Andrz_W Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 Funderar på vad jag som relativt tightaggresiv spelare skulle tjäna på. 6mannaborden blir det ju blinds oftare på men fler händer hinner också delas ut/h. dessutom så verkar det som en heldel fisk söker sig till dessa. Men å andra sidan då jag inte spelar så många händer kanske 10-mannabord skulle passa mig bättre? Kom med åsikter och förslag! spelar oftast på 0.25-0.50NL borden på ladbrokes och prima. Citera
svint0 Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 Du skulle garanterat tjäna mer på Fullring. Då folk shorthanded i regel spelar fler händer, vilket kommer busta dina monster oftare än på fullring. Citera
Stoneburg Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 Är du tight så passar ditt spel bra till FT där det största och vanligaste misstaget är att spela för många händer. Sen vet jag inte vad du menar med "relativt tightaggresiv" i och för sig, jag har hört en del säga att de är tighta för att de bara spelar KJ utg om den är suited... Citera
Mikey Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 Du skulle garanterat tjäna mer på Fullring. Då folk shorthanded i regel spelar fler händer, vilket kommer busta dina monster oftare än på fullring. Det där var mycket märkligt uttalande dock? Givetvis kommer ett monster vara ett större monster i SH av den enkla anledningen att det är färre spelare som spelar. Därav spelar även många lösare i SH än i FT vilket medför en känsla av att det är mer fisk (enbart spekulation eftersom jag inte märkt att det är mer fisk i SH än FT). Det finns tighta spelare både i FT och SH som spelar bra och tjänar cash, så det jag rekommenderar dig är att du tar och spelar ett par tusen händer SH och ett par tusen händer FT och ser vad du själv trivs bäst med. Lycka till Citera
Azaroth Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 Jag anser att den optimala spelstilen för fullring är tight/aggro medan optimalt spel för 6-max är LAG (med bra kontroll). Råder dig att spela fullring. Citera
Andrz_W Postad 5 September , 2005 Författare Rapport Postad 5 September , 2005 Tack för era åsikter... Kom gärna med fler infallsvinklar. För och nackdelar. Verkar ju luta mest åt fullring iaf. Håller på att prova på fullring nu. Spelade lite igår och plussade iofs inte mycket 13$ på ett 0.25-0.5 bord efter 3 h spel.Men med tanke på att jag förlorade 4 ggr av 4 när jag låg före fi vid hans allin (mellan 25-50% av min stack) så får jag vara glad att jag gick plus och inte börja tilta. Stoneburg: När jag spelar fullring så utgår jag oftast från howard lederers preflop strategy med vissa undantag. Citera
Recommended Posts