Folke Rosvall Postad 16 Februari Rapport Postad 16 Februari 12 minuter sedan, säger brusig1 : Över/under 10% som är aktiva på forumet som icke är norrlänningar? Förmodligen över 10%. Citera
AvdankadGamer Postad 16 Februari Författare Rapport Postad 16 Februari 4 timmar sedan, säger soldado9 : Fyfan, 6-fingertown alltså..:) återkom med kritik, har ju blivit väldigt nice med nya gondolen också Will do, får fokusera veckosummeringen på Hemavan istället för pokern! 1 Citera
AvdankadGamer Postad 23 Februari Författare Rapport Postad 23 Februari Veckosummering vecka 8 2026! Blev som sagt inte lika mycket poker som tidigare veckor då vi har firat min och äldsta grabbens födelsedagar genom att åka på en skidsemester torsdag–söndag. I och med detta (och vad som känns som en pågående downswing om man räknar med förra helgen) så kan vi boka in vad jag tror är årets första backvecka. Om jag ska vara ärlig så minns jag inte supermycket av vad som hände under veckan då, men något positivt vi tar med oss är att jag har börjat vänja mig vid spelet på euroborden och kommer nog fortsätta spela där när jag känner att volymen på svs inte räcker till. Jag har dessutom installerat PIOSolver på denna dator och har kört en sim hittills, men hoppas på fler nu kommande tiden. Känner mig för nuvarande väldigt motiverad till att förbättra mitt spel och kliva upp i nivåer. På svs känner jag mig nöjd med nivåerna, men på euroborden vill jag se till att jag slår /1 med god marginal innan jag sätter mig och börjar spela /2 igen. Så det lär väl ta någon/några veckor innan vi kan börja kliva uppåt där också. Men det är i alla fall planen framöver. Försöka förbättra mitt spel på olika vis (kolla youtube, köra pio sims, prata igenom händer med kompisar) och genom det försöka slå nivåerna på euroborden och kliva uppåt. Hemavan var för övrigt mycket trevligt! Det bästa födelsedagsfirandet jag haft på många år Det var jag, frugan, barnen, min mamma, frugans pappa, frugans bästa kompis, min närmaste kompis här i norrland tillsammans med sin fru och sin dotter som är exakt lika gammal som min yngsta. Vi hade hyrt en stor stuga med ski-in/ski-out i närheten av centrumliften där vi alla 11 bodde tillsammans. Tänkte att jag lägger upp lite bilder i ett eget inlägg här i dagboken idag! När vi kom hem igår kväll runt 5-snåret så var vi alla helt sprängda så jag orkade knappt starta upp datorn på kvällen. Men nu efter en natt med väldigt bra sömn så är grinden igång igen! Ses på borden! 5 Citera
AvdankadGamer Postad 23 Februari Författare Rapport Postad 23 Februari Här har ni en bild på mig i liften, en bild på toppen av pisten och en kort video på när min tvååring fick testa på att åka skidor 🥰 VID20260221173035.mp4 10 Citera
kukbajs Postad 23 Februari Rapport Postad 23 Februari Ser la härligt ut! Gullig unge (iofs svårt att ej va gullig i den åldern)! :3 Riktigt bra db! ❤️ 1 Citera
AvdankadGamer Postad Lördag kl 21:27 Författare Rapport Postad Lördag kl 21:27 Månadsuppdatering Februari! Var lite mindre volym då det känts som att det varit ovanligt lite action på svs-borden denna månad (plus att det är årets kortaste månad ), men är ganska nöjd med winraten trots det. Spelet har känts bra och känns som att jag utvecklas för varje vecka som går i princip. Hade årets största downswing hittills, även om den inte var så stor, var det en trist vecka. Tänkte också passa på att ge en update sedan jag startade dagboken (kanske gör det varannan månad eller något sånt). Så här får ni en graf alltime på detta konto samt hur det har gått på alla stakes jag har spelat. Har dessutom hittat en studiepolare som jag har börjat snacka lite strategi med. En gammal polare som tidigare mest spelat MTT:s som nu visar sig också spela cashgame på samma nivåer som jag spelar (fast en annan site då han är limmad på Svs). Jag har också fått en abstrakt idé över hur jag ska lägga upp klokt plugg i pio framöver, har bara inte kommit till skott ännu för att förverkliga dessa tankar. Men det hoppas jag orka ta tag i under mars någon gång så man kan lära sig lite mer gto och få lite nya idéer och linjer att spela Hörs imorgon igen för ny veckouppdatering! 6 Citera
kukbajs Postad igår kl 06:09 Rapport Postad igår kl 06:09 Tjusig giraff, må jag säga, kamrat! 1 Citera
AvdankadGamer Postad igår kl 07:27 Författare Rapport Postad igår kl 07:27 1 timme sedan, säger kukbajs : Tjusig giraff, må jag säga, kamrat! Tack så mycket, kamrat! Citera
EvilEyes Postad igår kl 09:10 Rapport Postad igår kl 09:10 11 timmar sedan, säger AvdankadGamer : Månadsuppdatering Februari! Var lite mindre volym då det känts som att det varit ovanligt lite action på svs-borden denna månad (plus att det är årets kortaste månad ), men är ganska nöjd med winraten trots det. Spelet har känts bra och känns som att jag utvecklas för varje vecka som går i princip. Hade årets största downswing hittills, även om den inte var så stor, var det en trist vecka. Tänkte också passa på att ge en update sedan jag startade dagboken (kanske gör det varannan månad eller något sånt). Så här får ni en graf alltime på detta konto samt hur det har gått på alla stakes jag har spelat. Har dessutom hittat en studiepolare som jag har börjat snacka lite strategi med. En gammal polare som tidigare mest spelat MTT:s som nu visar sig också spela cashgame på samma nivåer som jag spelar (fast en annan site då han är limmad på Svs). Jag har också fått en abstrakt idé över hur jag ska lägga upp klokt plugg i pio framöver, har bara inte kommit till skott ännu för att förverkliga dessa tankar. Men det hoppas jag orka ta tag i under mars någon gång så man kan lära sig lite mer gto och få lite nya idéer och linjer att spela Hörs imorgon igen för ny veckouppdatering! Tids eller insättningslimmad ? 😅 Citera
AvdankadGamer Postad igår kl 10:00 Författare Rapport Postad igår kl 10:00 48 minuter sedan, säger EvilEyes : Tids eller insättningslimmad ? 😅 Jag är inget av det hittils. Min polare som jag nämnde är bara tidslimmad så vitt jag vet Citera
AvdankadGamer Postad 14 timmar sedan Författare Rapport Postad 14 timmar sedan Veckosummering vecka 9 2026: Har haft en stabil vecka där spelet suttit och sprungit bra. Har just nu inte så mycket utöver det att säga, hoppas vi kan fortsätta med denna winrate i mars 2 Citera
AvdankadGamer Postad 14 timmar sedan Författare Rapport Postad 14 timmar sedan Kan dela en hand som jag tyckte var intressant och som jag redan delat och diskuterat med min lilla studiegrupp på Discord. Körde dessutom en PIO-sim över natten, så har nu sett "facit", men hade varit kul att se vad ni på PF tycker om den! Ska försöka dela lite mer händer igen i dagboken, känns som det har varit lite väl tunnt med uppdateringar på sistone för min egen del. 1 Citera
HampusGabriel Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan (redigerade) Fold river, gillar hur du spelar fram till det. Ända "bluffen" han har är ju 7h6h satt för att komma upp i tillräckligt många bluffar här så måste han vara kreativ. Redigerad 10 timmar sedan av HampusGabriel Citera
m01k Postad 10 timmar sedan Rapport Postad 10 timmar sedan 3 timmar sedan, säger AvdankadGamer : Kan dela en hand som jag tyckte var intressant och som jag redan delat och diskuterat med min lilla studiegrupp på Discord. Körde dessutom en PIO-sim över natten, så har nu sett "facit", men hade varit kul att se vad ni på PF tycker om den! Ska försöka dela lite mer händer igen i dagboken, känns som det har varit lite väl tunnt med uppdateringar på sistone för min egen del. Tror PIO-facit här är rätt långt ifrån vad som sker i verkligheten om jag får gissa. Tror gemene man har svårt för att bluffa t ex 66hx, JT, 65 osv på turn och river. Trots en trolig underbluff på turn av IP så känner man sig tvungen att syna turn och sen ganska enkelt folda river, trots att din hand ser ut som en fin syn. En sån här hand blir ju helt enkelt spelarberoende, tror du IP har viss förståelse för att hen är tvungen att bluffa de tidigare nämnda händerna blir denna spot mkt mer intressant att diskutera men tror man kan folda väldigt bekvämt mot de flesta här. Man kan ju oxå ha åsikten att beta turn för en mindre size (33-50%) är bättre här än check då din hand definitivt är värd ett bet och det finns massa par med extra equity som kommer syna turn. Anledningen till att man checkar denna hand är ju för att check/syna turn och när de incitamenten försvinner mycket iochmed att IP kommer underbluffa turn så känns ett litet-ish turn bet som det bästa spelet. Wp överlag annars dock Citera
Bryggkaffe Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan Vad menar ni händer med 22,33,44,54s,65s? Aldrig syn pre och aldrig syn flop? Det känns som den handklass som är mest intressant och där jag antar att det kommer skilja mest mellan regs vad man hittar för frekvens pre och på flopp och vilka som alltid kommer börja skjuta från turn. Gissar att facit är att gallra hårt pre, gallra en del mot 1/3 cbet, alltid skjuta turn mot check och sedan hitta den perfekta give up frekvensen som gör just SB:s AK till breakeven på river. Men det finns ju massor av vingelmån för att fucka upp sin range till en överbluff river där. Ingen lär göra hyfsat rätt. Sen visst - några SvS regs har väldigt låg WWSF och checkar regelbundet ner 33 här, men antar att det var en mer strulig reg eftersom TS tyckte handen var intressant. Citera
HampusGabriel Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan 10 minuter sedan, säger Bryggkaffe : Vad menar ni händer med 22,33,44,54s,65s? Aldrig syn pre och aldrig syn flop? Om vi pratar teori har vi ju en print syn här med As men utan info på FI + avg reg på svs så har jag svårt att se att dessa händer går syn flop, bet turn, bet river typ 50-70% av gångerna? Citera
Bryggkaffe Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan Just nu, säger HampusGabriel : Om vi pratar teori har vi ju en print syn här med As men utan info på FI + avg reg på svs så har jag svårt att se att dessa händer går syn flop, bet turn, bet river typ 50-70% av gångerna? Menar just att TS säkert hade lite bra info och att CO inte behöver vara SÅ kreativ för att hitta en överbluff. Det räcker ju rätt långt att vara lite slaskigare än tabellen säger pre och skjuta lite för ofta med dessa händer och en och annan 66-TT. Citera
Lobo Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan I verkligheten tror jag det är ganska close mellan syn och fold. Citera
m01k Postad 9 timmar sedan Rapport Postad 9 timmar sedan Är rätt säker på att en sån spelartyp som överbluffar här är väldigt ovanlig. Många kommer auto-checka tbx underpar här då det dessutom inte ser ut som en attraktiv spot att bluffa som IP på turn mtp hur många naturliga check-syn händer som finns här. Möter man en aggro spelare här så är det relativt enkelt för denne att överbluffa, men som sagt krävs det en speciell spelare IP här IMO för att överbluffa här. Många kommer dessutom redan att ha foldat flop med de flesta underparen. Är man duktig nog att bluffa här, varsågod att printa tills man inser att personen i fråga är 1/10-spelaren. 1 Citera
Lobo Postad 8 timmar sedan Rapport Postad 8 timmar sedan 57 minuter sedan, säger Lobo : I verkligheten tror jag det är ganska close mellan syn och fold. Jag glömde ta med riverkortet i beräkningen, så jag ändrar mig helt enkelt till fold river. Citera
Babushka1 Postad 8 timmar sedan Rapport Postad 8 timmar sedan 5 timmar sedan, säger AvdankadGamer : Kan dela en hand som jag tyckte var intressant och som jag redan delat och diskuterat med min lilla studiegrupp på Discord. Körde dessutom en PIO-sim över natten, så har nu sett "facit", men hade varit kul att se vad ni på PF tycker om den! Ska försöka dela lite mer händer igen i dagboken, känns som det har varit lite väl tunnt med uppdateringar på sistone för min egen del. Wp, antar att de AKo som inte har hjärter är mer benägna att syna river än de utan i solverland. Jag hade kunnat tänka mig checka flop också. Fi kan ha väldigt många värdehänder på flop och även på turn. Orkar han göra om 22-44, 66-TT som bluff här? WP av FI om det är en bluff. Citera
Dukke Postad 7 timmar sedan Rapport Postad 7 timmar sedan FI main bluffar är väl orienterade kring JT/54/56 (möjligtvis KJ) combos. Blir lätt att överbluffa om han bluffar de varje gång. Gör avg reg det på svs? Tror Kh är sämre att hålla för att du blockar FI flop raises (KJhh KThh) så är nog en fold i solverlandet Citera
SamuraiJocke Postad 6 timmar sedan Rapport Postad 6 timmar sedan Folk pratar om de bluffkombos CO måste hitta, men minst lika viktigt är ju också att CO måste checka tillbaka set och tvåpar nära hälften av gångerna på turn i solverland. Citera
Bryggkaffe Postad 6 timmar sedan Rapport Postad 6 timmar sedan 1 timme sedan, säger Dukke : FI main bluffar är väl orienterade kring JT/54/56 (möjligtvis KJ) combos. Finns inte så stor anledning att ta den här turnlinjen med JTs och KJs. Citera
Recommended Posts