ha 2,28 i odds för att spela på UNDER, samtidigt erbjuder Expekt 2,35 i odds för dig som spelar på UNDER hos dem.

Ni har ca 2 timmar på er att dra in lite säkra pengar.

Köp billigt, sälj dyrt... men här är det lite tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...