busen Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Alltså, både Nusseman och Gdaily elaka i samma tråd. Unreal, det är en badbeat. Jag var inte elak. Jag var ärlig Det värsta är att det var Swede också Citera
Nidson Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Hursomhelst är det bara en definitionsfråga. En del kallar det för bad beat när man går in som relativt stor favorit (tex 4:1) och blir utdragen, andra kräver mer än så. Därför ser jag ingen anledning att hetsa upp sig över att man har olika tolkning över ett begrepp som det såvitt jag vet inte finns någon fastställd definition på. Dock kan man ju snegla på pokerklienternas definitioner, men i deras ögon kan man ju syna all in preflop med 23s och ändå råka ut för en bad beat. Citera
QoS Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 gdaily och Nusseman, även om Maliik är rätt tålig kille med sin smått bizzara humor så kan ni ta det lite lungt med kommentarerna. Tillbaks till BadBeat snacket, tack! - QoS Citera
Odman Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Exempel på bad beat. Runner Runner hålpipa. Som min hand igår, J6 i BB, floppar KJK bettar pott, A4 synar pottbet. Turn kommer Q, A4 synar ännu en pottbet, river kommer T Well, vi kan dra slutsatsen att fi inte skulle synat ner den här handen. Citera
iller Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 I runda slängar tycker jag följande krav ska vara uppfyllda för att man ska få kalla det en bad beat: Stor pott (minst 200 bb) Man är jättefavorit (minst 25:1) Motspelaren spelar dåligt Alla, eller i stort sett alla pengar åker in Fast floppar man nötkåk mot fyrtal eller liknande så händer det väl att man kallar det bad beat också även om motspelaren inte spelat fel... Slowspelar man monster och blir utdragen pga detta är det inte rätt att kalla det en bad beat. Spelade en pott mot Bollen på klubben härom veckan som jag tycker uppfyller kraven. Jag har 55, flop 57Q regnbåge. Vi stoppar in alla pengar (ca 1500 var ytterliggare i en pott på 250, 5/10 NL Texas) och han träffar två raka damer och vinner med sin Q4o... Citera
SammySolid Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 om jag inte vinner en pott jag är med i så är det en bad beat Exakt så resonerar jag också! Mycket bad beats blir det ... Citera
Swede Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Exempel på bad beat. Runner Runner hålpipa. Som min hand igår, J6 i BB, floppar KJK bettar pott, A4 synar pottbet. Turn kommer Q, A4 synar ännu en pottbet, river kommer T Well, vi kan dra slutsatsen att fi inte skulle synat ner den här handen. det är ju inte så att på turn hade han 10 outs mot dig AAA QQQ TTTT Citera
parre Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Enligt gdaily kan runner-runner hålpipa räknas som max en halv out, alltså är det helt korrekt pottoddsmässigt att syna med A4 i det läget. Dessutom så kanske han trodde att A-högt stod, det brukar ofta göra det ju... Exempel på bad beat: HU-gryta mot Micke E på Klubben. Det är sent, jag är full och spelar skitdålig poker, men det är ju bara 100kr/gryta så det är ju inga pengar det handlar om. Hur som helst, jag tror att jag höjer preflop med ett suitat A. Micke synar såklart och jag floppar nötfärgen. Degen åker in. Han har typ nån form av par utan några som helst redraws. Hans enda vinstouts är alltså runner-runner kåk. På turn kommer ett till hjärter. Jag tänker: "Vem fan bryr sig?" På river ännu ett hjärter. Jag tänker: "Yes... vafan..." och skriker "NEEEEEEEEEEEEJ" rakt ut. Micke köpte ut runner-runner perfect-perfect till en straight flush på bordet för delning. Det kan vi kalla bad beat! Citera
jackbalsam Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Om det fortfarande finns en chans för motståndaren att dra ut en så är det ju inget bad beat i mina ögon. Alltså är jag lite emot själva begreppet bad beat. Om motståndaren inte kan dra ut en kan man ju inte förlora. MEnar du att den enda sanna bad beaten är om motståndaren drar dött men ändå vinner potten (hur det nu skulle gå till)? Citera
Bjorn_ Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Det är ju sällan man är extremt stor underdog i hold'em den enda någorlunda vettiga situation jag kommer på är med bottentvåparet mot topset. Är väl ett par tusen mot ett på att dra ut runner-runner till fyrtal. Andra exempel är ju fyrtal på given i 5CD mot ett trebyte till högre fyrtal eller A2346s i 7CS/8 som blir utdragen av runner runner till A2345s färgstege. Värsta jag på kort stund lyckades leka fram på twodimes var följande 7CS hand som kräver runner-runner-runner perfect-perfect-perfect... 7-card Stud Hi: 500000 sampled outcomes cards win %win lose %lose tie %tie EV As Ac Ad Ah 499961 99.99 39 0.01 0 0.00 1.000 Ts Td Th 6h 39 0.01 499961 99.99 0 0.00 0.000 /Bjorn Citera
Recommended Posts