Gå till innehåll

SAJT: PacificPoker.com


gdaily

Recommended Posts

Min hatkärlek till Pacific fortsätter. Har hållt mig borta ett tag nu men spelade en SnG i kväll. Den håller stilen..... Ideliga disconnects och lagpauser. Var nästan helt ospelbat stundvis. Som tur var tripplade jag upp på andra handen, så stacken tålde att skiten åt mina blinds när jag var borta långa stunder.

 

När bubbelspelet började fanns dock bara en strategi - snabbt all in så fort jag fanns med i spelet några sekunder i taget. Jag kom med toktur till heads up med bara 1000 chips kvar. Vad händer då? Jo den stackars saten med 11 000 i stacken blir disconnectad och min koppling funkar bra i 2 minuter så jag blindar ut honom. Klassisk Pacific Poker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 466
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Klienten har i en tidigare turnering lyckats få mig att betala BB i 4/5 händer när jag flyttats runt mellan olika bord. Igår i deras $75k G fick jag betala big blind två gånger på raken utan att byta bord. Stolen mellan mig och sb var tom och efter handen kom det in en kille där och då flyttas knappen ett steg, sb blir knappen, nya spelaren blir sb och jag blir BB igen :)

Jag undrar om inte blindsklockan går under pauserna också.

Prisstrukturen är ju också go, plats 250-151 får $37.50, ~ hälften av inköpet. Möjligtvis att någon satellitspelare som betalat $1 för att spela uppskattar en sån prisstruktur, men jag har svårt att tänka mig att någon annan gör det.

Inga extrapengar i potten heller vilket det brukar vara.

 

Summa sumarum, det blir nog inga fler söndagsturneringara på pacific för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jag gjorde ett uttag via bankwire till mitt konto (swedbank) och fick kurs 7,0328

Detta var ca 2 veckor sedan då kursen var runt 7,03.

Det blev också 0 kr i avgifter, då avsändaren (Pacific) betalade samtliga bankkostnader.

Enda nackdelen var att det tog lite tid (över en vecka) innan pengarna var på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag spelade en del i förmiddags och då (liksom alltid tidigare) tilläts 4 pokerbord samtidigt. Men när jag loggade in nu på kvällen runt 19 så tilläts plötsligt bara 3!

 

Någon annan som också erfarit detta? jäkla skit om det ska begränsas till 3 bord framöver >=(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit ut till Neteller flera gånger förrut men nu helt plötsligt finns inte "Neteller" som ett utbetalningsalternativ. Någon annan som upplever samma problem eller som vet vad man ska göra åt det?

 

Nej, neteller finns kvar som uttagsalternativ här tack och lov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit ut till Neteller flera gånger förrut men nu helt plötsligt finns inte "Neteller" som ett utbetalningsalternativ. Någon annan som upplever samma problem eller som vet vad man ska göra åt det?

 

Samma sak skedde med mig när det gällde VISA. Om man inte har använt metoden för att göra en deposit på ett år så försvinner den som utbetalningsalternativ. Så jag antar om du gör en deposit via neteller så dyker den upp igen. Men snacka med deras livesuport så vet du säkert.

 

Obs: Det har varit tillfällen då flera av deras utbetalningsalternativ har legat nere. Så det kan också vara ett tillfälligt problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Vad tycker ni andra om Pacifics nya klient?

Kass tycker iaf jag med j-a 3D, avatarer och krimskrams.

Plus den där vansinniga all-in knappen som sitter 1 mm från raise knappen (man får ingen fråga - en misclick och hela stacken åker in i potten )

 

Gillar du den gamla klienten med sitt avskalade gränssnitt så uppgradera inte till den nya. Har du uppgraderat men vill återgå till den gamla klienten igen ( ja den funkar fortfarande gudskelov) så finns installationsfilen att hämta

http://setupspcp1.888.com/setups/support/full/en/3.509/pacificpokersetup.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni andra om Pacifics nya klient?

Kass tycker iaf jag med j-a 3D, avatarer och krimskrams.

Plus den där vansinniga all-in knappen som sitter 1 mm från raise knappen (man får ingen fråga - en misclick och hela stacken åker in i potten )

 

Jag tycker den känns schysst jag - klienten behövde verkligen fräschas upp, kändes en aning neandertal över den tidigare. Är nog mest bara en vanesak innan du lärt dig undvika "all-in"-knappen. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm, om datorn hänger sig och man måste starta om, åker man ur turneringen då ?

 

Jag skulle installera Multi versionen och stängde ner klienten, jag hann inte läsa allt och tryckte OK.

När jag kommer tillbaka står det finished in 9th place. :D

 

Om det är så att man åker ur turnering även om datorn måste startas om, så är det ju katastrof.

 

Nu gjorde jag en tabbe så jag får skylla mig själv...

 

EDIT:

Mark2: I see that in this case you are actually correct. What happened is that you were prematurely ejected from the tournament because you were changing versions of the software. You will be refunded shortly

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...