Gå till innehåll

ARTIKEL: Svenska spel får pokertillstånd!


freeman

Recommended Posts

  • Svars 200
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hos hemska utlänska bolag blir man spelberoende, spelar bort alla pappas pengar och bor 1 månad senare på gatan. Det vet vi ju alla. Spelar man hos SS däremot så är det skillnad. Där tar de hand om en och ser till att man inte blir spelberoende, de bryr sig inte alls om vinst.

Nu ska vi se. SS gjorde en vinst på ca 4,7 miljarder. Under samma år användes ca 700 miljoner till reklman, dvs ca 1,9 miljoner kr/dag. Av vinsten har jag för mig att 0,2% går till spelberoende, men att SS nu övervägde att höja det till 0,5%. 0,2% av 4,7 miljarder är ca 9,5 miljoner kr. Dvs samma summa som SS spenderar på 5 dagars reklam. Jodå, SS bryr sig om sina spelberoende spelare :roll:

Sedan får vi reda på att runt 1 miljard kr går till Idrottsförbundet, detta är ju bra. Men hur mycket är 1 miljard kr egentligen när vi talar statliga finanser??

Statens argument om omtanke och kontrollerat spelande är hyckleri på hög nivå. Det är bättre att bli full på statlig sprit. Det är bättre att satsa allt du har på statliga spel än utländska. Och som ett annat av de statliga bolagen, Vattenfall nyligen sa: Det är bättre att kolkraften ägs av oss.

 

Ja den släpper ut sjuuuukt mycket mindre koldioxid sörru.

 

SS pokerspel kommer att leda till att spelmonopolet spricker, det kommmer att göra det förr eller senare. Andra alternativet är ett utträde ur EU, och det finns inte på kartan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos hemska utlänska bolag blir man spelberoende, spelar bort alla pappas pengar och bor 1 månad senare på gatan. Det vet vi ju alla. Spelar man hos SS däremot så är det skillnad. Där tar de hand om en och ser till att man inte blir spelberoende, de bryr sig inte alls om vinst.

Nu ska vi se. SS gjorde en vinst på ca 4,7 miljarder. Under samma år användes ca 700 miljoner till reklman, dvs ca 1,9 miljoner kr/dag. Av vinsten har jag för mig att 0,2% går till spelberoende, men att SS nu övervägde att höja det till 0,5%. 0,2% av 4,7 miljarder är ca 9,5 miljoner kr. Dvs samma summa som SS spenderar på 5 dagars reklam. Jodå, SS bryr sig om sina spelberoende spelare :roll:

Sedan får vi reda på att runt 1 miljard kr går till Idrottsförbundet, detta är ju bra. Men hur mycket är 1 miljard kr egentligen när vi talar statliga finanser??

Statens argument om omtanke och kontrollerat spelande är hyckleri på hög nivå. Det är bättre att bli full på statlig sprit. Det är bättre att satsa allt du har på statliga spel än utländska. Och som ett annat av de statliga bolagen, Vattenfall nyligen sa: Det är bättre att kolkraften ägs av oss.

 

Ja den släpper ut sjuuuukt mycket mindre koldioxid sörru.

 

SS pokerspel kommer att leda till att spelmonopolet spricker, det kommmer att göra det förr eller senare. Andra alternativet är ett utträde ur EU, och det finns inte på kartan.

 

Fan vad bra skrivet. Skicka in det där som en insändare till typ Aftonbladet eller något, så blir det lite vettigt att läsa där med!

 

Allvarligt, skicka det till whatever! Smäll det i ögonen på förmyndarpacket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

98 % av Sveriges befolkning?

 

Ehhh, så 98% anser att det är rätt att bara svenska spel får anordna spel i sverige? Och att bara systemboilaget får sälja öl, vin och sprit?

 

En liknande jämförelse: Du vet väl att du blir mycket mindre alkoholiserad av vinet du köper på Bolaget än du skulle vara om du köpte den i en mataffär där du köper resten av allt du ska ha till middagen! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

98 % av Sveriges befolkning?

 

Ehhh, så 98% anser att det är rätt att bara svenska spel får anordna spel i sverige? Och att bara systemboilaget får sälja öl, vin och sprit?

 

Hur ska man annars tolka det faktum att 98 % röstar på ett parti som sitter i Sveriges riksdag?

 

Ehhh, OK. Jag förstår att du har mycket koll... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehhh, OK. Jag förstår att du har mycket koll... :shock:

 

Vad jag menar är att det är väldigt få människor i Sverige som verkligen tror på riktig frihet á la Frihetsfronten och liknande.

 

Sverige är ett näste för människor som inte tror på sig själva, utan vill att staten ska hjälpa dem att fatta beslut. Detta är givetvis en stor hjärntvätt iscensatt av den svenska regeringen sedan flera årtionden tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

98 % av Sveriges befolkning?

 

Ehhh, så 98% anser att det är rätt att bara svenska spel får anordna spel i sverige? Och att bara systemboilaget får sälja öl, vin och sprit?

 

Hur ska man annars tolka det faktum att 98 % röstar på ett parti som sitter i Sveriges riksdag?

 

Att en röst på ett parti som sitter i riksdagen inte nödvändigtvis innebär att man tycker att precis allt som den svenska staten gör är bra? (För övrigt är din statistik fel. Valdeltagandet är betydligt lägre än 98%)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(För övrigt är din statistik fel. Valdeltagandet är betydligt lägre än 98%)

 

Om de som inte röstar kan vi inte säga särskilt mycket om, eller hur? Sedan spelar det ingen som helst roll hur många som röstar[*] (inom rimliga gränser), om vi inte tror att vi har bias i röstdeltagandet, vilket vi iofs. kan tro, men jag är dock av åsikten att de som inte röstar är mestadels outbildade vänsternissar än högutbildade frihetsvänner.

 

[*] Vi får högre medelfel, men det är försumbart med en så stor population.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm, jag tycker man drunknar i pokerreklam redan nu. Vänta då bara tills SS ska dra igång sin reklamkampanj...

 

Såg ni inte den äckliga annonsen i dagens (pappers)DN? SS förklarade hur fint det skulle bli om de fick tillstånd att ordna nätpoker. De skulle minsann ha idkontroll och insatsbegränsningar. Men vad skulle det göra för skillnad? Alla andra, "oseriösa" sajter skulle ju ändå finnas kvar. Eller förresten: Det är förstås det som är deras högsta önskan, att alla andra hemska aktörer ska förbjudas.

 

Någon som har denna annons på bild?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm, jag tycker man drunknar i pokerreklam redan nu. Vänta då bara tills SS ska dra igång sin reklamkampanj...

 

Såg ni inte den äckliga annonsen i dagens (pappers)DN? SS förklarade hur fint det skulle bli om de fick tillstånd att ordna nätpoker. De skulle minsann ha idkontroll och insatsbegränsningar. Men vad skulle det göra för skillnad? Alla andra, "oseriösa" sajter skulle ju ändå finnas kvar. Eller förresten: Det är förstås det som är deras högsta önskan, att alla andra hemska aktörer ska förbjudas.

 

Någon som har denna annons på bild?

 

Länken finns väl längre bak i tråden har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Såg en notis om att SS numera har info om sin pokersatsning på hemsidan men att man inte kan ladda ner någon klient ännu, vilket iofs är fullt förståeligt :D Fanns inte så värst mycket matnyttig info men en sak är iaf säker, pokerspelare är garanterade sömn mellan 0300 och 0700 :lol:för då är sajten stängd för spel

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns inte så värst mycket matnyttig info men en sak är iaf säker, pokerspelare är garanterade sömn mellan 0300 och 0700 :lol:för då är sajten stängd för spel

 

/TF

 

Vad säger att man inte startar upp sin andra klient och spelar där efter 03.00, men iof. varför spela på andra sajter när Svenska Spel finns.

 

Nu joinar vi SS, vi skall eder vara trogna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man bara får förlora 10 000$ på ett spel.

Menas det per hand då eller per dag?

 

I så fall kan de ju inte ha allt för höga bord till exempel 25-50NL och uppåt.

Enda sättet att försäkra sig om att det aldrig kommer hända är väl att inte erbjuda NL spel överhuvudtaget... Annars kan ju ett par spelare dra ihop $20k i vinst till sina stackar för att sen blåsa bort allting med kåk mot fyrtal eller nått annat roligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man bara får förlora 10 000$ på ett spel.

Menas det per hand då eller per dag?

 

I så fall kan de ju inte ha allt för höga bord till exempel 25-50NL och uppåt.

Enda sättet att försäkra sig om att det aldrig kommer hända är väl att inte erbjuda NL spel överhuvudtaget... Annars kan ju ett par spelare dra ihop $20k i vinst till sina stackar för att sen blåsa bort allting med kåk mot fyrtal eller nått annat roligt

 

Det är väl inga problem att koda så att man inte kan sitta med mer än ett basbelopp i stacken, resterande vinst pumpas direkt in på pokerkontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man bara får förlora 10 000$ på ett spel.

Menas det per hand då eller per dag?

 

I så fall kan de ju inte ha allt för höga bord till exempel 25-50NL och uppåt.

 

"Insatstaket för varje enskild spelare per giv är satt till två prisbasbelopp (79 400 kronor). En och samma spelare kan alltså inte satsa mer än den summan under en spelomgång." - Länk

 

Undrar vad de vill åstadkomma med det egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en notis om att SS numera har info om sin pokersatsning på hemsidan men att man inte kan ladda ner någon klient ännu, vilket iofs är fullt förståeligt :D Fanns inte så värst mycket matnyttig info men en sak är iaf säker, pokerspelare är garanterade sömn mellan 0300 och 0700 :lol:för då är sajten stängd för spel

 

/TF

 

Haha trodde det var ett dåligt skämt när jag läste detta så jag surfar in på svenskaspel.se för och kolla och det stämmer. Helt otroligt, så IQ befriade kan dom bara inte vara, trodde jag var myndig men jag har visst fått en ny pappa som ska bestämma lite :roll: Hoppas att det kommer krylla av fisk första veckorna :evil:.

 

Dom lär ju bara tillåta ett bord i taget så att alla grinders inte ska råna jack vegas torskarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man bara får förlora 10 000$ på ett spel.

Menas det per hand då eller per dag?

 

I så fall kan de ju inte ha allt för höga bord till exempel 25-50NL och uppåt.

Enda sättet att försäkra sig om att det aldrig kommer hända är väl att inte erbjuda NL spel överhuvudtaget... Annars kan ju ett par spelare dra ihop $20k i vinst till sina stackar för att sen blåsa bort allting med kåk mot fyrtal eller nått annat roligt

 

Det är väl inga problem att koda så att man inte kan sitta med mer än ett basbelopp i stacken, resterande vinst pumpas direkt in på pokerkontot.

 

Sånt där är ju inte tillåtet i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man bara får förlora 10 000$ på ett spel.

Menas det per hand då eller per dag?

 

I så fall kan de ju inte ha allt för höga bord till exempel 25-50NL och uppåt.

Enda sättet att försäkra sig om att det aldrig kommer hända är väl att inte erbjuda NL spel överhuvudtaget... Annars kan ju ett par spelare dra ihop $20k i vinst till sina stackar för att sen blåsa bort allting med kåk mot fyrtal eller nått annat roligt

 

Det är väl inga problem att koda så att man inte kan sitta med mer än ett basbelopp i stacken, resterande vinst pumpas direkt in på pokerkontot.

 

Sånt där är ju inte tillåtet i poker.

 

Ratholing är vanligtvis inte det nej, men detta blir ju något av ett specialfall och om SS bestämmer att det är tillåtet så är det ju det. Om man inte gillar det får man väl hålla sig borta från de högsta borden där detta skulle kunna hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...