Gå till innehåll

NLT - Träffar knekthöga flushen och möts av all in!

Recommended Posts

Postad

FI2 har stulit en del potter det senaste, men ytterst sällan höjt före floppen.

$25 NL Texas Hold'em

Table Table 36675 (6 max) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 5

Seat 4: FI1 ( $14.33 )

Seat 2: HERO ( $62.92 )

Seat 3: FI2 ( $36.16 )

Seat 6: FI3 ( $10.22 )

Seat 1: FI4 ( $8.35 )

FI4 posts small blind [$0.10].

HERO posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 9h Jh ]

FI2 raises [$0.50]. <----- Minihöjning, sätter honom på Axs, AT eller kanske 66-TT

FI1 calls [$0.50].

FI3 calls [$0.50].

FI4 [$0.40].

HERO calls [$0.25].

** Dealing Flop ** [ 4d, 8h, 3h ]

FI4 checks.

HERO bets [$2]. <---- Kanske lite överdriven bet, men vill ha bort eventuella andra färgdrag med högre kicker.

FI2 [$2]. <---- Synar, sätter honom på överpar, triss eller TPTK

FI1 folds.

FI3 folds.

FI4 folds.

** Dealing Turn ** [ 2h ]

HERO checks. <---- Tja, det är kanske här jag gör mitt misstag? Men jag vill får honom att beta sin triss, överpar eller TPTK.

FI2 is all-In [$33.66] <---- Ojdå, detta var inte väntat. Kan han sitta på AK eller AQ i h?

Kan jag syna i detta läget, eller har jag med min check på turn redan förstört handen?

* RP - QoS *

Postad

På microlimits kan det ju vara någorlunda svårt att sätta folk på händer när dom miniraisar, men han kan ju sitta med A5o, fast förstår inte varför han skulle trycka in direkt när han träffar.. Sitter han på nötfärgen skulle han ju vilja ha mer pengar av dig och inte trycka in direkt.

Postad

Självklart ska du syna. Jag är ganska säker på att han sitter på en riktigt bra hand, dock inte lika bra när tre färger kommer upp och han vill inte att det ska komma ett till i samma färg så du vinner på att ha ett kort i den färgen och möjligen överbetar lite. Han sätter troligen dig inte på ett färgdrag. Troligen har han stege, högsta trissen eller liknande.

Postad

Som jag ser det blir han livrädd för att flushen har träffat. I desperation överbetar han för att få dig att lägga dig. Vem går allin med A-hög flush när du checkat? Syn.

Postad

troligen är det så att han ser att du ckeckar när flushen kommer. Han ser sin chans att bluffa dig genom en all-in. hade han verkligen färgen (dessutom en högre än dig) så borde han ju spela den lite lugnare. Jag skulle syna.

Postad

HERO folds.

FI2 does not show cards.

FI2 wins $39.86

Jag inser nu att han troligen inte satt på flushen. Får väl erkänna mig lite feg i denna hand. Han sa sedan att han satt på QcQh, och jag tröstar mig med att han säkert hade fått ett hjärter på rivern..

Borde helt klart synat, då jag faktiskt fick den sluthand jag hoppades på. Tack för era synpunkter!

Postad

Hade jag varit mig just idag hade jag force-foldat färgdraget eftersom jag ändå skulle förlora mot någon magisk hand.

Hade jag varit dig hade jag synat hans all-in med ett stort leende på läpparna eftersom det är exakt det jag (du) vill göra.

Punkt.

Postad

Helt given syn. Du torskar kanske nån gång mot typ Q-hög flush (eller blir utdragen), men han har ju inte nötflushen, och knappast nästnöten, utan allra allra troligast stegen eller ett set.