Gå till innehåll

Bad Beat, var går gränsen?


MaLiik

Var går gränsen för ett Bad Beat?  

132 medlemmar har röstat

  1. 1. Var går gränsen för ett Bad Beat?



Recommended Posts

Vi råkar alla ut för badbeats och de är jobbiga. Men var går gränsen för vad som är ett bad beat odds egentligen? Det är väl en högst personlig fråga så rösta och motivera ditt val.

 

 

Motivering:

Personligen så sätter jag det på runt 3:1 och detta bara för att jag tycker det skall vara något ovanligt. 3:1 kanske inte är så värst ovanligt men ändå så man lackar ur lite lagom! :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min bok krävs det som sämst runner-runner (det är runt 4%) för en badbeat.

 

Samt att motståndaren inte skulle spelat potten från start. Exempelvis är inte AA mot KK en badbeat, för vilken fi kan låta bli att spela KK. Däremot AA mot 72o, där turn är 2 och river 7, en badbeat, även om det är ett gränsfall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nu bad beat kräver perfect perfect efter all in med 1000bb på flop, vad använder man för ordval vid lindrigare förluster som ändå är löjliga? Tänker då på scenarion av typen all in med topset och fi sätter hålstegen.

 

När det har hänt ett hundratal gånger blir man luttrad och rycker på axlarna. Vad mer kan man göra än det och berömma sig själv för bra spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det fortfarande finns en chans för motståndaren att dra ut en så är det ju inget bad beat i mina ögon. Alltså är jag lite emot själva begreppet bad beat.

 

Lite sur blir man ju alltid när man blir utdraget.... En "bad beat" skulle möjligtvis vara att motståndaren behöver två exakta kort i följd och får dem. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: cheunce såg själv felet.

 

 

--------

 

 

Personligen måste jag nog säga att det beror på pottstorleken, även om jag vet att det inte ska ha någon betydelse. Jag intalar mig själv att jag är nöjd så länge jag fattar bra/rätt beslut i händerna, och oftast är jag även det. Det är dock mycket oftare som man är all-in mot en shortstack, än när man får in över ett inköp som favorit. Eftersom det inte kommer så jättemånga lägen i varje session så är det klart att det är mer frustrerande att bli utköpt i ett sånt läge. Och nej, jag spelar inte med scared money, det är snarare inställningen: Ska du köpa ut, så köp ut i de små potterna, men låt mig vinna de monsterpotter jag är favorit i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...