Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Avslutade veckan med min bästa dag sedan jag startade dagboken. Äntligen en dag där vi springer bra när vi skottar 😇

image.png.30e2693ce2317cebea727edb0f3c2f2b.png

Nu kommer vi till lite grafer!

Så här ser året ut sedan jag gjorde comeback. Uppåt och framåt!

image.thumb.png.9adb1a3314d56d402db9546bd5dc642f.png

Och så här ser grafen ut sedan jag startade dagboken.

image.thumb.png.6ffbc506beb124119ccde24906cff26b.png

• Like 1
Postad (redigerade)

Tänker dela två händer från dagens session. Den första är som vi tidigare nämnt ett fall där personen borde permabannas om @Dinousarien får bestämma. Jag tror vi kan vara eniga om att den här personen är skyldig mig ett antal big blinds till!

image.png.5b7100b8bcf72a7c48b82b27f6d170a8.png

Den andra är bara en hand där jag gärna tar lite input i en situation som man sällan ser i solvers där okänd spelare cold callar 3b IP och jag tror vi får fold från 100% av hans händer, inklusive TPTK som spelad.

image.png.0eed5f9dce6ec60321728b8ad6ceb4eb.png

Redigerad av AvdankadGamer
Postad
7 timmar sedan, säger AvdankadGamer :

Tänker dela två händer från dagens session. Den första är som vi tidigare nämnt ett fall där personen borde permabannas om @Dinousarien får bestämma. Jag tror vi kan vara eniga om att den här personen är skyldig mig ett antal big blinds till!

image.png.5b7100b8bcf72a7c48b82b27f6d170a8.png

Den andra är bara en hand där jag gärna tar lite input i en situation som man sällan ser i solvers där okänd spelare cold callar 3b IP och jag tror vi får fold från 100% av hans händer, inklusive TPTK som spelad.

image.png.0eed5f9dce6ec60321728b8ad6ceb4eb.png

Är första handen Rebeccagoat eller 

• Like 1
  • Haha 1
Postad

Tog ett skott igår på /10 för första gången sedan denna dagboken startades och vårt spring på nya stakes håller i sig :D

image.thumb.png.4ceecaa7b5531443fa2d70690282fa0a.png

Fick in det fyra gånger på flopp/turn med minst 60% och torskade alla hehe. 

Har trots detta lyckats gå plus under gårdagen ganska rejält. Känns verkligen som att spelet sitter just nu!

• Like 1
Postad
2 timmar sedan, säger AvdankadGamer :

Tog ett skott igår på /10 för första gången sedan denna dagboken startades och vårt spring på nya stakes håller i sig :D

image.thumb.png.4ceecaa7b5531443fa2d70690282fa0a.png

Fick in det fyra gånger på flopp/turn med minst 60% och torskade alla hehe. 

Har trots detta lyckats gå plus under gårdagen ganska rejält. Känns verkligen som att spelet sitter just nu!

Fan va sjukt att få in det 4 gånger på 132 händer, swingit game! Otur men gg på skottet, nästa eller den efter det sitter! 

Postad
3 timmar sedan, säger Fiskpinnen :

Fan va sjukt att få in det 4 gånger på 132 händer, swingit game! Otur men gg på skottet, nästa eller den efter det sitter! 

Var en rolig fisk att spela med! Hen fick in det på turn med K4o på K765 mot min KQ vilket var den största potten jag torskade den sessionen.

Postad
45 minuter sedan, säger AvdankadGamer :

Kan meddela att det skottats lite mer idag 😅 Tur man är hobbyspelare så man kan göra såna här grejer som annars är ajjabajja!

image.thumb.png.550189824404f4b779b80c09d75f1414.png
image.thumb.png.fe82b03ad9cd65ca7678e6cb6fb9e1b2.png

Helt rätt B| har du någon insikt i hur ofta /50+ runnar?

• Like 1
Postad
17 minuter sedan, säger degenstein :

Helt rätt B| har du någon insikt i hur ofta /50+ runnar?

Ingen aning alls faktiskt. Idag var första dagen som jag ens har visat de borden i lobbyn :D /100 gamet rullade i ca 2 orbits och /20 gamet detsamma.

Postad
11 minuter sedan, säger AvdankadGamer :

Ingen aning alls faktiskt. Idag var första dagen som jag ens har visat de borden i lobbyn :D /100 gamet rullade i ca 2 orbits och /20 gamet detsamma.

Fattar! Tycker för övrigt att det är helt rätt att ta aggroskott som hobbyspelare. Antar att 10bb/100 är realistiskt att nå på /50+ om man har jesus pos / bordet inte fylls, kelly criterion optimalt är nog sjukt mer aggro BR än vad man förväntar sig.

Postad

1 timme sedan, säger AvdankadGamer :

Kan meddela att det skottats lite mer idag 😅 Tur man är hobbyspelare så man kan göra såna här grejer som annars är ajjabajja!

image.thumb.png.550189824404f4b779b80c09d75f1414.png
image.thumb.png.fe82b03ad9cd65ca7678e6cb6fb9e1b2.png

Hoppas du har stor BR eller förmågan att re-deposit om du skulle gå bust! Steget från 1/2 - 2/5 till 50/100 är inte litet! ;)

Postad
1 timme sedan, säger degenstein :

Fattar! Tycker för övrigt att det är helt rätt att ta aggroskott som hobbyspelare. Antar att 10bb/100 är realistiskt att nå på /50+ om man har jesus pos / bordet inte fylls, kelly criterion optimalt är nog sjukt mer aggro BR än vad man förväntar sig.

Ah jag gillar att vara "lite" mer aggro iom att det bara är en hobby och jag kan deppa mer om jag verkligen känner att jag behöver/vill.

1 timme sedan, säger Fiskpinnen :

Hoppas du har stor BR eller förmågan att re-deposit om du skulle gå bust! Steget från 1/2 - 2/5 till 50/100 är inte litet! ;)

Det har jag! Om pengarna var avgörande på något vis hade jag aldrig i livet satt mig på /100 med en total BR på ca 13k haha. Utan att gå in på för mycket detaljer så sparar jag och min fru redan 20k+ per månad från våra löner och har fortfarande pengar att röra oss med varje månad :) 

• Like 3
Postad

Rolig dag där jag för första gången på ett par år spelade lite /100 och har sedan under kvällen suttit och battlat /20 och /10 med växlande resultat. Känns som att jag börjar bli varm i kläderna på dessa nivåer igen efter ett antal års hiatus! Ska försöka plocka fram lite roliga nävar från dagen när jag har lite tid över imorgon.

Kan iaf meddela nu att spelet sitter verkligen och det känns som att jag spelar väldigt bra just nu. Resultaten verkar visa detsamma!

image.png.4d16cebdad1ef246c02ffad0e31c2683.png

Hade varit kul att veta vad alla regsen på dessa nivåer hette på gamla klienten? Om någon vill outa sig själv så kan jag outa mig själv också! Tänker på sådana som t.ex. GTOW1zard, dontflushme, Bip0larizing, Peixe, GawkGawk, RealiseraMera, IBeetDeslyxia bara för att nämna några som jag har sett under dagen.

• Like 1